O czym deweloper w mediach społecznościowych pisać powinien? Studium przypadku w 10 aktach

Marketing

Jeszcze kilka lat temu obecność marki w mediach społecznościowych była opcjonalna. Oczywiście starania firm, by w nich zaistnieć, nie pozostawały niedocenione, jednak nikt nie oczekiwał tego rodzaju aktywności od każdego, najmniejszego przedsiębiorstwa. Czasy się zmieniły i dziś portale, takie jak Facebook, Instagram czy LinkedIn, wpisane są w strategie wielu marek. Jak prowadzić profile, by czerpać z nich maksimum korzyści? Z jakich koszyków tematycznych korzystać? Jak dbać o interakcję z odbiorcami?

„Kup, kup, kup!”
O postach sprzedażowych słów kilka

W postach o charakterze sprzedażowym nie ma nic złego. Powszechnie wiadomo przecież, że celem dewelopera jest sprzedaż kompletu mieszkań w założonym czasie. Nie powinien on jednak pokazywać tego na każdym kroku. Komunikacja nastawiona wyłącznie na finalizowanie transakcji jest przytłaczająca i natarczywa. Rób wszystko, żeby odbiorca sam podjął właściwą decyzję, jednocześnie nie namawiając go bezpośrednio do kupna lokalu. Mów językiem korzyści, pokazuj zalety płynące z takiego rozwiązania. Oczywiście nie musisz całkowicie rezygnować z wpisów sprzedażowych – rekomenduję tylko, żebyś ograniczył ich liczbę lub przynajmniej zadbał o przystępną formę postów. Użytkownicy mediów społecznościowych poszukują zwykle przyjemnego contentu – upewnij się, że znajdą go właśnie u Ciebie.

„Zewnętrzna siłownia, kolorowy plac zabaw…”
Mnóż zalety swojej inwestycji

To doskonała alternatywa dla postów sprzedażowych. Wylicz mocne strony swojej inwestycji, ale przede wszystkim skup się na tych, które wyróżniają Cię spośród konkurencyjnych deweloperów. Przewidziałeś park na terenie osiedla? Zielony taras na dachu budynku? Minisad dla przyszłych mieszkańców? Koniecznie pochwal się tymi założeniami. To także dobra okazja do komunikowania swoich wartości i ideałów. Podkreślając, jak ważna jest dla Ciebie odpowiednia aranżacja terenów zielonych, udowodnisz, że środowisko nie jest Ci obojętne, natomiast prezentując nowoczesne rozwiązania technologiczne, pokażesz swoje innowacyjne podejście. Im więcej argumentów przemówi za Twoją inwestycją, tym szybciej sfinalizujesz transakcje.

Pełny artykuł ukazał się na łamach magazynu INMAG 1/2021. Ten oraz inne ciekawe teksty znajdziesz pod adresem www.nieruchomosci-online.pl/porady/inmag-01-2021. Zapraszam do lektury!

Udostępnij artykuł:

Marta Oziemblewska

Absolwentka dziennikarstwa i medioznawstwa na Uniwersytecie Warszawskim, copywriter i specjalistka ds. marketingu nieruchomości w agencji Deweloperni. Od lat współpracuje z deweloperami, prowadząc ich social media i tworząc dla nich kampanie reklamowe, sprawiające, że mieszkania błyskawicznie znajdują swoich właścicieli.
0 komentarzy

Dodaj komentarz

avatar

Podobne wpisy

Szukasz pomocy

Wystarczy Twój mail, a skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24h!