W 2022 roku liczba użytkowników mediów społecznościowych wynosiła 4,59 miliarda – to prawie o 2,5 miliarda więcej niż 5 lat wcześniej. Jest to więc doskonały sposób na komunikację z klientami. Jednak aby osiągnąć najlepsze wyniki, czyli zwiększyć sprzedaż, należy unikać błędów często popełnianych przez właścicieli firm promujących swoje usługi w sieci. Poznaj nasze wskazówki, dzięki którym w 2023 roku Twój firmowy profil wejdzie na wyższy poziom.
Niewykorzystanie potencjału relacji
Stories to format często pomijany przez obecnych w social mediach deweloperów i innych właścicieli firm. Pamiętaj, że te krótkie historie dostępne w serwisie przez 24 godziny to niezwykłe narzędzie marketingowe i świetny sposób na docieranie do najbardziej aktywnych użytkowników. Możesz tworzyć quizy, głosowanie, zadawać pytania i odliczać dni oraz godziny do ważnych wydarzeń. W ten sposób zyskasz możliwość większej interakcji z odbiorcami i sprawisz, że poczują z Tobą bliską więź.
Tylko jeden format postów
Czy Twój Instagram firmowy to same statyczne posty lub popularne w ostatnich miesiącach rolki? Pamiętaj, że każdy format pomoże Ci osiągnąć inny cel. Aby rozwinąć profil, twórz treści edukacyjne, angażujące, informacyjne, rozrywkowe i promujące Twój biznes.
- Wydarzenia live – zbudują Twój wizerunek eksperta w branży i umocnią więź z odbiorcami. Jeśli organizujesz spotkanie na żywo z gościem, macie możliwość zapisania live’a na obu profilach, dzięki czemu część odbiorców konta współtwórcy zacznie obserwować Twój profil.
- Karuzela – to post składający się z kilku slajdów, które możesz swobodnie przewijać. Ten format dobrze się sprawdza, gdy chcesz przekazać wartość, wiedzę, rady lub opisać jakiś proces. Takie posty są często zapisywane przez odbiorców.
- Infografika – to przyjemna w odbiorze forma przedstawienia treści, dobry sposób na edukowanie odbiorców i przekazanie im ważnych informacji.
- Posty ze zdjęciem twarzy – otrzymują sześć razy więcej zaangażowania niż posty bez zdjęć. Ten rodzaj contentu zwiększa Twoją wiarygodność w oczach odbiorców, sprawia, że dajesz się poznać.
Brak wideo
Czy tego chcesz, czy nie – Twoi odbiorcy uwielbiają oglądać krótkie 30-sekundowe filmy. Są one łatwo przyswajalne i wciągające. Wideo wpływa na emocje, lepiej sprzedaje, zwiększa zaangażowanie i zasięgi. Nowe funkcje reels umożliwiają edycję krótkich filmów z wieloma klipami, różnymi efektami i dźwiękiem. Ogranicza Cię jedynie własna wyobraźnia. Jeśli prowadzisz poważne konto biznesowe, nie musisz tańczyć czy nagrywać zabawnych filmów. Za pomocą rolek możesz przekazać wiedzę i udzielać odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania swoich widzów. W branży deweloperskiej ogromne znaczenie mają wrażenia wizualne. Dzięki rolkom pokażesz sprzedawane nieruchomości w atrakcyjny sposób i zwiększysz zainteresowanie ofertą.
Brak wyciągania wniosków i naprawy błędów
Czy analizujesz statystyki udostępnionych treści w social mediach? Niestety, wciąż wielu twórców skupia się jedynie na dodawaniu postów. Aby dowiedzieć się, co naprawdę interesuje Twoją grupę docelową, koniecznie sprawdzaj, ile osób zapisało post, analizuj komentarze i liczbę polubień.
Choć indywidualne narzędzie Facebook Analytics nie jest już obecne w świecie Meta, nadal masz dostęp do wielu rozwiązań służących do szczegółowego pomiaru statystyk i analizy danych. Fakt ten nie ma bowiem wpływu na sekcję Statystyki na Twojej stronie na Facebooku i w profilu na Instagramie. Meta Business Suite pomoże Ci w analizie statystyk dotyczących odbiorców i zawartości, a w menedżerze reklam zweryfikujesz skuteczność działań płatnych. Monitoruj wszystkie parametry, wyciągaj wnioski i wdrażaj niezbędne zmiany.