10 skutecznych i niskokosztowych działań, które warto wprowadzić do marketingu inwestycji

Marketing

Lockdown sprawił, że obecnie spędzamy w sieci jeszcze więcej czasu niż dotychczas. Z całą pewnością kojarzycie podsumowania, które smartfony udostępniają nam codziennie oraz raport z całego tygodnia, który dostajemy co poniedziałek. Sami przyznacie, że usługi internetowe i platformy społecznościowe pochłaniają dużą część naszego dnia. Nie inaczej sytuacja przedstawia się u Waszych potencjalnych klientów, dlatego w poniższym artykule wskażę 10 sposobów, jak najlepiej wykorzystać tę sposobność. 

1. Postaw na personalizowane treści

Obecnie większość działań marketingowych odbywa się w Internecie. Użytkownicy sieci zasypywani są standardowymi reklamami oraz pozornie obiektywnymi rekomendacjami produktów na kanałach popularnych osób. Mimo że marka kieruje komunikat do swojej grupy docelowej, a celebryta do swoich fanów, często przekaz taki jawi się jako bezosobowy. Informacje rzucane są w eter – bez koncepcji i przemyślanej strategii postępowania. Widzisz, co robi konkurencja, więc… Zrób coś innego. Brzmi jak truizm, prawda? Niemniej jednak pomyśl, jakim sposobem możesz wyróżnić się z grona setek podobnych firm. Zamiast masowych wiadomości do ogółu klientów, wyślij do każdego spersonalizowaną wiadomość. Jeśli wcześniej prowadziłeś solidną bazę kontaktów, nie powinieneś mieć z tym problemów. Wystarczy podzielić ich na odpowiednie podgrupy (choć jeśli korzystałeś z marketing automation z całą pewnością masz ten krok za sobą), a następnie rozesłać informacje dostosowane do typu adresata oraz sytuacji w jakiej się znajduje. Osobiste podejście sprawi, że w oczach odbiorcy będziesz godnym zaufania profesjonalistą. 

2. Przeprowadzaj ankiety

Przyznasz, że ankiety są angażujące – najpierw sprawdzasz dostępne opcje, później zastanawiasz się nad odpowiedzią, a następnie porównujesz swój wynik z innymi respondentami. Jako deweloper zadaj ciekawe pytanie swoim obserwatorom – niech dotyczy na przykład ich podejścia do nabywania nieruchomości. W ten sposób zdobędziesz użyteczną wiedzę na temat przyszłych transakcji. Innym razem spytaj o pożądane metraże, ulubiony styl aranżacji wnętrz lub wymarzone atrakcje na osiedlu. Bez względu na to, jaki temat będzie miała Twoja sonda, wnioski udostępnij w mailingu lub w mediach społecznościowych. Zadbaj o czytelną formę przekazu i polub się z infografikami lub animacjami. Czym lepiej wypromujesz wyniki, tym lepszy feedback uzyskasz przy kolejnej ankietach. 

3. Twórz filmy

Pokusiłabym się o stwierdzenie, że materiały wideo najskuteczniej przyciągają uwagę ludzi. Pomyśl, czy komunikaty, które zazwyczaj przekazujesz w formie tekstowej, nie przyniosą lepszych rezultatów, gdy zdecydujesz się przedstawić je w animacji. Pamiętaj jednak, żeby były one krótkie i przystępne. Użytkownicy scrollują media społecznościowe i jeśli nie zainteresujesz ich już w pierwszych sekundach, bez sentymentów pominą wstawiony przez Ciebie post. Zadaj na początku ciekawe pytanie lub zręcznie zapowiedz tematykę materiału. Tworzenie filmów jest dość czasochłonne, dlatego przemyśl ich cel i formę, byś nie tracił niepotrzebnie zasobów na działania nieprzynoszące pożądanego efektu. 

4. Organizuj konkursy

Organizowanie konkursów to świetny sposób na zaangażowanie odbiorców, bo kto nie lubi wygrywać nagród? Pamiętaj jednak, by przed rozpoczęciem akcji zapoznać się z zasadami panującymi na poszczególnych platformach społecznościowych, ponieważ często mają one surowe wymagania. Następnie przekaż swoim obserwatorom jasne instrukcje i jednoznacznie określ ramy czasowe. Zadbaj, by możliwie szybko odpowiadać na wszelkie pytania i wątpliwości oraz dostatecznie często przypominać o trwającym konkursie. 

5. Publikuj opinie swoich klientów 

Masz zadowolonych klientów? To się nimi pochwal! Ci na pewno chętnie wyświadczą Ci taką przysługę i w kilku zdaniach opowiedzą o pozytywnych doświadczeniach z biurem sprzedaży, sprawnie załatwionych formalnościach i tym podobnych kwestiach. Zastanów się w jakiej formie chciałbyś uzyskać od nich referencje – może powinni wystąpić w Twoim materiale wideo, zaprezentować zdjęcia swojego nowego lokum i dołączyć do nich parę pochlebnych słów lub wstawić relację do własnych mediów społecznościowych, oznaczając tam profil dewelopera? Opcji jest mnóstwo – niezależnie od tego z której skorzystasz, pamiętaj, że zadowoleni klienci są Twoją najlepszą wizytówką, dlatego dbaj o nich i pielęgnuj z nimi relacje.

6. Prezentuj ofertę kreatywnie

Co Ty na to, żeby w każdym tygodniu lub każdym miesiącu wybrać sobie określony typ mieszkania – np. w oparciu o metraż czy liczbę pomieszczeń – i kompleksowo omówić jego cechy? W tym celu wykorzystaj zdjęcia, materiały wideo lub nawet wirtualne spacery. Możesz także zdecydować się na tańszą opcję bez konieczności wykorzystywania technologii 3D – po prostu przeprowadź live’a, podczas którego „oprowadzisz” publikę po danym lokalu. Spróbuj zadziałać na ich wyobraźnię, opowiedz o różnych aranżacjach i zastosowaniach przestrzeni (fajnie, jeśli będzie towarzyszył Ci projektant wnętrz, który doda swoje trzy grosze). Jeśli stworzysz z tego cykl i skutecznie go wypromujesz, z dużym prawdopodobieństwem zdobędziesz obserwatorów, którzy regularnie będą śledzić Twoje poczynania. 

7. Udowodnij, że znasz okolicę

Wiedza dotycząca najbliższej okolicy, lokalnych atrakcji oraz transportu publicznego jest nieoceniona i będzie Twoim ogromnym atutem. Na podstawie posiadanych informacji spróbuj stworzyć infografiki, statystyki dotyczące osiedla lub przewodniki po pobliskich punktach usługowych. Regularnie publikuj wskazówki i zachęcaj obserwatorów do zadawania pytań, na które chcieliby uzyskać odpowiedzi. 

8. Pokaż więź z lokalną społecznością

Pomyśl jak możesz wspomóc lokalną społeczność – poznaj organizacje, które działają na rzecz wspólnoty i dowiedz się, jakie inicjatywy obecnie podejmują. Może będziesz w stanie je wspomóc? Twoi odbiorcy na pewno docenią takie zaangażowanie – spojrzą na Ciebie jak na człowieka z konkretnymi wartościami, a nie kolejnego typowego przedsiębiorcę. 

9. Organizuj eventy online

Myślałeś kiedyś o sesji pytań i odpowiedzi? Co powstrzymuje Cię, by zorganizować transmisję na żywo? Wybierz odpowiednią dla swoich obserwatorów porę oraz platformę, na której zrzeszasz największą ilość fanów (Facebook Live, Instagram Live, YouTube Live). Pamiętaj, aby promować wydarzenie z wyprzedzeniem, utworzyć dla niego hashtag i zachęcać odbiorców do zadawania pytań. W razie gdyby na początku Waszego spotkania publika nie była zbyt aktywna, przygotuj sobie kilka tematów „wprowadzających”. Po zakończeniu możesz udostępnić relację w mediach społecznościowych lub na stronie internetowej – dla tych, którzy przegapili webinar lub skrót – dla tych, którzy chcieliby przypomnieć sobie najważniejsze wątki. Tego typu działania pomogą wzbudzić zainteresowanie następną sesją. 

10. Określ swoje wartości

Czy strategia komunikacji określa kluczowe wartości dla Twojej firmy? A może w ogóle jej nie posiadasz? Jeśli tak jest, warto zastanowić się nad kilkoma istotnymi dla Twojego biznesu terminami, do których będziesz powracać. Nowoczesność? Troska o środowisko? Rodzinność? Możliwości jest mnóstwo, dlatego dokładnie przemyśl ostateczny wybór. Taka decyzja korzystnie wpłynie na spójność wszystkich Twoich działań i zaprocentuje w przyszłości.

Oto 10 wskazówek, które niskim kosztem możesz wprowadzić do swojego marketingu. Które z rozwiązań stosujesz, a które kroki są jeszcze przed Tobą? Jeśli potrzebujesz fachowej pomocy we wdrożeniu działań marketingowych, skontaktuj się z naszą agencją. 

Udostępnij artykuł:

Marta Oziemblewska

Absolwentka dziennikarstwa i medioznawstwa na Uniwersytecie Warszawskim oraz copywriter w agencji marketingowej BrandMaster. Odpowiedzialna głównie za social media deweloperów.
0 komentarzy

Dodaj komentarz

avatar

Podobne wpisy

Szukasz pomocy

Wystarczy Twój mail, a skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24h!