Deweloperzy zacierają ręce – ceny mieszkań w Polsce idą w górę!

Warszawa, Gdańsk, Łódź – oto miasta, w których według raportu Metrohouse i Expandera ceny mieszkań poszybowały w górę w 2017 roku. Powodzenie deweloperów i możliwość podniesienia cen oznacza, że popyt na mieszkania wciąż jest znaczny. Wzmożonemu rozwojowi rynku deweloperskiego sprzyjają rządowe programy pomocowe, takie jak Mieszkanie dla Młodych. Pytanie pozostaje jedno – jak przy wzroście mieszkań powinien wyglądać marketing deweloperski?

Ceny mieszkań idą w górę

Dane ze sprzedaży mieszkań za 2017 rok pokazują, że niekwestionowanymi liderami we wzroście cen mieszkań, tak na rynku pierwotnym, jak i wtórnym są Warszawa i Gdańsk. Zaraz za nimi, na trzeciej pozycji znajduje się Łódź, która była swojego rodzaju rajem dla inwestorów, którzy niewielkim kosztem mogli nabyć nieruchomość w samym centrum miasta – średnia cena za metr kwadratowy w Łodzi skoczyła o 4,4 proc. w stosunku do poprzedniego roku.

Średnia cena metra kwadratowego w Warszawie przekroczyła 8 100 zł/kw. Na podstawie odczytu Indeksu Cen Transakcyjnych wnioskować można, że znacznym wzrostem cen mieszkań odznacza się Wrocław, który jest jednym z ulubionych miejsc do lokowania swoich oszczędności przez inwestorów – stopa zwrotu z wynajmu mieszkania jest wyższa niż w przypadku Warszawy. Najwyższy wzrost cen, wg badania Metrohouse i Expandera, odnotowuje jednak Gdańsk – ceny mieszkań w 2017 roku są wyższe o 6,2 proc niż w roku 2016.

Dlaczego ceny mieszkań rosną?

Wzrost cen mieszkań oznacza rosnący popyt na nie. W 2017 roku odnotowano znacznie wyższy popyt na kredyty hipoteczne. Wzrost zainteresowania mieszkaniami na rynku pierwotnym związany jest także z dobiegającym końca programem rządowym Mieszkanie dla Młodych, a także wchodzącym dopiero w życie planem Mieszkanie Plus.

Analitycy przewidują, że ostatnia transza dopłat do programu MdM może spowodować nagły spadek zapotrzebowania na mieszkania wśród Polaków w drugim kwartale 2018 roku. Do dziś nie wiadomo, jak rynek zareaguje na masową budowę tanich mieszkań na terenie całej Polski w ramach programu Mieszkanie Plus.

Marketing przy wzroście cen mieszkań – czy można chcieć jeszcze więcej?

Choć prognozy dla cen nieruchomości w 2018 roku są niejednoznaczne i uzależnione od wielu czynników, deweloperzy wciąż mogą liczyć na znaczny zysk. Aby zachować wysoką cenę za metr kwadratowy mieszkania na rynku pierwotnym, deweloperzy powinni pomyśleć o zaawansowanej strategii marketingowej, która opierać będzie się nie tylko na cenie niższej niż u konkurencji.

Jedną z najważniejszych informacji płynącą z prognoz dla deweloperów na 2018 rok jest to, że na rynku wciąż istnieje duże zapotrzebowanie na nowe inwestycje. Jak wynika z badania „Marketing nieruchomości – po co to komu” wykonanego na początku 2017 roku wynika, że aż 40% respondentów uważa, że opinia o deweloperze odgrywa istotną rolę w procesie podejmowania decyzji o zakupie mieszkania, a aż 28% osób zwraca dużą uwagę na wizerunek i opinie o inwestycji.

Aby nie dać się wyprzedzić konkurencji, deweloperzy coraz częściej planują rozwój inwestycji w oparciu o doradztwo marketingowe oraz badania rynku grupy docelowej, która będzie stanowiła głównych inwestorów.

Spójna i przemyślana strategia marketingowa przy zaplanowanej w czasie kampanii reklamowej danej inwestycji, może pozwolić deweloperowi na podniesienie ceny mieszkania za metr kwadratowy. Kreowanie wizerunku inwestycji jako miejsca idealnego do życia dla wybranej grupy docelowej, postawienie na wartości przez nią wyznawane, podkreślenie jakości materiałów wykorzystanych przy budowie, a także opinia dewelopera godnego zaufania mogą pomóc pozycjonować inwestycję, jako bardziej wartościową, a skrócony proces sprzedaży przez odpowiednio skalibrowaną kampanię marketingową pomoże we wzroście współczynnika ROI.

Niezależnie od cen mieszkań obowiązujących na rynku – dobrze przygotowana kampania reklamowa dla dewelopera i inwestycji, może doprowadzić do podniesienia ceny sprzedażowej za metr kwadratowy.

 

Chcesz wiedzieć, jak to zrobić? Skontaktuj się z Deweloperni.pl, poznaj naszą ofertę i plan sprzedaży Twojej inwestycji.

Potrzebujesz pomocy? Jakieś pytania?

  • Zasób 5 +48 793 125 399
  • Zasób 6 biuro@deweloperni.pl