Social Media: 4 podstawowe kroki do sukcesu w branży nieruchomości

Marketing

Zbudowanie społeczności i utrzymanie popularności w mediach społecznościowych to bez wątpienia jeden z kluczowych celów każdego dewelopera. Nikt nie podważa obecnie znaczenia mediów społecznościowych – mimo to nie wszyscy wiedzą, jak osiągnąć dobre wyniki w tej dziedzinie marketingu. Nie jest to kanał, który wymaga wyłącznie aktywności – niezbędne jest ustalenie konkretnej strategii.

Właśnie dlatego postanowiłem podzielić się z Wami czterema wskazówkami, które leżą u podstaw działań w social mediach. Ich zręczne wykorzystanie pomoże wygenerować większy ruch na profilach oraz poprawić wyniki sprzedażowe.

1. Używaj narzędzi spójnych z Twoimi celami

Obecnie deweloperzy dysponują rozwiązaniami technologicznymi, które są w stanie pomóc im w niemal każdym aspekcie prowadzenia biznesu, zaczynając od automatyzacji działań w mediach społecznościowych, kończąc na zdalnym finalizowaniu transakcji.

Możliwości jest wiele. Najważniejsze jest wybranie narzędzi i oprogramowania, które pasują do Twojego biznesu i Twoich potrzeb. Dla przykładu, za pośrednictwem platformy Facebook Ads można kierować reklamy do bardzo wąskiej, niemal idealnej, grupy odbiorców. Biorąc pod uwagę fakt, że z Facebooka nie korzystają już tylko młodzi ludzie, ale także osoby w średnim i podeszłym wieku, warto wykorzystać tę szansę i utworzyć dobrze stargetowane kampanie, zamiast polegać tylko na organicznych wynikach z wyszukiwarki.

2. Twórz treści, które chce się udostępniać

W świecie mediów społecznościowych jakość jest bez cienia wątpliwości ważniejsza od ilości. Z tego powodu deweloperzy powinni „oczyścić” swój marketingowy przekaz z wszelkich bezwartościowych informacji i skupić się na postach, które są interesujące. Doskonale jeśli wpisy są tak ciekawe, by odbiorcy chętnie je udostępniali. Taki efekt odnoszą często infografiki, artykuły eksperckie oraz posty nawiązujące do wydarzeń bieżących (tak zwany real time marketing). 

Każda grupa odbiorców będzie reagowała na innego rodzaju posty. Zaangażowanie potencjalnych klientów można osiągnąć przez kombinacje wpadających w oko zdjęć lub filmów z dobrze przemyślanymi opisami, które w kilku zdaniach potrafią przekazać to, czego klient pragnie.

Warto mieć też na uwadze, że zaangażowanie klienta można wzbudzić nie tylko przez prezentowanie nieruchomości dostępnych do sprzedaży. Można to także osiągnąć przez udostępnianie artykułów i filmów obejmujących zainteresowania obiorców, które w pośredni sposób mogą przykuć jego uwagę do Twojej oferty.

3. Stwórz swój własny, wyjątkowy styl

Media społecznościowe zostały stworzone z myślą o ułatwieniu komunikacji między ludźmi, właśnie dlatego odbiorcy oczekują spójności przekazu od profili, które śledzą.

Każdy człowiek jest inny i ma pewne cechy, które go wyróżniają. Z budowaniem marki w internecie nie jest inaczej – poszczególne firmy powinnny mieć coś, co wyodrębni je spośród konkurencyjnych podmiotów. Szczególnie pożądana jest konsekwencja w działaniach (ale nie szablonowość i powielanie utartych schematów!).

Ma to zastosowanie nie tylko do postów publikowanych w social media, ale także do wszelkich przyszłych interakcji z osobami goszczącymi na Twojej stronie. Jeśli pojawi się znacząca rozbieżność, zostanie to szybko zauważone i uznane za nienaturalne.

4. Analizuj statystyki

Prawdopodobnie wiesz, że nie możesz oczekiwać sukcesu w mediach społecznościowych z dnia na dzień, ale myślenie, że sama obecność online i regularne publikowanie treści przyniosą wymierne korzyści, też nie jest najlepszym podejściem.

Aby popularność Twoich profili rosła, należy dokładnie analizować wyniki, sprawdzać kim są Twoi odbiorcy i czego oczekują. Ponadto wykrywanie błędów i optymalizacja działań to warunki niezbędne do osiągania lepszych wyników w przyszłości.

Większość platform społecznościowych ma wewnętrzne systemy służące do analizowania zasięgów oraz odbiorców, ale można także rozważyć korzystanie z zewnętrznych narzędzi analitycznych stworzonych specjalnie do śledzenia Twojej aktywności we wszystkich mediach społecznościowych w jednym momencie.

Na Dewelopernych planujemy różnicować treści. Chcemy tworzyć teksty zarówno dla początkujących deweloperów, jak i dla takich, którzy na nieruchomościach “zjedli zęby”. Dajcie nam znać, jakie artykuły będą dla Was najbardziej interesujące 🙂

Udostępnij artykuł:

Jan Śmigielski

Student zarządzania i marketingu w Akademii Leona Koźmińskiego. Odpowiedzialny za social media deweloperów oraz analizowanie kampanii reklamowych online.

0 komentarzy

Dodaj komentarz

avatar

Podobne wpisy

Szukasz pomocy

Wystarczy Twój mail, a skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24h!