Prowadzisz firmę, ale nie wszystko działa tak, jak powinno? Dowiedz się, co zrobić w takiej sytuacji!

Marketing

Budowanie marki może czasem wydawać się przytłaczające. Często – mimo wielu wysiłków – nie wszystkie elementy funkcjonują tak, jak należy i nie zawsze wiadomo co w pierwszej kolejności trzeba zmienić. Znalezienie swojego miejsca na rynku to długotrwały proces. W tym artykule wymienię kilka czynników, które wpływają na pomyślność biznesu. 

Masz zaległości? Koniecznie przyjrzyj się nieuregulowanym kwestiom

Masz całą listę rzeczy, na które do tej pory nie znalazłeś czasu? Może to moment, by pochylić się nad poszczególnymi tematami, nadać im priorytety i zacząć je po kolei realizować? Pewnie do tej pory towarzyszyła Ci myśl, że nikt nie załatwi spraw lepiej niż Ty. To błędne koło. Deleguj zadania, a sam doglądaj rezultatów. Są kwestie, które zaniedbane, nie zniszczą Twojej marki w miesiąc, ale w perspektywie czasu zabierają Ci coraz więcej klientów. Nie chodzi przecież o to, żeby utrzymać się w grze, tylko, żeby się nieustannie rozwijać, prawda? Czujesz, że Twoja strona wymaga optymalizacji? Masz ochotę na rebranding? Działaj – bazuj na własnych odczuciach, ale jeśli masz możliwość skontaktuj się z klientami. Nikt nie dostarczy Ci lepszego feedbacku niż osoby, które na co dzień korzystają z Twojej witryny.

Nie lekceważ potęgi designu

Przy projektowaniu Twoich materiałów reklamowych i elementów marki, ważne jest aby trzymać się jednej wizji. Pozwoli to Twoim klientom rozpoznać Cię na rynku. Elementy graficzne nie zawsze muszą być skomplikowane oraz wyszukane, czasem to właśnie proste kształty i kreacje najbardziej zapadają w pamięć odbiorców. Dokładnie przemyśl jak powinno wyglądać logo – przecież będzie ono reprezentowało Twoją działalność przez kilka dobrych lat. Powinno ono posiadać cechy, które sprawią, że osoba przeglądająca kilkanaście stron zapamięta akurat Twoją. Atrakcyjny branding pomaga w zrobieniu dobrego wrażenia, a pierwsze wrażenie robi się tylko raz.

Zaznacz swoją obecność w sieci

Obecność w sieci i zrzeszanie wokół swojej firmy zaangażowanej publiczności to kluczowe czynniki w budowaniu silnej marki. Będąc obecny w wielu kanałach komunikacji, pokazujesz klientom, że łatwo jest się z Tobą skontaktować oraz, że jesteś gotowy odpowiedzieć na ich pytania. Nie chodzi o to, żeby być we wszyskich mediach społecznościowych. Zastanów się do kogo chcesz docierać i wybierz tylko te miejsca, w których czas spędzają Twoi klienci. Twoja działalność w Internecie musi być spójna, ale nie może być monotonna, dlatego odrzuć utarte schematy i treści powielane przez konkurencję. Każde medium oferuje inne możliwości, które warto wykorzystać.

Poświęć więcej uwagi na analizę Twoich klientów

Aby poznać jacy klienci pasują do Twojej marki, przyjrzyj się dokładnie osobom, które dotychczas skorzystały z Twoich usług i spróbuj poznać je lepiej. Dzięki temu zobaczysz, co na nich działało, a czego lepiej unikać. Pozwoli Ci to także na zrozumienie, nad czym powinieneś pracować oraz na jakich wartościach opierać swoją markę. Kiedy uporządkujesz już podstawowe kwestie, Twoja marka będzie miała znacznie więcej do zaoferowania. Pomoże to przyciągnąć do niej właściwych konsumentów.

Budowanie marki na konkurencyjnym rynku nieruchomości to wyzwanie – nie ma co do tego cienia wątpliwości. Jeżeli potrzebujesz pomocy w tym zakresie, skontaktuj się z nami. Razem znajdziemy rozwiązanie, które doda skrzydeł Twojej firmie. 

Udostępnij artykuł:

Jan Śmigielski

Student zarządzania i marketingu w Akademii Leona Koźmińskiego. Odpowiedzialny za social media deweloperów oraz analizowanie kampanii reklamowych online.

0 komentarzy

Dodaj komentarz

avatar

Podobne wpisy

Szukasz pomocy

Wystarczy Twój mail, a skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24h!