Studenci zostaną u rodziców? Właściciele mieszkań na wynajem obawiają się konsekwencji

Biznes

Losy roku uniwersyteckiego 2020/2021 przesądzone! Na większości uczelni zajęcia prowadzone będą się w trybie zdalnym. Pozostałe zdecydowały się na wariant hybrydowy, co oznacza, że wykłady organizowane będą w formie online, natomiast zajęcia praktyczne odbywać się będą stacjonarnie w bardzo małych grupach. Przez to wielu studentów rezygnuje z wynajmu. Jak w tej sytuacji poradzą sobie właściciele mieszkań? 

Nie trzeba nikogo przekonywać, że studenci są jednym z najistotniejszych filarów rynku nieruchomości. Co wrzesień tysiące młodych ludzi przenosi się do dużych miast, by podjąć edukację na tamtejszych uczelniach wyższych. Lecz nie w tym roku! Obecnie właścicielom będzie znacznie trudniej znaleźć lokatorów. Jeszcze niedawno mogli „wybrzydzać”, przebierać w zapytaniach i sprawdzać „komu lepiej z oczu patrzy”. Dziś nie mają takiego przywileju, co więcej – doskonale wiedzą, że mogą zostać na lodzie. 

Brakuje chętnych na wynajem, bo u rodziców jest nie tyko oszczędniej, ale i bezpieczniej (często żyją oni w niewielkich miastach, gdzie ryzyko zakażenia jest mniejsze). Przez to właściciele mieszkań – chcąc przyciągnąć studentów (lub kogokolwiek, ponieważ z Polski wyjechało także wielu obcokrajowców) – muszą obniżać koszty. 

Sytuacja epidemiologiczna wiąże się z jeszcze jedną zmianą w podejściu absolwentów szkół średnich. Dotychczas wielu z nich wyjeżdżało daleko od rodziny, by bez przeszkód korzystać ze wszystkich przywilejów studenckiego życia i raz na zawsze „wyrwać się” spod kontroli rodziców. Aktualnie tendencja jest odwrotna – popularnością cieszą się uczelnie usytuowane jak najbliżej domu. 

Pojawiają się głosy, że wielu właścicieli lokali na wynajem nie przetrwa tego kryzysu, a ich mieszkania już wkrótce wrócą na rynek. A Wy – co o tym myślicie? Może to szansa na korektę cen? Pytanie tylko czy nowe stawki będą przejściowe, czy zostaną z nami na dłużej? 

Udostępnij artykuł:

Marta Oziemblewska

Absolwentka dziennikarstwa i medioznawstwa na Uniwersytecie Warszawskim, copywriter i specjalistka ds. marketingu nieruchomości w agencji Deweloperni. Od lat współpracuje z deweloperami, prowadząc ich social media i tworząc dla nich kampanie reklamowe, sprawiające, że mieszkania błyskawicznie znajdują swoich właścicieli.
0 komentarzy

Dodaj komentarz

avatar

Podobne wpisy

Szukasz pomocy

Wystarczy Twój mail, a skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24h!