Assisted living – czy osiedla senioralne są przyszłością rynku nieruchomości?

Biznes

Assisted living to koncepcja, według której seniorzy żyją we własnych, niezależnych mieszkaniach, a w razie potrzeby otrzymują pomoc — zarówno medyczną, jak i wsparcie niezbędne w codziennym funkcjonowaniu. Podstawowym założeniem jest poszanowanie autonomii jednostki. Opieka jest stała, lecz bardzo dyskretna, a wszelkie działania personelu podejmowane są na życzenie danej osoby. 

Skąd pomysł na osiedla senioralne?

Proces starzenia się społeczeństwa postępuje — żyjemy coraz dłużej, a liczba urodzeń maleje. Jak wynika z danych Głównego Urzędu Statystycznego osoby powyżej 60 roku życia stanowią aż 25% ogółu. Warto podkreślić, że większość seniorów (ponad 65%) zamieszkuje miasta. Dzieje się tak ze względu na bliskość placówek medycznych oraz zaplecza usługowego (sklepy, urzędy, ośrodki kultury). Wizerunek osób starszych się zmienia — obecnie nie są oni kojarzeni wyłącznie z wychowywaniem wnuków, coraz częściej spełniają się poprzez różnorodne pasje, które ze względu na aktywność zawodową musieli odkładać na później. Mimo aktywności i dobrej formy liczą się z tym, że ich zdrowie oraz kondycja będą słabły, dlatego chcą się zabezpieczyć. Na tę potrzebę odpowiadają osiedla senioralne budowane w zgodzie z ideą assisted living.

Jak zapewnić seniorom wygodę?

Poza stałą opieką, która stanowi fundament koncepcji assisted living, priorytetem powinno być odpowiednie zagospodarowanie przestrzeni — uwzględnienie w projekcie niskich progów, wind czy podjazdów dla wózków inwalidzkich. Dobrze jeśli osiedle posiada atrakcyjnie zaaranżowane przestrzenie wspólne i daje mieszkańcom możliwość integracji sąsiedzkiej. Równie istotne jest umieszczenie na terenie inwestycji odpowiednich punktów usługowych — sklepów spożywczych, drogerii czy gabinetów rehabilitacyjnych. 

Dlaczego seniorzy są grupą docelową, której nie należy pomijać?

Może się wydawać, że osoby starsze poszukują stabilizacji i nie chcą zmian w swoim życiu. Niemniej jednak jeśli dotychczas posiadały wielopiętrowy dom, chętnie rozważą przeniesienie się do mniejszego mieszkania, które będzie łatwiejsze w utrzymaniu. Chcą czuć się pewnie i bezpiecznie, dlatego całodobowa opieka stanowić będzie ogromny atut. Coraz więcej seniorów używa urządzeń mobilnych — są oni obecni w mediach społecznościowych i korzystają z serwisów informacyjnych, dlatego dotarcie do tej grupy z działaniami marketingowymi staje się dużo łatwiejsze. 

Czy w swojej strategii komunikacji uwzględniasz seniorów? Czy Twoja inwestycja jest przystosowana do ich potrzeb?

Udostępnij artykuł:

Marta Oziemblewska

Absolwentka dziennikarstwa i medioznawstwa na Uniwersytecie Warszawskim oraz copywriter w agencji marketingowej BrandMaster. Odpowiedzialna głównie za social media deweloperów.
0 komentarzy

Dodaj komentarz

avatar

Marketing Automation w branży deweloperskiej

Biznes

Jednym ze sposobów segmentacji klientów jest tworzenie person, ale nawet najskrupulatniej zaprojektowany archetyp nie będzie tak skuteczny jak Marketing Automation. Jest to narzędzie, które pozwala indywidualnie przyjrzeć się każdemu konsumentowi i dopasować do niego właściwe działania marketingowe. 

Wybór narzędzia

Kluczem do sukcesu jest wybór narzędzia idealnie dopasowanego do Twoich potrzeb. Na rynku znajdziesz wiele ciekawych rozwiązań, między innymi: SalesManago, Hubspota czy GetResponse. Wszystkie posiadają wbudowany system CRM, który służy do magazynowania leadów. Każda odnotowana tam pozycja może być wzbogacona o informacje o różnym stopniu szczegółowości — chociażby o historię wizyt na Twojej stronie czy zapisy dotyczące podejmowanych interakcji (wykonanych telefonów, przesłanych maili i formularzy). 

Rozpoznanie preferencji klienta

System śledzi użytkownika w sieci i rejestruje jego wzmożone zainteresowanie poszczególnymi kwestiami. Jeśli w jego wynikach wyszukiwania wielokrotnie pojawiają mieszkania o konkretnych cechach, będziesz wiedział jak skonstruować ofertę perfekcyjnie dopasowaną do jego potrzeb. Tylko to sobie wyobraź — klient poszukuje mieszkania z balkonem o wymiarach od 45 do 50 metrów kwadratowych. Czy nie będzie miło, gdy na Twojej stronie głównej powitają go lokale o pożądanych parametrach? Na podstawie tych samych danych można tworzyć również mailingi. Warto w nich zaprezentować upragnione mieszkanie w promocyjnej cenie lub specjalną ofertę możliwą do zrealizowania jedynie w określonym czasie. 

Potęga remarketingu

Użytkownik jakiś czas temu zapoznał się z Twoją ofertą, ale nie podjął decyzji zakupowej? W takim razie najwyższy czas o sobie przypomnieć! Zainwestuj w spersonalizowane działania reklamowe, które będą tam, gdzie jest Twój potencjalny klient. Istnieje kilka rodzajów remarketingu: 

  • standardowy – wyświetla Twoje reklamy użytkownikom, którzy w przeszłości odwiedzili Twoją stronę,
  • dynamiczny – na reklamach pojawiają się konkretne mieszkania, które osoba oglądała,
  • wideo – na przykład typu „bumper ads” (kilkusekundowe materiały w serwisie YouTube). 

Chcesz wdrożyć do swojej działalności Marketing Automation? Potrzebujesz pomocy? Skontaktuj się z naszą agencją marketingową – BrandMaster. 

Udostępnij artykuł:

Marta Oziemblewska

Absolwentka dziennikarstwa i medioznawstwa na Uniwersytecie Warszawskim oraz copywriter w agencji marketingowej BrandMaster. Odpowiedzialna głównie za social media deweloperów.

Jak branża deweloperska wykorzystuje sztuczną inteligencję?

Biznes

Popularność sztucznej inteligencji jest niepodważalna i niesłabnąca. Zagościła ona na dobre w wielu różnych branżach — także w deweloperce. Na jakich polach technologia ta może być szczególnie pomocna? 

Prognozowanie wartości nieruchomości 

Sztuczna inteligencja (SI) pomaga agentom nieruchomości przewidzieć wartość nieruchomości. Technologia łączy stawki rynkowe, a także korzysta z danych dotyczących miejskiego transportu, lokalnej przestępczości, pobliskich placówek edukacyjnych i okolicznych firm. W ten sposób można także skutecznie identyfikować nadchodzące trendy rynkowe, a nawet oszacować przyszłe zmiany w czynszu. 

Lepsze rekomendacje

Agenci nieruchomości miewają trudności ze zrozumieniem potrzeb i oczekiwań swoich klientów, a co za tym idzie ze znalezieniem dla nich idealnego lokum. Algorytm oparty na sztucznej inteligencji analizuje ich życzenia, ekspresowo przeszukuje rozmaite bazy i dobiera rekordy najbardziej zbliżone do pożądanych. 

Zminimalizowanie zależności od pośredników

Sztuczna inteligencja pomaga właścicielom nieruchomości zminimalizować zależność od pośredników. Mimo że ci pobierają prowizję zarówno od sprzedawców, jak i kupujących, ich zaangażowanie w transakcję w ostatnich latach stało się niemal regułą. Teraz nie są już niezbędni, ponieważ system sam zadba o właściwe rekomendacje. W ten sposób SI pozwala zredukować nadprogramowe koszty i usprawnić cały proces. 

Poprawa procesu zakupowego

Zakup nieruchomości często jawi się jako żmudny proces, z mnóstwem formalności i ogromem dokumentów do wypełnienia. Dzięki wdrożeniu inteligentnych rozwiązań wiele z etapów można uprościć i zoptymalizować — na przykład klasyczne wnioski można zastąpić formularzami on-line. Oszczędzi to czas nie tylko klientowi, który nie będzie musiał skanować i przesyłać wypełnionych druków, ale także — a może przede wszystkim — deweloperowi, który ich weryfikację powierzy maszynom. Do dyspozycji są także chatboty, o których pisaliśmy wcześniej tutaj. 

Kalkulacja kredytu

Przyznawanie kredytu to dość skomplikowana i złożona kwestia, która zwykle zajmuje dużo czasu. Inteligentne algorytmy błyskawicznie sprawdzają wnioski kredytowe, weryfikują źródła dochodów i analizują kluczowe dokumenty. Sztuczna inteligencja usprawnia cały proces i poprawia jakość obsługi klienta, ponieważ nie czeka on tygodniami na decyzję. 

Utrzymanie długoterminowych relacji z klientami

Często sprzedaż mieszkania jest jedynym celem dewelopera. Po zrealizowanej transakcji kontakt z klientem się urywa. Wielu nie bierze pod uwagę, że za pewien czas ta sama osoba może potrzebować nowego lokum. Może jej rodzina się powiększy? Zmieni ona miejsce pracy? Albo będzie chciała zainwestować w nieruchomości? Sztuczna inteligencja, bazując na doświadczeniach z danym klientem, będzie systematycznie przypominać mu o Tobie i informować o aktualnej ofercie. 

Zapotrzebowanie na inteligentne budynki

Popyt na inteligentne budynki stale rośnie. Smart-rozwiązania zapewniają bezpieczeństwo i poprawiają standard życia. Architekci i projektanci prześcigają się we wdrażaniu nowoczesnych systemów — od energooszczędnego oświetlenia LED, przez samoregulujące termostaty, po technologię rozpoznawania twarzy przy wejściach do klatek. Takie udogodnienia znacznie wpływają na wygodę mieszkańców, dlatego klienci są w stanie sporo za nie zapłacić. 

 

Prace nad smart-rozwiązaniami trwają w najlepsze. Może Wy macie pomysł jakie obszary w branży deweloperskiej potrzebują wsparcia sztucznej inteligencji? 

 

Budujemy własną grupę na Facebooku — Marketing i Reklama Nieruchomości. Dołącz do niej, by dzielić się swoim doświadczeniem z branży deweloperskiej.

 

Źródło: https://www.jasonfox.me/top-7-ways-artificial-intelligence-is-changing-real-estate/?fbclid=IwAR3GQl3Iwss-_rvk0h8nh8QpLrEET9UsWncWiC5AUtAHsbPN1MmlOnHEOCk 

Udostępnij artykuł:

Marta Oziemblewska

Absolwentka dziennikarstwa i medioznawstwa na Uniwersytecie Warszawskim oraz copywriter w agencji marketingowej BrandMaster. Odpowiedzialna głównie za social media deweloperów.

Podobne wpisy

Szukasz pomocy

Wystarczy Twój mail, a skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24h!