Home branding − sprzedawaj mieszkanie za ile chcesz!

Czy istnieje złoty sposób na sprzedanie mieszkania po cenie znacznie wyższej niż rynkowa? Tak! Wszystko jednak wymaga wcześniejszego planowania i przygotowania odpowiedniej strategii. Stworzyłeś nieruchomość, a teraz zastanawiasz się, jak ją sprzedać po optymalnej dla siebie cenie? Dziś cena i metraż na karcie mieszkania już nie wystarczą! Dziś nieruchomość musi mieć styl, duszę i własną osobowość − po prostu brand. Zobacz, czym jest home branding i jak możesz na nim zarobić.

Czym jest home branding?

O tym, czy twoja nieruchomość będzie się sprzedawać nie zawsze będzie decydować cena, powierzchnia, czy lokalizacja. Czasem, aby wyróżnić swoją ofertę potrzeba czegoś więcej. I nie zawsze będzie to najbardziej irytująca, wszechogarniająca potencjalnych nabywców reklama, która wyskakiwać będzie nawet z lodówki.

Rynek nieruchomości prężenie rośnie, a deweloperzy prześcigają się w stawianiu nowych inwestycji. Jak jednak sprawić, aby to właśnie twoja zapadła mu w pamięć? Musisz nadać jej oryginalny i unikatowy brand, czyli markę, która będzie ją wyróżniać na tle innych.

Home branding to nic innego jak tworzenie unikatowego wizerunku nieruchomości, który będzie odpowiadał wybranej grupie docelowej i będzie przybliżał ją do podjęcia decyzji zakupowej. Silny brand i przywiązanie emocjonalne potencjalnego nabywcy do nieruchomości, mogą sprawić, że mimo mniej konkurencyjnych cen na rynku, to właśnie twoja inwestycja będzie sprzedana.

Jak stworzyć brand nieruchomości, która będzie się sprzedawać?

Aby stworzyć unikatowy i niepowtarzalny wizerunek nieruchomości warto wkomponować w swój plan sprzedaży 5 poniższych elementów.

1. Stwórz strategię marketingową

Niestety ten etap planowania sprzedaży wciąż jest dla deweloperów zbędny. Bardzo często aspekt marketingowy powstaje dopiero po zamknięciu planowania inwestycji i po powstaniu planów budowy. Błąd! To właśnie dzięki przygotowaniu właściwej komunikacji marketingowej możesz odnieść sukces sprzedażowy. Unikatowy brand nieruchomości powinien rodzić się z chwilą powstawania koncepcji architektonicznej.

Aby coś sprzedać musisz to odpowiednio zareklamować. Dobra strategia marketingowa powinna zawierać odpowiedź na 5 pytań: Co? Gdzie? Kto? Komu? Dlaczego sprzedaje?

Strategia marketingowa powinna być przemyślana i stworzona na miarę dla każdej osobnej inwestycji. Jej założenia oparte powinny być o właściwie dobrane KPI (Key Performance Indicators), a jej efekty powinny być mierzalne. Czym więc jest strategia? To połączenie analizy rynku i grupy docelowej z ciekawym pomysłem kreatywnym, który w najlepszy sposób dotrze do twoich potencjalnych nabywców i nakłoni ich do decyzji zakupowej.

2. Wybierz grupę docelową

To chyba najważniejszy etap w planowaniu strategii marketingowej. Grupę docelową powinieneś wybrać na podstawie badania rynku. Analizę taką możesz wykonać sam przy zastosowaniu specjalnych narzędzi analitycznych. Warto jednak badania takie zlecić specjalistom, który w dobrze przygotowanym raporcie pokażą ci, kim są potencjalni nabywcy nieruchomości, czego szukają, jak wygląda ich życie, rytuały, zachowania, jak wyglądają ich nawyki zakupowe, w końcu, w jakich miejscach najlepiej dotrzeć do nich z reklamowa i komunikatami wizerunkowymi.

3. Opowiedz historię nieruchomości

Na tym etapie tworzysz unikatową historię, brand swojej nieruchomości. To moment, w którym musisz sobie odpowiedzieć na pytanie: kto i co sprzedaje? Ważne jest, aby twój produkt był kompatybilny z tym, czego potrzebuje twoja grupa docelowa.

4. Pobudź emocje klientów

Brand twojej nieruchomości powinien przemawiać do emocji potencjalnych nabywców. Opowiadana przez ciebie historia i wizerunek inwestycji powinny przywiązać kupców emocjonalnie, niezależnie od ceny, czy powierzchni mieszkania.

Zastanów się nad tym, czy chcesz sprzedać nowoczesne osiedle dla ludzi lubiących awangardowy i niestandardowy styl życia, czy też ekologiczną enklawę w środku miasta dla ludzi dbających o środowisko, czy też dobrze zaopatrzone, energiczne osiedle przeznaczone dla rodzin z dziećmi, które będą odczuwały silną potrzebę integracji.

Niech potencjalny nabywca wyobrazi sobie, jak na tym osiedlu rozwijają się jego pociechy, jak w częściach wspólnych przeznaczonych do integracji rodzą się znajomości i przyjaźnie na całe życie. Daj odczuć przyszłemu mieszkańcowi, że to jest jego miejsce na ziemi.

Pamiętaj, aby emocje zawsze dopierać do grupy docelowej. W przeciwnym wypadku, twoja historia może stać się wołaniem na pustyni.

5. Bądź widoczny!

Ostatnim etapem planowania strategii wizerunkowej jest zastanowienie się, w jakich miejscach twoje komunikaty powinny się znajdować, aby natrafić na odpowiedniego nabywcę. Czy będzie to strona internetowa, strona na Facebooku lub Instagramie, gazeta, radio, a może nawet telewizja?

Odpowiedź na pytanie gdzie, ale też i jak często powinny pojawiać się reklamy twojej inwestycji oraz komunikaty będące nośnikiem wizerunku nieruchomości znajdziesz w analizie grupy docelowej. To ona powie ci, gdzie najczęściej możesz spotkać swoich potencjalnych nabywców, aby nie tracić pieniędzy na dystrybucję nieefektywnych reklam.

 

Chcesz stworzyć unikatowy home brand? Skontaktuj się z nami, a nasi specjaliści zaprojektują dla twojej nieruchomości skuteczną strategię pod wymiar.

Potrzebujesz pomocy? Jakieś pytania?

  • Zasób 5 +48 793 125 399
  • Zasób 6 biuro@deweloperni.pl