„Nowa normalność” w branży deweloperskiej

Sprzedaż

Chciałoby się powiedzieć, że wracamy do normalności, ale tak naprawdę – mimo złagodzenia najbardziej restrykcyjnych zasad – w dalszym ciągu będzie to rzeczywistość pełna ograniczeń. Jak odnajdą się w niej deweloperzy? 

Wznów lub odśwież swoje działania marketingowe

W poprzednich artykułach radziliśmy, by nawet w dobie kryzysu całkowicie nie rezygnować z marketingu. Jeśli nie przerwałeś działań – doskonale! Jeżeli jednak byłeś zmuszony do radykalnego cięcia kosztów, jak najszybciej wracaj na właściwe tory! Na pewno miałeś sporo czasu, by przemyśleć, które narzędzia właściwie funkcjonowały, a które wymagają optymalizacji. Skontaktuj się ze swoją agencją, by ustalić nowy plan działania. Przede wszystkim zaktualizuj informacje na stronie www oraz w mediach społecznościowych – tak, by odzwierciedlały stan faktyczny. Otwierasz swoje stacjonarne biuro? Koniecznie o tym napisz. Wspomnij także o zmienionych procedurach oraz środkach ochrony dostępnych na miejscu. Stale promuj możliwość nabywania nieruchomości on-line – nie traktuj sprzedaży internetowej jako środka tymczasowego. Pamiętaj, że rozwiązanie to sprawdzi się nie tylko w pandemii, ale także – a może przede wszystkim – będzie to idealna opcja dla osób zapracowanych, które być może nie znajdą czasu, by podjechać do Twojej siedziby, ale chętnie poświęcą Ci przerwę kawową. W dalszym ciągu śledź doniesienia medialne związane z branżą nieruchomości i tłumacz swoim odbiorcom wszelkie zawiłości – chociażby dotyczące warunków pozyskania kredytu czy ewentualnych tarcz antykryzysowych. Możesz robić to w dowolnej formie – pisać artykuły blogowe lub prowadzić webinary. Masa zadań przed Tobą – warto, byś odświeżył swoją kampanię reklamową czy uzupełnił dziennik budowy (jeśli Twoja inwestycja nie odnotowała żadnych opóźnień, koniecznie to podkreśl!), ale wierzymy, że po kwarantannie przystąpisz do działania ze zdwojoną energią. 

Sprawdź, co dzieje się u Twoich klientów

Wielokrotnie zwracaliśmy uwagę, że bycie blisko klienta to najrozsądniejsza strategia na obecny czas. Sam wiesz, jak trudno było Ci znieść przymusową izolację. Jak na dłoni widać, że aktualnie wszyscy łakną kontaktu z drugim człowiekiem. Odezwij się do swoich potencjalnych klientów – oczywiście nie musisz stawiać wyłącznie na bezpośredni kontakt. Wyślij do nich ciekawy mailing, zaproszenie do biura sprzedaży lub na konsultacje on-line. Aktywnie odpowiadaj na maile i wiadomości w social mediach – wielu zwróci się do Ciebie z prośbą o pomoc, interpretację zawiłych przepisów i formalności. Cierpliwie rozjaśniaj wszelkie wątpliwości, a jeśli w jakiejś dziedzinie nie jesteś ekspertem – nie bój się odesłać rozmówcy do zaufanego doradcy kredytowego czy zaprzyjaźnionego prawnika. Ludzie na pewno docenią taką uczciwość. Spora część społeczeństwa utraciła swoje dotychczasowe źródło dochodu lub otrzymuje niższą pensję niż do tej pory, dlatego niektórzy deweloperzy decydują się na obniżenie cen lub do każdego zakupionego lokalu dodają jakiś bonus. Także i Ty możesz zastanowić się nad własnym pakietem wsparcia. Wierzymy, że klient, któremu w ciężkich czasach podasz pomocną dłoń, zostanie z Tobą na dłużej, a w przyszłości, chcąc zmienić mieszkanie, w pierwszej kolejności pomyśli o Twojej firmie. 

Przeorganizuj swoje miejsce pracy

Wielu z Twoich klientów będzie miało obawy i nie możesz ich za to winić. Spróbuj zapewnić im maksimum komfortu – także tego psychicznego. Biura sprzedaży to zazwyczaj kontenery modułowe o niewielkich powierzchniach. Nie próbuj upchnąć w nich jak największej ilości stanowisk, a ponadto ogranicz liczbę pracowników przebywających w jednym pomieszczeniu. Najlepiej jeśli będziesz umawiać spotkania na konkretne godziny, pamiętając jednak, by poświęcić każdej osobie odpowiednią ilość czasu. Niezmiennie zachęcaj do konsultacji on-line – podczas kwarantanny na pewno zgromadziłeś właściwe do tego narzędzia i nauczyłeś się wykorzystywać ich potencjał. Dzięki temu część Twoich pracowników może dalej działać w trybie home-office i obsługiwać klientów, u których wizyta w stacjonarnym biurze budzi lęk. Wszyscy jesteśmy ludźmi i lubimy bezpośredni kontakt, ale warto zachować bezpieczny dystans. Nie wyobrażasz sobie sytuacji, w której mówisz “Zapraszam, niech Pani spocznie dwa metry ode mnie” – jasne, nikt tego nie chce! Niemniej jednak możesz osiągnąć podobny efekt w bardziej subtelny sposób – musisz po prostu zmyślnie ustawić meble. Jeśli brakuje Ci wizji, zwróć się do projektanta wnętrz specjalizującego się w urządzaniu biur. Ten na pewno przygotuje dla Ciebie kilka ciekawych i funkcjonalnych rozwiązań. Niezbędne będzie także wprowadzenie podstawowych środków ochrony. Warto przeprowadzać codzienną dezynfekcję pomieszczeń z zastosowaniem wysokiej jakości substancji odkażających. Dobrze, żeby odpowiedni płyn był ogólnodostępny, aby Twoi goście mogli oczyścić dłonie. Rząd rekomenduje, by w placówkach handlowych w dalszym ciągu zakrywać twarz. Przygotuj właściwą ilość maseczek lub przyłbic – tak, by starczyło dla wszystkich Twoich pracowników i byś w razie potrzeby mógł użyczyć je przybywającym. 

Jeśli masz wątpliwości jakie działania powinieneś podjąć, skontaktuj się z naszą agencją marketingową – BrandMaster. Nasi specjaliści podpowiedzą Ci, jak radzić sobie w post-pandemicznej rzeczywistości. 

Udostępnij artykuł:

Marta Oziemblewska

Absolwentka dziennikarstwa i medioznawstwa na Uniwersytecie Warszawskim oraz copywriter w agencji marketingowej BrandMaster. Odpowiedzialna głównie za social media deweloperów.
0 komentarzy

Dodaj komentarz

avatar

Podobne wpisy

Szukasz pomocy

Wystarczy Twój mail, a skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24h!