Co zachęca klientów do zakupu mieszkań – czyli na czym powinien skupić się deweloper przy strategii marketingowej?

Photo of author

Z wykształcenia prawnik i strateg marketingowy. Pracował jako copywriter i dyrektor kreatywny w wielu agencjach marketingowych. Obecnie buduje sukcesy deweloperów w agencji Deweloperni.

Na podjęcie ostatecznej decyzji o zakupie wpływa wiele czynników. Zanim dojdzie do transakcji inwestorzy niezwykle szczegółowo i dokładnie analizują co wchodzi w skład ceny mieszkania, a więc rozkład i lokalizację mieszkania, materiały wykończeniowe, a przede wszystkim opinię do deweloperze. Zobacz, na co zwrócić uwagę w strategii marketingowej, wystawiając inwestycję na sprzedaż.

Lokalizacja i cena

Niepodważalnie jednym z najważniejszych czynników decydujących o zakupie mieszkania są: lokalizacja i cena. Te dwie wartości od lat, królują wśród głównych powodów, dla których mieszkańcy wybierają daną inwestycję.

Nie ulega wątpliwości, że to cena, a właściwie zdolności finansowe i kredytowe decydują za inwestora o kupnie mieszkania. Niskie marże na kredytach hipotecznych i stabilność rynku nieruchomości sprawia, że Polacy coraz chętniej kuszą się na coraz większe powierzchniowo, a co za tym idzie, na coraz droższe mieszkania.

Według badania przeprowadzonego w 2017 „Marketing nieruchomości – po co to komu?” aż 46% kupujących mieszkania podkreśliło, że lokalizacja jest jednym z najważniejszych czynników decydujących o nabyciu lokalu.

Architektura i rozkład mieszkania

Oprócz lokalizacji duże znaczenie ma także to w jaki sposób mieszkanie zostało rozplanowane. Tu, z punktu widzenia marketingowego, szczególnie ważne jest dopasowanie odpowiedniego rozplanowania mieszkań do konkretnej grupy docelowej – zupełnie inne potrzeby mieszkaniowe wykazywać będzie młoda rodzina z trojgiem małych dzieci, a zupełnie inne 30-letni singiel ceniący sobie przestrzeń i swobodę.

Wybór powierzchni mieszkania uzależniony jest także od zdolności finansowych, jakie wykazuje kupujący. Niemniej jednak to właśnie deweloper z najbardziej przemyślanym planem zagospodarowania inwestycji wygrywa wśród konkurencji.

Wizerunek dewelopera i inwestycji

Z badania „Marketing nieruchomości – po co to komu?” jednoznacznie wynika, że drugą bardzo istotną determinantą decyzji o zakupie konkretnego mieszkania jest opinia o deweloperze. Fala nierzetelnych i bankrutujących deweloperów, która miała miejsce niecałą dekadę temu wciąż pozostawiła w inwestorach dużą dozę nieufności do deweloperów.

Dziś nim kupujący dokonają ostatecznej decyzji wielokrotnie upewnią się, że deweloper wywiąże się z podpisanej umowy, a inwestycja faktycznie powstanie. Budowanie wizerunku dewelopera za pomocą środków komunikacji społecznej odgrywa tu szczególną rolę w momencie, gdy inwestor podejmuje decyzje o zakupie tzw. „dziury w ziemi”, a więc gdy budowa mieszkań jest na bardzo wczesnym etapie lub też nie została rozpoczęta w ogóle.

Kupujący decydują się najczęściej na deweloperów z odpowiednim doświadczeniem, którzy mogą pochwalić się w swoim portfolio pomyślenie zakończonymi inwestycjami, a opinie o deweloperze, szczególnie te dostępne w Internecie przedstawiają go w pozytywnym świetle.

Jak wynika z przytoczonych badań dla kupujących dość spore znaczenie ma także wizerunek samej inwestycji, kreowany głównie za pomocą środków reklamowych. Aż 28% respondentów uznało, że na decyzję o kupnie mieszkania duży wpływ ma to, w jaki sposób przedstawiane są jej wizerunek i idea przewodnia.

Promocje, ekologia, inteligentne rozwiązania i inne udogodnienia

Mówiąc o wizerunku inwestycji, nie sposób nie powiązać go z niezwykle popularnymi ideami promowanymi na rynku nieruchomości, czyli ekologią i nowoczesnością. Na te czynniki, jak wskazuje Business Insider, zwracają w szczególności inwestorzy wybierający mieszkania z wyższej półki cenowej. Coraz częściej kupujący decydują się na wyższą cenę mieszkania, jeżeli posiada ono certyfikaty jakości zastosowanych materiałów, ekologiczne rozwiązania mające zapewnić lepszą jakość życia, a także nowoczesne rozwiązania technologiczne takie jak centralny, komputerowy system sterowania mieszkaniem.

Kolejnymi czynnikami, które choć mniej ważne, nie powinny zostać przeoczone przy przygotowywaniu strategii marketingowej dewelopera są: układ części wspólnych i dodatkowe udogodnienia, np. boiska, garaże podziemne, zielone dachy, przedszkola czy wybiegi dla psów.

Ostatnim czynnikiem wpływającym na decyzję zakupową, który powinien być nieodłącznym elementem strategii marketingowej są wszelkiego rodzaju promocje i zniżki cenowe. Wśród nich wyróżnić można np. wliczenie w cenę wykończenia mieszkania pod klucz, konsultacje z doradcą finansowym czy usługi projektanta wnętrz.

Chcesz wiedzieć, jak to zrobić? Skontaktuj się z Deweloperni.pl, poznaj naszą ofertę i plan sprzedaży Twojej inwestycji.

Photo of author

Z wykształcenia prawnik i strateg marketingowy. Pracował jako copywriter i dyrektor kreatywny w wielu agencjach marketingowych. Obecnie buduje sukcesy deweloperów w agencji Deweloperni.


Szukasz pomocy w marketingu?

Zrozumienie Twoich wyzwań to nasz priorytet. Podziel się nimi z nami, a my dopasujemy dla Ciebie najodpowiedniejsze rozwiązania marketingowe. Wystarczy, że podasz nam swój numer telefonu lub adres e-mail - nasi specjaliści skontaktują się z Tobą, aby umówić 15 minutowe spotkanie, podczas którego opowiesz nam o swoich potrzebach i celach.

Pamiętaj, że zawsze możesz do nas napisać lub zadzwonić oraz umówić się bezpośrednio na spotkanie przez Calendly 🙂


Mail: [email protected]
Tel. +48 793 125 986