Assisted living – czy osiedla senioralne są przyszłością rynku nieruchomości?

Biznes

Assisted living to koncepcja, według której seniorzy żyją we własnych, niezależnych mieszkaniach, a w razie potrzeby otrzymują pomoc — zarówno medyczną, jak i wsparcie niezbędne w codziennym funkcjonowaniu. Podstawowym założeniem jest poszanowanie autonomii jednostki. Opieka jest stała, lecz bardzo dyskretna, a wszelkie działania personelu podejmowane są na życzenie danej osoby. 

Skąd pomysł na osiedla senioralne?

Proces starzenia się społeczeństwa postępuje — żyjemy coraz dłużej, a liczba urodzeń maleje. Jak wynika z danych Głównego Urzędu Statystycznego osoby powyżej 60 roku życia stanowią aż 25% ogółu. Warto podkreślić, że większość seniorów (ponad 65%) zamieszkuje miasta. Dzieje się tak ze względu na bliskość placówek medycznych oraz zaplecza usługowego (sklepy, urzędy, ośrodki kultury). Wizerunek osób starszych się zmienia — obecnie nie są oni kojarzeni wyłącznie z wychowywaniem wnuków, coraz częściej spełniają się poprzez różnorodne pasje, które ze względu na aktywność zawodową musieli odkładać na później. Mimo aktywności i dobrej formy liczą się z tym, że ich zdrowie oraz kondycja będą słabły, dlatego chcą się zabezpieczyć. Na tę potrzebę odpowiadają osiedla senioralne budowane w zgodzie z ideą assisted living.

Jak zapewnić seniorom wygodę?

Poza stałą opieką, która stanowi fundament koncepcji assisted living, priorytetem powinno być odpowiednie zagospodarowanie przestrzeni — uwzględnienie w projekcie niskich progów, wind czy podjazdów dla wózków inwalidzkich. Dobrze jeśli osiedle posiada atrakcyjnie zaaranżowane przestrzenie wspólne i daje mieszkańcom możliwość integracji sąsiedzkiej. Równie istotne jest umieszczenie na terenie inwestycji odpowiednich punktów usługowych — sklepów spożywczych, drogerii czy gabinetów rehabilitacyjnych. 

Dlaczego seniorzy są grupą docelową, której nie należy pomijać?

Może się wydawać, że osoby starsze poszukują stabilizacji i nie chcą zmian w swoim życiu. Niemniej jednak jeśli dotychczas posiadały wielopiętrowy dom, chętnie rozważą przeniesienie się do mniejszego mieszkania, które będzie łatwiejsze w utrzymaniu. Chcą czuć się pewnie i bezpiecznie, dlatego całodobowa opieka stanowić będzie ogromny atut. Coraz więcej seniorów używa urządzeń mobilnych — są oni obecni w mediach społecznościowych i korzystają z serwisów informacyjnych, dlatego dotarcie do tej grupy z działaniami marketingowymi staje się dużo łatwiejsze. 

Czy w swojej strategii komunikacji uwzględniasz seniorów? Czy Twoja inwestycja jest przystosowana do ich potrzeb?

Udostępnij artykuł:

Marta Oziemblewska

Absolwentka dziennikarstwa i medioznawstwa na Uniwersytecie Warszawskim oraz copywriter w agencji marketingowej BrandMaster. Odpowiedzialna głównie za social media deweloperów.
0 komentarzy

Dodaj komentarz

avatar

Podobne wpisy

Szukasz pomocy

Wystarczy Twój mail, a skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24h!