7 częstych błędów w marketingu, które szkodzą Twojej inwestycji

W erze internetu każdy może prowadzić marketing swojej firmy, ale nie każdy ma do tego predyspozycje, wiedzę oraz czas. Marketing to jedno z kół zębatych w mechanizmie, jakim jest Twoja firma. Jeżeli nie będzie funkcjonował poprawnie, rzutować będzie na działanie całości. Istotne jest, by widzieć co może powodować problemy w Twoim biznesie, aby móc reagować z wyprzedzeniem i zapobiegać wszelkim potencjalnym zagrożeniom. W artykule wymienimy 7 najczęstszych błędów, które popełniają deweloperzy podczas prowadzenia marketingu swoich inwestycji.

Przed stworzeniem strategii marketingowej nie przeanalizowałeś rynku

Przed stworzeniem jakichkolwiek planów warto dogłębnie zapoznać się z lokalnym rynkiem. Badanie rynku postawi solidny fundament i uświadomi potrzeby klientów, a także możliwości oraz zagrożenia, których wcześniej mogłeś nie być świadom. Zwróć uwagę na wszystkie szczegóły i postaraj się spojrzeć na nie holistycznie. Mając szerszą perspektywę, odpowiedz na pytanie, jak zebrane informacje mogą wpłynąć na Twoją inwestycje. Dzięki temu uzyskasz bezcenną wiedzę i zrozumiesz jaką strategię marketingową obrać, aby przyniosła ona najlepsze efekty.

Pamiętaj, że badanie rynku nie kończy się na wypuszczeniu inwestycji do sprzedaży. Specjaliści wiedzą, że jest to ciągły proces. Żeby poprawiać się i dostarczać swoim przyszłym konsumentom to, czego pragną, utrzymaj kontakt ze swoim obecnymi klientami. Zapytaj ich o opinię, sprawdź co mogłeś zrobić lepiej, a co powinieneś kontynuować. Ich opinia jest najlepszą wskazówką na przyszłość. Nie pozwól, żeby szansa jej wykorzystania Ci uciekła.

Wyznaczasz cele, których nie da się zmierzyć

Ciągłe zmienianie swojej koncepcji i sprawdzanie, czy tym razem wypali nie jest optymalnym rozwiązaniem. Wdrożenie kolejnego świetnego pomysłu jest kuszące, ale żeby zbudować mocną markę, musisz zaplanować wszystko bardziej skrupulatnie. Wyznacz cele, zmierz wyniki i skoryguj swoje działania. Paradoksalnie zaoszczędzisz dzięki temu wiele czasu i pieniędzy. Jest to szczególnie istotne przy tworzeniu kampanii reklamowych oraz działając w mediach społecznościowych. Zwracaj uwagę na dane takie jak: zasięgi, liczba polubień, kliknięć – dadzą Ci one odpowiedź na pytanie, jak klienci odbierają Twoje poczynania. Dzięki temu nie będziesz miał wątpliwości, które działania powinno się powtórzyć, a jakie nie przyniosą zamierzonych rezultatów.

Boisz się powierzyć marketing specjalistom

Jako deweloper jesteś odpowiedzialny za mnóstwo różnych aspektów inwestycji. Jeżeli projektowanie graficzne, copywriting, SEO, fotografia, zarządzanie mediami społecznościowymi, analizowanie danych i programowanie nie są Ci obce to masz prawdopodobnie wszystkie cechy potrzebne do prowadzenia skutecznego marketingu. Jeżeli jednak są to dla Ciebie niezgłębione dziedziny, warto powierzyć część z tych zadań komuś innemu. Żyjemy w czasach, kiedy rynek marketingowców jest bardzo konkurencyjny. Znalezienie odpowiednich specjalistów do prowadzenia Twojego marketingu nigdy nie było łatwiejsze. Takie nastawienie pozwoli Ci skupić się na innych aspektach w, których to właśnie Ty jesteś ekspertem. Dzięki temu Twoja firma funkcjonować będzie znacznie bardziej wydajnie, a zwrot z inwestycji powiększy się. Początkowy brak zaufania szybko przestanie istnieć.

Twój marketing nastawiony jest na wszystkich, a nie na konkretną grupę

Łatwo jest uwierzyć w mit, że aby sprzedać jak najwięcej, powinniśmy celować w jak najszerszą grupę osób. Prawda jest jednak taka, że bez targetowania przekazów do konkretnych segmentów, nie uda Ci się wzbudzić zainteresowania wśród odbiorców. Ponadto im większa jest konkurencja na rynku, tym bardziej istotne jest znalezienie niszy. Potencjalni klienci muszą wiedzieć, że mówisz właśnie do nich.

Lokalizacja, typ domu, wiek, zarobki to pierwsze na co powinieneś zwrócić uwagę podczas zawężania grupy docelowej. Kierujesz w sektor zamożnych nabywców, a może Twoim celem są młodzi ludzie, chcący założyć rodzinę albo starsze osoby, które szukają spokojnej przestrzeni? Możliwości jest znacznie więcej. Kiedy już odkryjesz swoją grupę docelową i zbadasz jej potrzeby, reszta działań może okazać się wyłącznie formalnością.

Nie poświęcasz dostatecznej ilości czasu na kontakty z klientami

Na rynku nieruchomości relacje są bardzo istotne. W większości przypadków Twoi klienci zamierzają przecież dokonać najważniejszej transakcji w swoim życiu. Oznacza to, że ich proces decyzyjny trochę potrwa… Prawdopodobnie będą musieli oszczędzać, wziąć kredyt hipoteczny i dokonać wielu innych ważnych kroków na drodze do nabycia mieszkania. Podczas całego procesu musisz wzbudzać ich zaufanie.

Pamiętaj o klientach także po kupnie mieszkania. W przyszłości ich potrzeby mogą przecież ulec zmianie. Jeżeli „zamieciesz ich pod dywan” to prawdopodobnie zwrócą się wtedy do innej, konkurencyjnej firmy. Drugim powodem, dla którego warto utrzymać kontakt z klientami jest to, że mogą oni polecić Twoje mieszkania znajomym albo rodzinie. Nic nie jest dla ludzi tak wartościowym i wiarygodnym źródłem informacji jak rekomendacja bliskiej osoby. Ponadto w Internecie jest mnóstwo forów i grup, w których ludzie pytają o zaufane firmy. Jeżeli posiadasz dobre relacje ze swoimi klientami, możesz liczyć na darmową i efektywną formę reklamy.

Staraj się traktować każdego osobiście i personalizować przekaz. Zapamiętuj drobiazgi, które sprawiają, że czują się dobrze w Twojej inwestycji. Możesz także rozważyć wysyłanie życzeń z okazji świąt oraz innych ważnych okoliczności. Właśnie takie drobne detale, odróżniają firmy dobre od najlepszych.

Nie doceniasz potencjału spoczywającego w copywritingu

Nie zawsze liczy się to, co przekażesz, ale jak to przekażesz. Najmniejsze błędy publikowanych przez Ciebie treści mogą mieć wpływ na postrzeganie Twojej marki. Ważne jest, aby teksty były napisane przez osobę, która wie, co pisze i zachowuje spójność przekazu. Dzisiaj klienci są bardziej świadomi i potrafią zidentyfikować tanią gadkę promocyjną w kilka sekund. Konsumenci oczekują uczciwości, przejrzystości i prostoty. Zadbaj o to, żeby opisy Twoich ofert, a także teksty na stronie i w mediach społecznościowych były dopracowane i przekazywały to, czego klient potrzebuje. Nie używaj „napompowanych” zwrotów takich jak „Ta oferta rozwiąże wszystkie Twoje problemy” albo „Niewiarygodna cena”. Podobne sformułowania obniżają wartość i wiarygodność Twojej komunikacji.

Nie odpowiadasz na pytania w przeciągu 24 godzin

Na przestrzeni lat komunikacja międzyludzka stała się dużo szybsza. Warto wykorzystać to w kontaktach z osobami zainteresowanymi naszą ofertą. Oczekują oni przecież rozwiązania ich problemów, dlatego aby wzbudzić ich zaufanie należy zwracać uwagę na szczegóły, między innymi na czas odpowiedzi. Miej na uwadze, że nie jesteś jedynym deweloperem na rynku. Jeżeli nie odpowiesz na zapytanie klienta, uczyni to ktoś inny i już na samym początku zrobi lepsze wrażenie, mimo że jego oferta może być słabsza niż Twoja. Im dłużej ludzie czekają na informację zwrotną, tym mniejsze szanse, że swoje oszczędności zainwestują właśnie u Ciebie. Odpisuj szybko, ale także mądrze. Jeżeli nie znasz rozwiązania, nie udawaj, że jest inaczej. Powiedz klientowi, kiedy może oczekiwać Twojej odpowiedzi, a następnie dotrzymaj obietnicy. Takie działania zwiększają Twoją wiarygodność.

Wszyscy popełniamy błędy, ale tylko nieliczni potrafią je zauważyć i wyciągnąć wnioski. Ten artykuł miał na celu pokazać Ci, w jakie pułapki najłatwiej jest wpaść. Mamy nadzieję, że od dziś łatwiej będzie Ci dostrzec, kiedy sprawy idą w niewłaściwym kierunku, co przyczyni się do szybszego wzrostu Twojej firmy. Jeżeli masz pytania dotyczące obsługi marketingowej, zapraszamy do kontaktu. Z przyjemnością porozmawiamy. Ponadto możesz liczyć na darmowy audyt Twoich dotychczasowych poczynań. 


Szukasz pomocy w marketingu?

Zrozumienie Twoich wyzwań to nasz priorytet. Podziel się nimi z nami, a my dopasujemy dla Ciebie najodpowiedniejsze rozwiązania marketingowe. Wystarczy, że podasz nam swój numer telefonu lub adres e-mail - nasi specjaliści skontaktują się z Tobą, aby umówić 15 minutowe spotkanie, podczas którego opowiesz nam o swoich potrzebach i celach.

Pamiętaj, że zawsze możesz do nas napisać lub zadzwonić oraz umówić się bezpośrednio na spotkanie przez Calendly 🙂


Mail: [email protected]
Tel. +48 793 125 986