Jakie błędy popełniają deweloperzy?

Marketing Sprzedaż

Media społecznościowe dewelopera to doskonały sposób na komunikację z klientami. Jednak aby osiągnąć najlepsze wyniki, czyli zwiększyć sprzedaż, należy unikać błędów często popełnianych przez właścicieli firm promujących swoje usługi w sieci. Poznaj nasze wskazówki, dzięki którym w 2023 roku Twój firmowy profil wejdzie na wyższy poziom.

Media społecznościowe dewelopera – jakich błędów unikać w 2023 roku?

Media społecznościowe nieustannie się zmieniają. W 2022 roku liczba ich użytkowników wynosiła 4,59 miliarda – to prawie o 2,5 miliarda więcej niż 5 lat wcześniej. Nie pozwól, by konkurencja Cię wyprzedziła. Zobacz, czy nie popełniasz niżej wymienionych błędów i dowiedz się, jak je naprawić.

Niewykorzystanie potencjału relacji

Stories to format często pomijany przez obecnych w social mediach deweloperów i innych właścicieli firm. Pamiętaj, że te krótkie historie dostępne w serwisie przez 24 godziny to niezwykłe narzędzie marketingowe i świetny sposób docierania do najbardziej aktywnych użytkowników. Możesz tworzyć quizy, głosowanie, zadawać pytania i odliczać dni oraz godziny do ważnych wydarzeń. W ten sposób zyskasz możliwość większej interakcji z odbiorcami i sprawisz, że poczują z Tobą bliską więź.

Tylko jeden format postów

Czy Twój Instagram firmowy to same statyczne posty lub popularne w ostatnich miesiącach rolki? Pamiętaj, że każdy format pomoże Ci osiągnąć inny cel. Aby rozwinąć profil, twórz treści edukacyjne, angażujące, informacyjne, rozrywkowe i promujące Twój biznes.

  • Wydarzenia live – zbudują Twój wizerunek eksperta w branży, umocnią więź z odbiorcami. Jeśli organizujesz spotkanie na żywo z gościem, macie możliwość zapisania live’a na obu profilach, dzięki czemu część obserwatorów współtwórcy zacznie obserwować Twój profil.
  • Karuzela – to post składający się z kilku slajdów, które możesz swobodnie przewijać. Ten format dobrze się sprawdza, gdy chcesz przekazać wartość, wiedzę, rady lub opisać jakiś proces. Takie posty są często zapisywane przez odbiorców.
  • Infografika – to przyjemna w odbiorze forma przedstawienia treści, dobry sposób na wyedukowanie odbiorców i przekazanie im ważnych informacji.
  • Posty ze zdjęciem twarzy – zdobywają mnóstwo polubień, otrzymują sześć razy więcej zaangażowania niż posty bez zdjęć. Ten rodzaj contentu zwiększa Twoją wiarygodność w oczach odbiorców, sprawia, że dajesz się poznać.

Brak wideo

Czy tego chcesz, czy nie – Twoi odbiorcy uwielbiają oglądać krótkie 30-sekundowe filmy. Są one łatwo przyswajalne i wciągające. Wideo wpływa na emocje, lepiej sprzedaje, zwiększa zaangażowanie i zasięgi. Nowe funkcje reels umożliwiają edycję krótkich filmów z wieloma klipami, różnymi efektami i dźwiękiem. Ogranicza Cię jedynie własna wyobraźnia. Jeśli prowadzisz poważne konto biznesowe, nie musisz tańczyć czy nagrywać zabawne filmy. Za pomocą rolek możesz przekazać wiedzę i udzielać odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania swoich widzów. W branży deweloperskiej ogromne znaczenie mają wrażenia wizualne. Dzięki rolkom pokażesz sprzedawane nieruchomości w atrakcyjny sposób i zwiększysz zainteresowanie ofertą.

Brak wyciągania wniosków i naprawy błędów

Czy analizujesz statystyki udostępnionych treści w social mediach? Niestety, wciąż wielu twórców skupia się jedynie na dodawaniu postów. Aby dowiedzieć się, co naprawdę interesuje Twoją grupę docelową, koniecznie sprawdzaj, ile osób zapisało post, analizuj komentarze i liczby polubień. 

Google Analitycs to niezwykle skuteczne narzędzie analityczne, które pomoże Ci monitorować skuteczność kampanii społecznościowych. Określisz, jaki wpływ na Twoje cele biznesowe wywierają poszczególne media. Funkcja raportowania dotyczy konwersji, źródeł i udostępniania.

Udostępnij artykuł:

    Klaudia Pieczykolan

    Freelance copywriterka i social media managerka. Regularnie bierze udział w szkoleniach dla pośredników w obrocie nieruchomościami i specjalizuje się m.in. w tworzeniu treści dla branży deweloperskiej.

    0 komentarzy

    Dodaj komentarz

    avatar

    Podobne wpisy

    Szukasz pomocy

    Wystarczy Twój mail, a skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24h!