Wideo marketing – jak wykorzystywać pełny potencjał?

Planujesz nagrać film promujący Twoją inwestycję? Świetnie! Musisz także pomyśleć jak dystrybuować go wśród potencjalnych klientów. Podpowiemy Ci w jakich kanałach należy publikować materiały, by uzyskać jak najlepsze efekty. 

Dlaczego wideo marketing jest tak skuteczny?

Przede wszystkim wideo oddziałuje na dwa główne receptory: wzrok i słuch, a ponadto dzieje się to jednocześnie, dlatego format ten jest bardzo angażujący i niezwykle trudno pozostać obojętnym na prezentowane treści. Przez to komunikaty prezentowane w ten sposób są łatwiej przyswajane niż teksty. Dodatkową zaletą jest fakt, że użytkownicy oglądający film spędzają na Twojej stronie więcej czasu (chociażby o samą długość materiału!).

Jakie powinno być dobre wideo?

  • Materiał powinien przyciągać uwagę użytkownika już w pierwszych sekundach – zacznij od chwytliwej zapowiedzi czy niepopularnej ciekawostki.
  • Wideo powinno być treściwe, lecz krótkie – najlepiej jeśli nie przekroczysz 90 sekund. 
  • Postaw na storytelling – ładne obrazki to nie wszystko, historia wzbudzająca emocje skutecznie utrzyma uwagę widza. 
  • Zadbaj o dobrą jakość obrazu i dźwięku – to może wydawać się oczywiste, ale w sieci znajdujemy wyjątkowo dużo niedoskonałych materiałów, których oglądanie męczy użytkownika – nawet jeśli jest on bardzo zainteresowany danym tematem!  

Wstaw film na YouTube

YouTube to świetna przestrzeń do wstawiania nagranych przez Ciebie filmów. Ponad dwa miliardy użytkowników, różne sposoby wyświetlania materiału, rozmaite możliwości targetowania… Choć wiele osób o tym zapomina, serwis ten jest również wyszukiwarką. Podczas przesyłania wideo niezwykle istotne jest zoptymalizowanie go pod kątem wyszukiwania — zapewni to filmowi wysoką lokatę w wynikach. Nadaj mu chwytliwą nazwę, uwzględnij w niej odpowiednie dla tematu słowa kluczowe i przypisz właściwe tagi. 

Dodaj wideo do postu blogowego

Doskonałym pomysłem jest zawarcie we wpisie blogowym odniesienia do materiału wideo. Dobrze wiesz, że o tym samym temacie można komunikować na wiele sposobów — na przykład w artykule wyłącznie zasygnalizuj zagadnienie, a w filmie rozwiń je, zapytaj o opinie ekspertów… Blog nie musi składać się z samych tekstów — publikuj rozmaite treści, by klienci regularnie zaglądali na Twoją stronę.

Przygotuj mailing z wykorzystaniem filmu

Klienci dostają mnóstwo mailingów — co gorsza wiele z nich wygląda łudząco podobnie. Dlaczego więc nie posłużyć się materiałem wideo, by wyróżnić się na tle konkurencji? Twoi odbiorcy chcą wiedzieć co dzieje się na terenie Twojej inwestycji — oglądać krótkie relacje z placu budowy lub dłuższe webinary ze specjalistami, na przykład od projektowania wnętrz czy ekologicznych rozwiązań wdrażanych na terenie osiedla. Spróbuj przyciągnąć ich uwagę krótkim, sugestywnym tekstem, a następnie zainteresować ich już w pierwszych sekundach filmu, stawiając kilka intrygujących pytań. 

Stwórz posty w mediach społecznościowych

Social media to kolejne doskonałe miejsce do udostępniania materiałów wideo. Musisz mieć jednak na uwadze, że poszczególne profile mają różnych odbiorców. Twój Instagram ma różnić się od Twojego Facebooka, a LinkedIn być odmienny od obu tych platform. Na jednym fanpage’u dodaj krótką zajawkę, na drugim — kilkudziesięciosekundowy film, a na trzecim — najbardziej rozwiniętą formę. Oczywiście ze stosownymi opisami. Traktuj każdy profil z należną mu uwagą i nie ograniczaj się do najprostszych rozwiązań. Czym ciekawsze będą Twoje działania, tym więcej przyniosą one korzyści. 

…A potem je wypromuj

Płatna promocja jest oczywiście opcjonalna, ale przynosi obiecujące rezultaty. Na Facebooka i Instagrama możesz wgrać bazę swoich obecnych i byłych klientów. Na tej podstawie system utworzy grupę podobną pod względem demograficznym. Będzie to idealna publiczność dla Twoich filmów. 

Na sukces wideo składają się dwie rzeczy — interesujący materiał oraz sposób jego dystrybucji. Posłuż się naszymi wskazówkami, by uzyskiwać jak najlepsze wyniki. 

Jeśli chciałbyś spróbować swoich sił w wideo marketingu, skontaktuj się z naszą agencją. Z przyjemnością przygotujemy scenariusz, film lub animację do promocji Twojej inwestycji, a następnie stworzymy strategię dystrybucji. 


Szukasz pomocy w marketingu?

Zrozumienie Twoich wyzwań to nasz priorytet. Podziel się nimi z nami, a my dopasujemy dla Ciebie najodpowiedniejsze rozwiązania marketingowe. Wystarczy, że podasz nam swój numer telefonu lub adres e-mail - nasi specjaliści skontaktują się z Tobą, aby umówić 15 minutowe spotkanie, podczas którego opowiesz nam o swoich potrzebach i celach.

Pamiętaj, że zawsze możesz do nas napisać lub zadzwonić oraz umówić się bezpośrednio na spotkanie przez Calendly 🙂


Mail: [email protected]
Tel. +48 793 125 986