Hyperlocal targeting – dlaczego warto z niego korzystać?

Marketing

Podczas planowania kampanii w mediach społecznościowych, deweloperzy często popełniają błąd, targetując reklamę na zbyt szeroką grupę odbiorców. Wybranie za dużego obszaru może oznaczać kiepską skuteczność, słabą jakością leadów, zmarnowany czas i pieniądze… Hyperlocal targeting to metoda lokalizowania potencjalnych klientów z wykorzystaniem GPS, sieci WiFi czy nadajników telefonii komórkowej. Dzięki precyzyjnemu określeniu lokalizacji użytkownika, można efektywniej targetować reklamy i dostosowywać je do kontekstu miejsca, w jakim osoba się znajduje.

Czym dokładnie jest hyperlocal targeting?

Hyperlocal targeting mógł zaistnieć dzięki powszechności urządzeń mobilnych, popularności mediów społecznościowych i automatyzacji marketingu. Wymienione czynniki sprawiły, że ten typ targetowania stał się bardzo skuteczną strategią do pozyskiwania klientów i wartościowych leadów. 

Dzięki tej metodzie możemy znaleźć klientów w określonym rejonie miasta, konkretnym budynku czy wręcz jego części. Hyperlocal targeting nie ogranicza się jednak wyłącznie do poszukiwania odbiorców w danej lokalizacji. Można tę grupę zawęzić, wykorzystując do tego takie kryteria jak chociażby płeć, zawód, dochód czy zainteresowania. W ten sposób trafiamy do upragnionej grupy odbiorców z komunikatami dopasowanymi do ich potrzeb i oczekiwań. 

Dlaczego znajomość lokalnego rynku jest niezbędna? 

Wielu klientów przyznaje, że to przede wszystkim lokalizacja wpływa na ich decyzję zakupową. Bliskość sklepów, przychodni, szkół i przedszkoli czy atrakcyjnych terenów zielonych to ogromne atuty osiedla. Deweloper powinien być ekspertem od otoczenia swojej inwestycji — prezentować okoliczne udogodnienia, informować o dogodnych połączeniach komunikacyjnych… Doskonale jeśli dla własnych celów sprzedażowych potrafi wykorzystać pobliską infrastrukturę. Może to zrobić dzięki hyperlocal targeting — kiedy klient pojawi się w danej strefie, na jego urządzeniu mobilnym wyświetli się odpowiednia reklama. 

Hyperlocal targeting w social media

Facebook i Instagram dają możliwość dotarcia do klientów na określonym obszarze geograficznym lub w pewnym promieniu od wybranego punktu, a następnie pozwalają zawęzić otrzymany wynik do osób o określonym wieku, statusie czy pasjach. 

Reklamy w mediach społecznościowych wykorzystujące hyperlocal targeting zwiększają zaangażowanie odbiorców. Komunikaty wyróżniają się na tle konkurencyjnych, dlatego treści w nich przekazywane odbiorcy uważają za bardziej osobiste. 

Dzięki hyperlocal targeting łatwiej dotrzeć do klientów zainteresowanych danym obszarem lub konkretnym rodzajem nieruchomości. By czerpać maksimum korzyści z tej strategii, skontaktuj się z naszą agencją marketingową – BrandMaster. 

Stworzyliśmy nową grupę na Facebooku – Marketing i Reklama Nieruchomości. Dołącz do niej, by dzielić się wiedzą i doświadczeniem z branży deweloperskiej.

Źródło: https://realtybiznews.com/why-agents-should-focus-on-hyperlocal-targeting-on-social-media-ads/98757360/ 

Udostępnij artykuł:

Marta Oziemblewska

Absolwentka dziennikarstwa i medioznawstwa na Uniwersytecie Warszawskim oraz copywriter w agencji marketingowej BrandMaster. Odpowiedzialna głównie za social media deweloperów.
0 komentarzy

Dodaj komentarz

avatar

Podobne wpisy

Szukasz pomocy

Wystarczy Twój mail, a skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24h!