Koronawirus w branży deweloperskiej: paraliż sprzedaży czy szansa na „nowe otwarcie”?

Marketing

Puste biura deweloperów, spadek zainteresowania zakupem nieruchomości, mniejsza liczba zapytań ofertowych, cięcia budżetowe, sparaliżowana sprzedaż mieszkań… Też tego doświadczasz? Nachodzą trudne czasy dla branży deweloperskiej. Choć stanęliśmy przed sytuacją bez precedensu, nie jest ona bez wyjścia. W artykule spróbujemy podpowiedzieć jak niwelować negatywne skutki kryzysu w naszym sektorze gospodarczym. 

Czy obecnie trudniej kupić nieruchomość?

Stan zagrożenia epidemicznego łączy się z szeregiem obostrzeń — tymczasowo przywrócono kontrolę graniczną, zawieszono międzynarodowe połączenia lotnicze, a także… skrócono godziny przyjęć w wielu instytucjach publicznych. Choć ostatnia nie jest decyzją odgórną, władze samorządowe wyszły z taką inicjatywą, by nie narażać zdrowia swoich pracowników. Podkreślają jednak, że większość urzędowych spraw można załatwić online. Formalnie nie ograniczono również działalności biur notarialnych, niemniej zdarza się, że ich właściciele stawiają swoje bezpieczeństwo ponad obowiązki zawodowe. W takiej sytuacji nabycie mieszkania i dopełnienie niezbędnych formalności rzeczywiście mogą być utrudnione, a sprzedaż — ograniczona, przynajmniej przez jakiś czas. Czy deweloper powinien usilnie próbować realizować transakcje, czy raczej poświęcić zapał i środki na inne cele?

Zdecyduj się na działania wizerunkowe

Nawet nie próbuj sprzedawać mieszkań za wszelką cenę. Jeśli w tym trudnym czasie zasypiesz klientów ofertami, z pewnością ucierpi na tym Twój wizerunek. Wraz z działem marketingu budujcie świadomość swojej marki i kształtujcie przyjazne relacje ze swoimi odbiorcami. Pokażcie, że są oni dla Was bardziej istotni niż zysk. Na pewno nie warto rezygnować z komunikacji w mediach społecznościowych. Pracując zdalnie, należy odpowiadać na wszystkie zapytania, maile i telefony. 

Bądź tam, gdzie jest Twój klient

Osoby zamknięte w czterech ścianach lwią część swojego czasu spędzają w Internecie. Życie wielu radykalnie zwolniło, dlatego mogą oni przychylniejszym okiem spojrzeć na Twoje działania. W takim momencie redukowanie kosztów i zmniejszenie budżetu marketingowego to bezsprzeczny strzał w stopę. Wielu przedsiębiorców ogranicza wydatki, tylko nieliczni ze spokojem prowadzą działania i szykują nowe kampanie. Gdy kryzys minie, to właśnie oni wystartują z pole position. Porozmawiaj ze swoją agencją o dostępnych opcjach — skoro zainteresowanie reklamami i ich ceny spadły to może stworzycie odświeżoną kampanię albo roześlecie mailing? Takie inicjatywy z pewnością zostaną zauważone! 

Zastanów się nad elementami, które można usprawnić

Choć zabrzmi to trywialnie — każdy kryzys jest okazją do krytycznego spojrzenia na dotychczasowe funkcjonowanie firmy i szansą na wyciągnięcie właściwych wniosków na przyszłość. Obecna sytuacja udowadnia nam, że wiele działań można przenieść do Internetu. Dlaczego miałbyś nie stworzyć biura sprzedaży online? Przyda się ono nie tylko w czasie kwarantanny, lecz także w przyszłości. Pomyśl ilu Twoim klientom trudno jest znaleźć czas na spotkanie z Tobą. Przecież na co dzień możesz korzystać chociażby z Google Hangouts i za pośrednictwem tego narzędzia nie tylko rozmawiać z zainteresowanym, ale także udostępniać mu prezentacje, pokazywać foldery czy katalogi. W tym zakresie nie musimy Ci podpowiadać, sam doskonale znasz swój standardowy plan działania — wystarczy przełożyć go na warunki sieci. 

 

Pamiętaj, że największe sukcesy odnoszą elastyczne firmy — takie, które szybko potrafią zaadaptować się do nowej sytuacji lub wręcz wykorzystać ją jako swój atut. Nasza agencja marketingowa BrandMaster może pomóc Twojej firmie wdrożyć niezbędne usprawnienia lub podsunąć wiele ciekawych koncepcji na działania promocyjne. Skontaktuj się z nami.

 

P.S. Przygotowujemy dla Was cykl artykułów o zapowiadanej przez media recesji gospodarczej. Śledźcie naszego bloga, by poznać sposoby na marketing i sprzedaż nieruchomości w tym okresie. 

Udostępnij artykuł:

Marta Oziemblewska

Absolwentka dziennikarstwa i medioznawstwa na Uniwersytecie Warszawskim oraz copywriter w agencji marketingowej BrandMaster. Odpowiedzialna głównie za social media deweloperów.
0 komentarzy

Dodaj komentarz

avatar

Podobne wpisy

Szukasz pomocy

Wystarczy Twój mail, a skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24h!