Film promujący inwestycję mieszkaniową na przykładzie dewelopera Milestone Real Estate

Film, promujący inwestycję deweloperską, nie musi być schematyczny i skupiać się wyłącznie na ukazaniu detali nieruchomości. Warto wykorzystać ten środek przekazu, aby wciągnąć widza w wielowymiarową opowieść – opowieść o wartościach i filozofii marki, która pozwoli potencjalnym klientom lepiej poznać dewelopera i jego ofertę. Przykładem takiego filmu jest nasza najnowsza realizacja dla firmy Milestone Real Estate, o której szerzej piszemy w artykule.

Czego potrzebował deweloper?

Misja firmy Milestone Real Estate wykracza daleko poza standardy branżowe, koncentrując się na dostarczaniu nieruchomości, które jednocześnie są synonimem wysokiej jakości oraz wynikiem głębokiego zaangażowania w zrównoważony rozwój i odpowiedzialność społeczną. Głównym problemem, przed jakim stanęła firma, było znalezienie skutecznego sposobu komunikacji tych wartości, który dobitnie pokaże, że każda inwestycja jest częścią większej misji – wprowadzania pozytywnych zmian w otoczeniu, dbałości o przyszłe pokolenia i minimalizacji wpływu na środowisko.

Wyzwaniem było zatem stworzenie produkcji, która w unikalny sposób połączyłaby aspekty wizualne z przekazem ideowym, ukazującym zaangażowanie firmy w kwestie społeczne i ekologiczne. Deweloper Milestone Real Estate potrzebował filmu, który przełamie konwencje i pokaże, że w branży deweloperskiej można działać nieco inaczej, z większą dbałością o detale.

Koncepcja – redefinicja wideografii w branży deweloperskiej

Podczas prac koncepcyjnych nad filmem promocyjnym priorytetem było odnalezienie świeżego podejścia, które zrewolucjonizuje standardy wideografii w branży deweloperskiej. Głównym elementem narracji są więc nie tylko kwestie techniczne, ale też estetyka i atmosfera, które komplementarnie uzupełniają wizerunek firmy. Cały projekt składa się z trzech segmentów, które tworzą spójną kompozycję. Uzupełnieniem jest specjalnie skomponowana muzyka, która wzbogaca całość o walor emocjonalny.

Narracja oparta na kontrastach

Zadaniem czołówki było przyciągnięcie uwagi widza. Inspiracją do stworzenia tej części była estetyka znana z seriali „House of Cards” czy „Succession”. Powolne, przemyślane ruchy kamery, które skupiają się na mocnych, impresjonistycznych detalach doskonale oddają atmosferę panującą w biurze. Z kolei precyzyjne, spotlightowe oświetlenie i nieoczywiste perspektywy pozwoliły uzyskać wrażenie głębi.

Drugi segment skupia się na ukazaniu kulis tworzenia projektu. Ujęcia z wypowiedziami pracowników, utrzymane w portretowej stylistyce oraz kadry pokazujące pracę nad projektem, pozwoliły podkreślić osobisty charakter filmu. Trzeci segment koncentruje się na aspekcie dokumentalnym, pokazującym skalę przedsięwzięcia. Ujęcia z dronów, obejmujące plac budowy i okolicę z lotu ptaka oraz dodatkowe ujęcia z ręki, podkreślają ideę kontrastu.

Kluczowym elementem, spajającym te trzy segmenty oprócz linearnej narracji, stała się czarno-biała kolorystyka. Jest ona pewnego rodzaju kontrastem pomiędzy spokojną przestrzenią biurową zorientowaną na proces twórczy, a dynamicznym procesem budowy.

Muzyka, jako dopełnienie całości

Istotnym aspektem całego przedsięwzięcia, który pomógł ukształtować rytm montażu i nadać głębi narracji, był wybór muzyki. Inspirując się stylem „liminal space”, udało się skomponować tło dźwiękowe, które idealnie wpisuje się w motyw kontrastu i przechodzenia pomiędzy poszczególnymi etapami projektu.

Muzyka, będąca mieszanką analogowych syntezatorów i współczesnej szkoły samplingu, uzupełniona o wykorzystanie ziarna dźwiękowego i niskich częstotliwości, subtelnie ewoluuje w takt rozwoju narracji oraz wzbogaca wizualną stronę filmu o dodatkowy wymiar emocjonalny. Downbeatowe tempo idealnie komponuje się z dynamiką poszczególnych segmentów, doskonale oddając efekt przejścia – czy to w sensie fizycznym, od jednego miejsca do drugiego, czy emocjonalnym, przechodząc od konceptu do realizacji. 

Współpraca marketingowa

Agencja Deweloperni.pl odpowiada za koncepcje kreatywne, komunikację i social media. Za realizację filmu odpowiadają Stefan Monin (reżyseria, muzyka), Tomasz Bury (Director of Photography), Michał Bielski (operator kamery, operator drona), Rafał Bańdura (montaż).


Szukasz pomocy w marketingu?

Zrozumienie Twoich wyzwań to nasz priorytet. Podziel się nimi z nami, a my dopasujemy dla Ciebie najodpowiedniejsze rozwiązania marketingowe. Wystarczy, że podasz nam swój numer telefonu lub adres e-mail - nasi specjaliści skontaktują się z Tobą, aby umówić 15 minutowe spotkanie, podczas którego opowiesz nam o swoich potrzebach i celach.

Pamiętaj, że zawsze możesz do nas napisać lub zadzwonić oraz umówić się bezpośrednio na spotkanie przez Calendly 🙂


Mail: [email protected]
Tel. +48 793 125 986