Czy nieujawnianie cen mieszkań to właściwa strategia?

Sprzedaż

Otwarta polityka cenowa nie jest aktualnie częstym zjawiskiem. Obecnie na wielu stronach spotyka się co najwyżej napis typu „od 4900 zł za metr”. Koszty ujawnione zostają dopiero podczas wizyty w biurze sprzedaży. Jakie są zalety i wady takiego rozwiązania? 

Dlaczego warto utajnić ceny?

1. Niejawność cen to sposób na nawiązanie kontaktu z klientem

Klient widzi piękne mieszkanie, ale nie znajduje nigdzie jego ceny – korzysta wówczas z formularza, chatu, maila lub telefonu. W każdym przypadku pozostawia swoje dane, które mogą służyć Ci na kolejnych etapach sprzedaży. Daje Ci to furtkę do przypomnienia o swojej ofercie czy zachęcenia osoby do sfinalizowania transakcji. 

2. Deweloper gromadzi wartościowe leady

Za leada można uznać każdy kontakt klienta z deweloperem. Jest nim zarówno ten, który emanuje entuzjazmem, ale również ten, który wydaje się pozornie niezainteresowany. Jeden i drugi jest wartościowy – nie tylko jako nauka czy doświadczenie, ale także w perspektywie rozwoju Twojej oferty. Posegmentuj kontakty i do tych, którzy nie kupili mieszkania w obecnej inwestycji, wróć z propozycją, kiedy zaczniesz budowę kolejnego osiedla. A nuż wtedy się uda?

3. Często cena nie jest stała

Bywa tak, że cena zmienia się na różnych etapach sprzedaży – wartość nieruchomości wzrasta lub deweloper decyduje się na sezonowe promocje, zależne od aktualnego popytu na mieszkania.  Dzięki obranej polityce cenowej nie musi on za każdym razem zmieniać informacji na stronie i narażać się na niespójności w dotychczasowych materiałach promocyjnych. Wystarczy, że odpowiednio poinstruuje specjalistów w biurze sprzedaży. 

Dlaczego warto ujawnić ceny? 

1. Transparentność biznesu to istotna wartość

Wszyscy lubimy firmy, których działalność jest przejrzysta. Takie przedsiębiorstwa budzą zaufanie. Podając ceny, w pewnym sensie pokazujesz, że nie masz nic do ukrycia. Musisz jednak dokładnie oszacować koszty, by faktyczna cena transakcyjna nie różniła się istotnie od tej wskazanej w ofercie. 

2. Cena odsiewa klientów, którzy nie sfinalizują u Ciebie transakcji

Wielu deweloperów nie chce dopuścić do utraty żadnej zainteresowanej osoby. W niektórych przypadkach jest to jednak rozsądne. Przede wszystkim ze względu na sporą oszczędność czasu. Nie poświęcasz swoich zasobów osobie, która i tak nie sfinalizuje u Ciebie transakcji – zamiast tego możesz pochylić się nad zapytaniami, w których widzisz większy potencjał. 

3. Jawność cen potrafi skrócić proces decyzyjny

Proces decyzyjny w nieruchomościach jest wyjątkowo długi. Nie ma w tym nic dziwnego – zakup mieszkania to poważne zobowiązanie, angażujące ponadto dużą część środków. Niekiedy jednak ujawnienie cen potrafi nieco zredukować ten czas. Dzieje się tak najczęściej, gdy klient dostrzeże, że faktycznie stać go na daną inwestycję. Do tego atrakcyjna lokalizacja, właściwy metraż i w zainteresowanym budzi się przywiązanie, a od niego pozostaje już wyłącznie jeden krok do kupna. 

Każda polityka cenowa ma swoje zalety i wady. Bez względu na to, jaką drogę obierzesz, będziesz potrzebował właściwie dobranych działań marketingowych. Opowiedz nam o swoich oczekiwaniach, a przygotujemy bezpłatny audyt Twoich dotychczasowych poczynań oraz niezobowiązującą ofertę. 

 

4
Uważam, że ceny mieszkań powinny być:

Udostępnij artykuł:

Marta Oziemblewska

Absolwentka dziennikarstwa i medioznawstwa na Uniwersytecie Warszawskim, copywriter i specjalistka ds. marketingu nieruchomości w agencji Deweloperni. Od lat współpracuje z deweloperami, prowadząc ich social media i tworząc dla nich kampanie reklamowe, sprawiające, że mieszkania błyskawicznie znajdują swoich właścicieli.
0 komentarzy

Dodaj komentarz

avatar

Podobne wpisy

Szukasz pomocy

Wystarczy Twój mail, a skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24h!