Chcesz wiedzieć jak postrzegana jest Twoja inwestycja? Zainwestuj w monitoring mediów

Marketing

Twierdzisz, że ludzie lubią Twoją markę. Masz taką nadzieję czy jesteś tego absolutnie pewien? Czy wiesz co potencjalni klienci mówią i piszą o Twojej firmie? Jeśli nie, to najwyższy czas rozpocząć monitorowanie mediów – zarówno tradycyjnych, jak i społecznościowych. 

Jakie korzyści niesie za sobą monitoring mediów? 

Monitoring to obserwowanie mediów, gromadzenie informacji i ich analiza. Bez tego nie sposób prowadzić efektywnych działań PR-owych. Powinniśmy wiedzieć kto i w jakim tonie o nas napisał. Dzięki zdefiniowaniu słów kluczowych możemy śledzić nie tylko publikacje dotyczące naszej firmy, ale także pozostawać na bieżąco z działaniami konkurencji. Specjalistyczne narzędzia – takie, jak: Brand24, IMM czy Newspoint – pozwalają ponadto na podgląd wyników w czasie rzeczywistym, umieszczenie ich w kontekście, określenie zasięgu czy oszacowanie ekwiwalentu reklamowego. 

Długofalowe relacje kluczem do sukcesu sprzedażowego

Monitoring mediów pozwala określić oczekiwania i potrzeby potencjalnych klientów. Śledzeniem publikowanych wpisów zajmuje się wybrana platforma, po Twojej stronie leży interakcja. To naprawdę ważne, by odpowiadać na komentarze pozostawione na profilach firmowych. Należy także wyciągać z nich długofalowe wnioski – zarówno z pozytywnych, jak i krytycznych opinii. 

Kryzys zbliża się wielkimi krokami? Wyprzedź go! 

Czy jesteś w stanie zapobiec kryzysowi? Często tak – lub przynajmniej znacznie złagodzić jego przebieg. Monitoring mediów umożliwia strategiczne przygotowania się do sytuacji konfliktowej. Dzięki niemu dowiesz się jakie zastrzeżenia mają Twoi obserwatorzy – dokładnie przeczytaj ich skargi i zaprojektuj plan działania. Być może w ten sposób uchronisz się przed lawiną hejtu. 

„Byle mówili”? Nie, niech mówią tak jak sam chcesz!

Forma, ilość i częstotliwość publikacji wpływają na wizerunek marki. Umiejętnie skonstruowane informacje prasowe oraz dobre relacje z przedstawicielami mediów sprawiają, że mówi się o nas dokładnie tak, jak tego chcemy. Spektrum działań PR-owych jest bardzo szerokie – warto wykorzystywać potencjał różnorodnych narzędzi. W kolejnych artykułach opowiemy więcej o poszczególnych opcjach. 

6
Czy podczas promocji inwestycji korzystasz z działań PR-owych?

Potrzebujesz wsparcia PR-owego? Skontaktuj się z nami. 

Udostępnij artykuł:

Marta Oziemblewska

Absolwentka dziennikarstwa i medioznawstwa na Uniwersytecie Warszawskim, copywriter i specjalistka ds. marketingu nieruchomości w agencji Deweloperni. Od lat współpracuje z deweloperami, prowadząc ich social media i tworząc dla nich kampanie reklamowe, sprawiające, że mieszkania błyskawicznie znajdują swoich właścicieli.
0 komentarzy

Dodaj komentarz

avatar

Podobne wpisy

Szukasz pomocy

Wystarczy Twój mail, a skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24h!