To już pewne – właśnie wystartował program Bezpieczny Kredyt 2%. Od dzisiaj można składać wnioski w oddziałach największych banków w Polsce. Oczywiście mogłabym teraz rozpocząć ideologiczną dyskusję na temat tego, czy uruchomienie rządowego programu akurat w tym momencie jest w ogóle etyczne. Czy serwowanie ludzkich marzeń o posiadaniu własnego mieszkania w postaci kiełbasy wyborczej to dobry kierunek… Pozostają też kwestie ewentualnych konsekwencji ekonomicznych i gospodarczych odczuwanych w przyszłości, które jednak niestety w przypadku walki na scenie politycznej najczęściej schodzą na dalszy plan. Mogłabym też pokusić się o pytanie, czy obniżka stóp procentowych nie byłaby efektywniejszym narzędziem, nie wykluczającym pozostałych zainteresowanych, którzy z uwagi na widzimisię twórców projektu, aktualnie nie kwalifikują się do skorzystania z programu.
Ten artykuł będzie jednak dotyczył czegoś zupełnie innego. Niewątpliwie program ten może ułatwić proces nabywania własnego mieszkania w przypadku osób, które dotychczas nie mogły pozwolić sobie na zaciągnięcie kredytu hipotecznego. Jest to fakt niezaprzeczalny, z którym nie sposób dyskutować. W dłuższej perspektywie może być to szansa nie tylko dla wielu młodych osób na kupno pierwszego mieszkania, ale też dla deweloperów, aby po okresie galopującej inflacji nieco ożywić rynek. Przedstawiciele branży nieruchomości powinni więc odpowiednio przygotować się na start tego programu. A co dokładnie warto przeanalizować, wyjaśniam w artykule.
Zrozumienie grupy docelowej
Nie będziemy wymyślać koła na nowo. Strategię marketingową, niezależnie czy z rządowym programem w tle, czy bez zawsze rozpoczynamy od określenia grupy docelowej. W tym przypadku mamy nieco ułatwione zadanie. Wiemy bowiem doskonale, że Bezpieczny Kredyt 2% przysługuje singlom oraz osobom pozostającym w sformalizowanych związkach, które nie przekroczyły 45 roku życia. To właśnie do tych osób będziemy więc tworzyć spersonalizowane komunikaty reklamowe, które najbardziej do nich przemówią.
Reklamy w Google i Meta Ads możemy kierować do różnych grup docelowych. Nie musimy więc skupiać się wyłącznie na komunikatach informujących o tym, że Bezpieczny Kredyt 2% już wystartował. Zaręczam, że kto ma wiedzieć, ten wie. 😉 Naszym zadaniem będzie więc dopasowanie poszczególnych reklam do konkretnych osób. Młodzi ludzie i single dopiero wchodzą w dorosłość i rozpoczynają karierę zawodową. Możemy zatem skupić się na pokazaniu korzyści wynikających z inwestowania w nieruchomości na wczesnym etapie życia.
Młode małżeństwo zwykle decyduje się na zakup mieszkania, w którym będzie mogło planować powiększenie rodziny. W takim przypadku najlepiej sprawdzą się więc komunikaty ukazujące atuty nieruchomości, zwłaszcza pod kątem bezpieczeństwa. Musimy skoncentrować się na pokazaniu, że to właśnie w mieszkaniu na konkretnym osiedlu można stworzyć przytulny dom, pełen ciepła i miłości.
Z kolei rodziny, które również mogą skorzystać z rządowego programu, w reklamach będą poszukiwać tego, czego zapewne dotychczas im brakowało – przestrzeni, w której każdy znajdzie miejsce dla siebie. W tym przypadku możemy także skupić się na przybliżeniu lokalizacji, pokazując najważniejsze atuty z punktu widzenia rodzin z dziećmi. Z pewnością atrakcyjna będzie tutaj niewielka odległość do szkół, przedszkoli, sklepów, aptek i innych punktów usługowych, ułatwiających codzienność.
W reklamach nie możemy więc skupiać się wyłącznie na komunikatach mających na celu przybliżenie programu Bezpieczny Kredyt 2%. W dalszym ciągu powinniśmy bazować na emocjach, które towarzyszą grupie docelowej. Są to zapewne osoby, które od dawna marzą o swoim własnym mieszkaniu. Pokazujmy więc, że te marzenia mogą spełniać we współpracy z naszą firmą.

Strategia marketingowa na nową, kredytową rzeczywistość
Nowy program rządowy to dla deweloperów szansa na przyciągnięcie nowych klientów i zwiększenie sprzedaży. Jednak, aby w pełni wykorzystać ten potencjał, musimy zaplanować skuteczną strategię, która wpisze się w specyfikę programu i realne potrzeby odbiorców. Powinniśmy więc tworzyć kampanie skierowane do konkretnych segmentów, wykorzystując w tym celu analitykę danych, która pozwoli nam lepiej zrozumieć oczekiwania poszczególnych grup, a w konsekwencji odpowiednio dostosować do nich ofertę.
Buduj wizerunek, buduj zaufanie
Bezpieczny Kredyt 2% z pewnością pomoże w podjęciu decyzji o zakupie nieruchomości. Musimy jednak pamiętać, że nadal dokonywanie ostatecznego wyboru pozostanie procesem długotrwałym. Nie możemy więc od razu zacząć od sprzedaży. Jak zawsze na początkowym etapie kluczowe będzie budowanie wizerunku, a ściślej rzecz ujmując – budowanie zaufania. Deweloperzy mogą więc organizować bezpłatne webinary, publikować artykuły na blogu lub stworzyć dedykowaną podstronę, gdzie jasno wytłumaczą, jak działa program i jakie korzyści za sobą niesie. To doskonała okazja do pozyskania kontaktów. Odbiorcy mogą np. dołączyć do webinaru lub pobrać ebooka w zamian za pozostawienie adresu emailowego.
Daj się znaleźć – optymalizacja SEO
W najbliższym czasie będziemy mieli do czynienia z istnym szaleństwem związanym z uruchomieniem programu Bezpieczny Kredyt 2%. Beneficjenci zagubieni w gąszczu napływających informacji najpewniej będę poszukiwać rzetelnych danych na własną rękę. Jeśli z wyprzedzeniem zoptymalizujemy stronę – utworzymy landing oraz zainwestujemy w optymalizację treści pod kątem najczęściej wyszukiwanych fraz, potencjalni klienci szybciej dotrą do naszej oferty. A jeśli znajdą na stronie kluczowe informacje, podane w czytelny i transparentny sposób, może się okazać że dużo chętniej zapoznają się też z dostępnymi nieruchomościami.
Zmasowany atak – marketing treści
Potencjalni klienci, przerażeni natłokiem niezbędnych do załatwienia formalności, z całą pewnością będą poszukiwać wsparcia. Powinniśmy zatem kompleksowo odpowiedzieć na ten palący problem. We wszystkich kanałach komunikacji – zarówno na stronie, jak i z wykorzystaniem social mediów czy email marketingu, powinniśmy informować, że w razie jakichkolwiek trudności przeprowadzimy naszych klientów przez cały proces, bez żadnych komplikacji.

Podsumowanie
Start programu Bezpieczny Kredyt 2% to niewątpliwa szansa dla rynku deweloperskiego. Musimy więc skupić się na precyzyjnej identyfikacji i zrozumieniu grupy docelowej. Niezwykle istotne będzie też opracowanie spersonalizowanych komunikatów, które przemówią nie tylko do potrzeb, ale też emocji potencjalnych klientów. Kluczowe znaczenie będzie miało również budowanie zaufania poprzez jasne i transparentne informowanie o zasadach programu oraz korzyściach płynących z jego wykorzystania. Odpowiadajmy więc na potrzeby klientów, oferując im wsparcie w całym procesie zakupu mieszkania.
Obrazy zostały wygenerowane za pośrednictwem AI