stk-block-heading__text

Instagram dla inwestycji — od czego należy zacząć?

Twój marketing z całą pewnością uwzględnia rozmaite kanały. Niemal każdy deweloper działa na Facebooku, a wielu z nich prowadzi regularną komunikację także na Instagramie — i słusznie! Bez dwóch zdań jest to platforma społecznościowa, która potrafi generować wartościowe leady. Należy tylko właściwie podejść do tego tematu. Czy wiesz, jak prawidłowo skonfigurować konto? 

Ustal cele

Zidentyfikowanie celów to pierwszy krok w strategii marketingowej. Pozwala on obrać właściwy kierunek działań. Zastanów się, jaką funkcję ma pełnić Twój Instagram. Chcesz go używać jako portfolio? Ma wpływać na stałe rozszerzanie grona zaangażowanych odbiorców? A może ważniejsze od aktywności na profilu są leady? Dopiero po ustaleniu dążeń możesz przejść do kolejnych etapów. Pamiętaj jednak, by Twoje cele były mierzalne — zamiast „Zdobędę wielu obserwatorów”, lepiej powiedz „Zdobędę 100./200./300. nowych odbiorców”. Dzięki posługiwaniu się konkretnymi liczbami będziesz mógł weryfikować i optymalizować swoje poczynania. 

Zidentyfikuj swoich klientów

Niektórzy zakładają, że im szersza grupa docelowa, tym lepiej, bo przecież sami — jako przedsiębiorcy — nie chcą stawiać przed potencjalnymi klientami żadnych ograniczeń. Nieumiejętny dobór odbiorców docelowych wpływa jednak negatywnie na działania promocyjne dewelopera (przede wszystkim na kampanie online). Należy scharakteryzować persony (zidentyfikować czynniki takie, jak wiek, stan cywilny, poziom dochodów), opisać ich potrzeby, pragnienia i obawy. Następnie powinieneś zastanowić się, o jakiej porze poszczególne osoby korzystają z Instagrama. Dla przykładu młode matki, a więc przedstawicielki rodzin 2+1, chętnie przeglądają platformy społecznościowe wczesnym rankiem, a także… w godzinach nocnych, gdy dziecko domaga się karmienia. 

Skonfiguruj konto firmowe

Konto biznesowe zapewnia dostęp do kompletu statystyk — dzięki temu masz wgląd nie tylko do liczby odwiedzających, ale także do bardziej szczegółowych danych o odbiorcach, w tym do dokładnego podziału demograficznego. Pierwsze tygodnie to w głównej mierze uczenie się swojej publiczności. W tym czasie dowiesz się jakiego rodzaju posty — zdjęcia, filmy, karuzele, reelsy — osiągały najlepsze wyniki i o jakich porach najkorzystniej publikować content. Instagram daje mniejsze pole do popisu niż Facebook, więc nie będzie Ci potrzebne, chociażby zdjęcie w tle. Ważne jednak, by w avatarze znalazło się logo Twojej inwestycji, a późniejsze kreacje były spójne z ustalonym key visualem. 

Stwórz ciekawe bio

Biogram to jedna z najistotniejszych sekcji w Twoim profilu. Razem z „nickiem” odpowiadają za pierwsze wrażenie. O ile identyfikator użytkownika to zwykle nazwa inwestycji, o tyle mini opis oferuje więcej możliwości. To miejsce na chwytliwy claim (slogan reklamowy), link do strony internetowej, mail, numer telefonu i adres biura sprzedaży. Na kolejnych etapach możesz zamieszczać tam różne istotne informacje jak, chociażby liczba aktualnie dostępnych mieszkań. Pamiętaj jednak o limicie znaków! 

Postaw na profesjonalne zdjęcia

Tutaj z pomocą przychodzą fotografowie i graficy. Ci pierwsi przydadzą się przy aktualizowaniu postępów z placu budowy, przy chęci prezentacji biura sprzedaży czy gotowych mieszkań. Ci drudzy stworzą realistyczne wizualizacje, przyciągające wzrok kreacje codziennych postów i reklam. Upewnij się tylko, że Wasza estetyka i wyobrażenia są spójne. Musicie zadbać również o konsekwencję i porządek, dlatego trzymajcie się założeń key visualu i wytycznych strategii marketingowej. 

Sukcesu na Instagramie nie odnosi się z dnia na dzień — trzeba go wypracować. Możesz mieć jednak pewność, że gdy zainwestujesz w to medium, przyciągnie ono aktywnych użytkowników i wysokiej jakości leady. 


Szukasz pomocy w marketingu?

Zrozumienie Twoich wyzwań to nasz priorytet. Podziel się nimi z nami, a my dopasujemy dla Ciebie najodpowiedniejsze rozwiązania marketingowe. Wystarczy, że podasz nam swój numer telefonu lub adres e-mail - nasi specjaliści skontaktują się z Tobą, aby umówić 15 minutowe spotkanie, podczas którego opowiesz nam o swoich potrzebach i celach.

Pamiętaj, że zawsze możesz do nas napisać lub zadzwonić oraz umówić się bezpośrednio na spotkanie przez Calendly 🙂


Mail: [email protected]
Tel. +48 793 125 986