Kiedy portale z ogłoszeniami mieszkaniowymi to za mało… Jakie problemy rozwiązuje marketing nieruchomości?

Marketing

Trzymając się typowego podziału na marketing (rozumiany jako działania promocyjne) i sprzedaż, możemy rozróżnić trzy typy inwestycji: (1) inwestycje, które nie potrzebują ani marketingu, ani sprzedaży – to na przykład budynki, piętra, segmenty czy lokale, które mają z góry ustalonych nabywców, (2) inwestycje, którym wystarczy sprzedaż – czyli takie, które dość łatwo i szybko można spieniężyć, choćby we współpracy z biurem nieruchomości, (3) inwestycje, które potrzebują marketingu i sprzedaży. 

Skupmy się na tych z punktu trzeciego. Dobrze przygotowana strategia marketingowa pozwala rozwiązać problem ze sprzedażą inwestycji oraz przyspieszyć ten proces. Warto odpowiedzieć sobie na kilka pytań, aby dowiedzieć się, jakie wymierne korzyści przynosi marketing nieruchomości.

Po co budynkom nazwy?

Budując marketing inwestycji, należy zacząć od solidnych fundamentów w postaci brandingu, aby zainteresowany użytkownik łatwo mógł odnaleźć się w gąszczu ofert. Na zaciekawienie potencjalnego klienta w Internecie mamy jedną, może kilka sekund. Podobnie rzecz ma się z mijanymi na ulicy reklamami outdoor’owymi. Gdy odbiorcy spotykają się z kilkudziesięcioma ogłoszeniami, dobra nazwa inwestycji sprawi, że większość będzie w stanie samodzielnie odszukać kanały dewelopera. Takie działania przekładają się na wzrost liczby osób, które do nas wrócą. A to wszystko dzięki ułatwionemu procesowi zapamiętywania.

Przeczytaj o brandingu wyszkowskiej inwestycji Zielove.

Po co inwestycji strona internetowa?

Prawdą jest, że strona www generuje dodatkowy koszt. Można go uniknąć, ograniczając się jedynie do publikowania ofert w portalach z ogłoszeniami dotyczącymi nieruchomości. Takie wpisy oczywiście mają sens i bywa tak, że są wystarczające do znalezienia nabywcy dla mieszkania czy domu. Inwestycja w stronę internetową nie jest jednak bezzwrotna. Po pierwsze – dzięki bogatszej formie prezentacji pozytywnie wpływa na odsetek osób poważnie zainteresowanych ofertą.

Po drugie – umożliwia wdrożenie zaawansowanej analityki. Pozwala nie tylko poznać liczbę potencjalnych klientów, ale także zmierzyć poziom ich zainteresowania, dzieląc odbiorców na segmenty. Takie działanie otwiera natomiast szerokie możliwości w zakresie pozyskiwania nowych użytkowników oraz wracania z odpowiednim komunikatem do tych, którzy już wyrazili zaciekawienie ofertą.

Przeczytaj, jak zrealizowaliśmy serwisy internetowe dla osiedli Zielove i Żółkiewskiego 7.

Po co osiedlom profile w mediach społecznościowych?

Social media to kanały, w których ludzie spędzają lwią część swojego dnia. Choć mają świadomość, że są one przepełnione komunikatami o charakterze reklamowym, często przyjmują je naturalnie i na wiele z nich patrzą przychylnym okiem (za ten efekt odpowiedzialny jest stopień spersonalizowania reklam, zwykle posty odpowiadają na potrzeby użytkowników). Profile w portalach społecznościowych pozwalają docierać do potencjalnych klientów i pozostawać z nimi w kontakcie.

Przeczytaj, jakie pomysły na prowadzenie mediów społecznościowych mieliśmy dla NCI Pełczyńskiego 20C i Zielove.

Co można zyskać, inwestując w zaawansowane kampanie?

Uruchomienie prostej kampanii w wyszukiwarce Google jest stosunkowo łatwe i można takie zadanie zlecić mało doświadczonej osobie (choć wówczas kampania będzie słabo realizować swoje cele). Aby zwiększyć zasięg inwestycji, można również włączyć promocję oferty w portalach z ogłoszeniami. To wszystko ma sens, ale znikomy. Znikomy w kontekście tego, jak szerokie możliwości daje dzisiaj technologia!

Zaawansowane działania marketingowe pozwalają szybciej przeprowadzić większą liczbę użytkowników przez proces stawania się leadem sprzedażowym.

Dysponując własną stroną internetową oraz zaawansowaną analityką i profesjonalnie przygotowaną strategią marketingową, możemy docierać do użytkowników w idealnym momencie, z odpowiednimi komunikatami. W kampanii display, na Facebooku, na Instagramie, w mailu, na YouTube czy w wyszukiwarce Google. Dzieje się tak, dzięki podzieleniu odbiorców na segmenty w oparciu o lejek AIDA.

Na pierwszym etapie budujemy świadomość istnienia nieruchomości. Kolejna faza to zainteresowanie odbiorcy. Trzeci segment to użytkownicy, którzy bardzo poważnie są rozważają skorzystanie z naszej oferty. Ostatni stanowią ci, którzy umówili się na spotkanie. Kolejny etap to podpisanie umowy, następnie przechodzimy do jej finalizacji. Faza ta jest w lejku AIDA jedynie odnotowana ze względu na przejęcie inicjatywy od marketingu przez sprzedaż.

Cel nadrzędny zostanie zrealizowany szybciej, gdy każdy z etapów jest odpowiednio zmierzony. Zaawansowana analityka pozwala na prowadzenie testów A/B. Wynik takiego badania pozwala wytypować skuteczniejsze komunikaty i obrazy. Te przyspieszają realizację celu i zmniejszają koszt działań.

Synergia

Czasem wystarczy dobra oferta, ale nie zawsze. Trzeba ją umiejętnie zaprezentować i otoczyć odpowiednim kontekstem, dlatego potrzebny jest branding. Żeby dotrzeć do odpowiednich ludzi i przekonać ich do swojej oferty, musimy umiejętnie wykorzystać technologię – strona internetowa, media społecznościowe, zaawansowana analityka i profesjonalna strategia marketingowa szybko przełożą się na leady sprzedażowe. Te natomiast na sprzedaż. Przepis ten nie jest jednak oczywisty dla każdego. Planując marketing i sprzedaż, warto postawić na wiedzę i doświadczenie.

Myli się ten, kto uzna, że to koniec historii. Jeśli deweloper doświadczy profesjonalnie zaplanowanych i zrealizowanych działań marketingowych, analogiczne projekty będzie prowadził przy każdej inwestycji. Bo tak się robi biznes. 

Udostępnij artykuł:

Jakub Wołek

Ekspert z zakresu marketingu efektywnościowego w organizacji MKTOUT. Od 9 lat wdraża zintegrowane kampanie reklamowe za pośrednictwem narzędzi takich jak m.in. Facebook/Instagram, Google, YouTube i LinkedIn. Twierdzi, że w tej pracy od odpowiedzi ważniejsze jest wiedzieć, jak zadać pytanie, a kluczem do sukcesu w marketingu jest matematyka, dobra organizacja i zaufanie budowane na uczciwości.

0 komentarzy

Dodaj komentarz

avatar

Prowadzisz firmę, ale nie wszystko działa tak, jak powinno? Dowiedz się, co zrobić w takiej sytuacji!

Marketing

Budowanie marki może czasem wydawać się przytłaczające. Często – mimo wielu wysiłków – nie wszystkie elementy funkcjonują tak, jak należy i nie zawsze wiadomo co w pierwszej kolejności trzeba zmienić. Znalezienie swojego miejsca na rynku to długotrwały proces. W tym artykule wymienię kilka czynników, które wpływają na pomyślność biznesu. 

Masz zaległości? Koniecznie przyjrzyj się nieuregulowanym kwestiom

Masz całą listę rzeczy, na które do tej pory nie znalazłeś czasu? Może to moment, by pochylić się nad poszczególnymi tematami, nadać im priorytety i zacząć je po kolei realizować? Pewnie do tej pory towarzyszyła Ci myśl, że nikt nie załatwi spraw lepiej niż Ty. To błędne koło. Deleguj zadania, a sam doglądaj rezultatów. Są kwestie, które zaniedbane, nie zniszczą Twojej marki w miesiąc, ale w perspektywie czasu zabierają Ci coraz więcej klientów. Nie chodzi przecież o to, żeby utrzymać się w grze, tylko, żeby się nieustannie rozwijać, prawda? Czujesz, że Twoja strona wymaga optymalizacji? Masz ochotę na rebranding? Działaj – bazuj na własnych odczuciach, ale jeśli masz możliwość skontaktuj się z klientami. Nikt nie dostarczy Ci lepszego feedbacku niż osoby, które na co dzień korzystają z Twojej witryny.

Nie lekceważ potęgi designu

Przy projektowaniu Twoich materiałów reklamowych i elementów marki, ważne jest aby trzymać się jednej wizji. Pozwoli to Twoim klientom rozpoznać Cię na rynku. Elementy graficzne nie zawsze muszą być skomplikowane oraz wyszukane, czasem to właśnie proste kształty i kreacje najbardziej zapadają w pamięć odbiorców. Dokładnie przemyśl jak powinno wyglądać logo – przecież będzie ono reprezentowało Twoją działalność przez kilka dobrych lat. Powinno ono posiadać cechy, które sprawią, że osoba przeglądająca kilkanaście stron zapamięta akurat Twoją. Atrakcyjny branding pomaga w zrobieniu dobrego wrażenia, a pierwsze wrażenie robi się tylko raz.

Zaznacz swoją obecność w sieci

Obecność w sieci i zrzeszanie wokół swojej firmy zaangażowanej publiczności to kluczowe czynniki w budowaniu silnej marki. Będąc obecny w wielu kanałach komunikacji, pokazujesz klientom, że łatwo jest się z Tobą skontaktować oraz, że jesteś gotowy odpowiedzieć na ich pytania. Nie chodzi o to, żeby być we wszyskich mediach społecznościowych. Zastanów się do kogo chcesz docierać i wybierz tylko te miejsca, w których czas spędzają Twoi klienci. Twoja działalność w Internecie musi być spójna, ale nie może być monotonna, dlatego odrzuć utarte schematy i treści powielane przez konkurencję. Każde medium oferuje inne możliwości, które warto wykorzystać.

Poświęć więcej uwagi na analizę Twoich klientów

Aby poznać jacy klienci pasują do Twojej marki, przyjrzyj się dokładnie osobom, które dotychczas skorzystały z Twoich usług i spróbuj poznać je lepiej. Dzięki temu zobaczysz, co na nich działało, a czego lepiej unikać. Pozwoli Ci to także na zrozumienie, nad czym powinieneś pracować oraz na jakich wartościach opierać swoją markę. Kiedy uporządkujesz już podstawowe kwestie, Twoja marka będzie miała znacznie więcej do zaoferowania. Pomoże to przyciągnąć do niej właściwych konsumentów.

Budowanie marki na konkurencyjnym rynku nieruchomości to wyzwanie – nie ma co do tego cienia wątpliwości. Jeżeli potrzebujesz pomocy w tym zakresie, skontaktuj się z nami. Razem znajdziemy rozwiązanie, które doda skrzydeł Twojej firmie. 

Udostępnij artykuł:

Jan Śmigielski

Student zarządzania i marketingu w Akademii Leona Koźmińskiego. Odpowiedzialny za social media deweloperów oraz analizowanie kampanii reklamowych online.

Podobne wpisy

Szukasz pomocy

Wystarczy Twój mail, a skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24h!