Lejek sprzedażowy w social mediach dewelopera

Sprzedaż

Według najnowszych statystyk z mediów społecznościowych korzysta już prawie 5 miliardów ludzi. Masz świadomość, że wśród nich znajdują się również Twoi potencjalni klienci zainteresowani zakupem nieruchomości, dlatego chcesz wykorzystać pełen potencjał social mediów w branży deweloperskiej? Koniecznie poznaj definicję lejka sprzedażowego i dowiedz się, jak skutecznie prowadzić swoje działania w sieci.

Czym jest i jak działa lejek sprzedażowy w social mediach dewelopera?

Każdego dnia do Twoich odbiorców w social mediach dociera nadmiar informacji, które trudno przetworzyć. Nic dziwnego, że coraz trudniej Ci zainteresować potencjalnych klientów swoją ofertą nieruchomości. Wielu deweloperów zaczyna swoją komunikację w mediach społecznościowych od treści typowo sprzedażowych. Czy i Ty robisz podobnie? A czy pomyślałeś o tym, że Twoi odbiorcy mogą jeszcze nie być gotowi do zakupu? Świadomość tego, jak działa lejek sprzedażowy, pomoże Ci zbudować swój wizerunek i zaangażować obserwujących, budując długotrwałe relacje prowadzące do transakcji.

Lejek sprzedażowy to najprościej mówiąc droga potencjalnego klienta, która rozpoczyna się w momencie zapoznania go z Twoją marką, następnie prowadzi przez wzbudzenie w nim zainteresowania ofertą i pożądania proponowanych nieruchomości na sprzedaż. Jej koniec to moment finalizacji zakupu. Do każdego etapu marketerzy stosują inne wskaźniki skuteczności, które pomagają śledzić postępy kampanii sprzedażowej. Twoja strategia marketingowa powinna uwzględniać aktualną wiedzę klienta i stopniowo zapoznawać go z usługami.

Etapy lejka sprzedażowego w branży nieruchomości:

  • Zwiększenie świadomości odbiorców na temat marki – ogólne informacje o firmie, ofercie, jej wyróżnikach,
  • Wzbudzenie zainteresowania ofertą – pokazanie siebie jako eksperta w branży, wyjaśnienie, jak krok po kroku skorzystać z usług,
  • Zaszczepienie pragnienia skorzystania z oferty – dzielenie się opiniami klientów, statystykami dotyczącymi transakcji, case study,
  • Skorzystanie z usług – posty informujące o etapach współpracy, przypomnienia o dostępnych formach płatności,
  • Lojalność klienta po transakcji – zachęty do wystawienia recenzji, wskazówki dotyczące dbania o zakupioną nieruchomość.

Daj się poznać

Za pomocą social mediów docierasz do osób, które nigdy nie miały styczności z Twoją marką czy produktem. W pierwszym etapie lejka liczy się zasięg Twoich postów. Skup się na tym, by odbiorca Cię poznał i się zainteresował Twoją firmą. Możesz to zrobić poprzez dostarczanie mu wartościowych treści edukacyjnych, rozrywkowych oraz nowinek branżowych. W ten sposób zwiększysz jego zaangażowanie, wzbudzisz sympatię i zaufanie. Staniesz się jego pierwszą myślą, gdy będzie potrzebował oferowanych przez Ciebie usług. 

Nie lekceważ potrzeb obecnych klientów, którzy skorzystali już z Twoich usług, są lojalni i polecają Cię innym. Odpowiadaj na często zadawane pytania, zbijaj obiekcje, wykorzystaj remarketing i daj im wartość. Wykorzystaj mówione relacje na Instagramie, które dadzą odbiorcy poczucie, że lepiej Cię zna i przełamią dystans. Zaprezentuj swoją firmę za pomocą filmów. Pokaż w rolkach swoje usługi i wyróżniki. Spraw, by wzięli pod uwagę Twoją ofertę, jako potencjalne rozwiązanie ich problemu. W tym celu możesz wykorzystać przewodniki, webinary, e-booki, podcasty lub newsletter.

Prowadź do sprzedaży

Spraw, by Twoi klienci poczuli, że w wybranych postach kierujesz przekaz bezpośrednio do nich. Pamiętaj, że są oni na etapie rozważania zakupu. Zainteresuje ich post, wyjaśniający zapisy w umowie deweloperskiej oraz wskazówki, jakich błędów unikać przy odbiorze mieszkania. Staraj się zawęzić grono odbiorców, by treści były kierowane do konkretnych osób zainteresowanych Twoimi usługami – nie do każdego.

Dbaj o wiernych klientów

Czy wiesz, że pozyskanie nowego klienta jest o wiele trudniejsze niż zachęcenie do ponownego zakupu kogoś, kto już skorzystał z Twoich usług? Nie zapominaj o dawnych klientach. Zachęć ich do wystawienia opinii na temat Waszej współpracy. Dostarczaj im wskazówki dotyczące aranżacji wnętrz i informuj o najnowszych trendach, które pomogą im jeszcze lepiej czuć się we własnym domu. Pielęgnuj bliskie relacje, a z pewnością będą polecać Cię swojej rodzinie i znajomym.

Jak zbudować lejek sprzedażowy dewelopera w mediach społecznościowych?

Nikt nie lubi nachalnej sprzedaży, a social media kojarzą nam się z rozrywką, ciekawymi poradami i przyjazną formą edukacji. Nie pozwól, by Twój Instagram przypominał tablicę ogłoszeń. Skorzystaj z powyższych wskazówek i stwórz lejek sprzedażowy. 

Media społecznościowe dają znakomitą sposobność do lepszego zrozumienia grupy docelowej. Dowiesz się, jakie problemy ją nurtują i jakie ma oczekiwania wobec Waszej współpracy. Lejek sprzedażowy sprawdza się w przypadku działań płatnych i bezpłatnych. Zacznij od drugiej grupy, czyli organicznych sposobów na dotarcie do Twoich potencjalnych klientów. Gdy odpowiednio przygotujesz profil, stopniowo uzupełniaj swoją strategię o płatne reklamy. 

Potrzebujesz pomocy w ułożeniu skutecznego planu działania w mediach społecznościowych? Nie masz czasu lub pomysłu na prowadzenie profilu? Napisz do nas lub zadzwoń, a pomożemy Ci zadbać o tę marketingową stronę biznesu.

Udostępnij artykuł:

    Klaudia Pieczykolan

    Freelance copywriterka i social media managerka. Regularnie bierze udział w szkoleniach dla pośredników w obrocie nieruchomościami i specjalizuje się m.in. w tworzeniu treści dla branży deweloperskiej.

    0 komentarzy

    Dodaj komentarz

    avatar

    Podobne wpisy

    Szukasz pomocy

    Wystarczy Twój mail, a skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24h!