Wizerunek inwestycji na przykładzie brandingu projektu deweloperskiego Autonomia Praska

Wprowadzenie na rynek nowej inwestycji to duże wyzwanie. Każdy projekt deweloperski jest bowiem skierowany do innej grupy docelowej oraz odpowiada na różne potrzeby i wyzwania. To z kolei wymaga indywidualnego podejścia, a tym samym stworzenia submarki, która będzie rezonować z przyszłymi mieszkańcami. Ten artykuł to podróż po kolejnych etapach pracy nad brandingiem, który opracowaliśmy dla dewelopera Dantex i inwestycji – Autonomia Praska.

Unikatowy, loftowy projekt deweloperski w dzielnicy pełnej kontrastów

Autonomia Praska to inwestycja położona na warszawskiej Pradze. Nowoczesny design budynku, inspirowany krajobrazem Pragi-Północ z przełomu XIX i XX wieku, wpisuje się nienagannie nie tylko w historyczne wspomnienia dawnej Warszawy, ale także w obecny praski pejzaż. 

Praga, choć zachwyca wieloma urokliwymi zakątkami, zabytkami i unikatową, postmodernistyczną architekturą, wciąż przez niektórych postrzegana jest stereotypowo. Za cel przy kreowaniu wizerunku tego osiedla postawiliśmy więc odczarowanie dotychczasowego wyobrażenia na temat tej dzielnicy i zaprezentowanie jej jako tętniącej życiem, ukazując jej walory i wskazując na ciągły rozwój.

Manifest wartości, czyli nazwa i claim

Nazwa inwestycji, Autonomia Praska, to zestawienie dwóch nieprzypadkowych słów: warszawskiej Pragi, co bezpośrednio nawiązuje do lokalizacji oraz słowa autonomia, które oznacza zdolność do samodzielnego działania i decydowania, bez ingerencji innych osób i instytucji. Celem dewelopera było bowiem stworzenie nowego osiedla na warszawskiej mapie nieruchomości, które stanie się miejscem, gdzie każdy mieszkaniec będzie miał poczucie sprawczości, wolności i niezależności. 

Nieodłącznym elementem każdego deweloperskiego brandingu jest claim, czyli przekazanie za pomocą słów konkretnej idei. Przekaz nowej inwestycji firmy Dantex został zamknięty w prostym haśle: „Twoja część miasta”, podkreślając po raz kolejny autonomiczny charakter osiedla. W ramach tej koncepcji powstały wariacje wokół hasła głównego, takie jak „Twoja okolica” czy „Twoja część osiedla”, które znalazły zastosowanie w kanałach Social Media oraz w materiałach promocyjnych podczas realizacji kampanii.

Proces tworzenia spójnego key visualu: Od misji do logo

Gdy wartości, misja i wizja zostaną ubrane w słowa, przychodzi czas na odwzorowanie ich w postaci graficznej i stworzenie spójnego key visualu, który stanie się dopełnieniem brandingu. 

Dobierając odcienie do projektu identyfikacji wizualnej, postawiliśmy na uwydatnienie futurystycznego wizerunku inwestycji. W palecie barw znalazł się ciemny fiolet jako kolor bazowy, bordo jako kolor uzupełniający oraz pastelowy pomarańcz jako dodatkowy akcent. 

Zadaniem sygnetu, umieszczonego w logotypie Autonomii Praskiej, było ponownie jak najlepsze odwzorowanie estetyki osiedla. Projekt powstał na bazie czterech znaków. Logo oparte zostało o wyrazisty sygnet zamknięty w formie litery „A”. W jego wnętrzu widoczne są wyraźne linie, wyglądem przypominające żebrowania bramy, co z kolei ma wydźwięk symboliczny — otwarcie na nowe lub wejście dla wybranych. Forma litery „A” ze względu na symetryczne rozłożenie dwóch nóg oraz obłe zakończenie w górnej części budzi optyczne skojarzenia z mostem, co w zestawieniu z symboliczną bramą sugeruje jej otwarty stan i tworzy spójny obraz, z którego da się odczytać przesłanie: Tutaj możesz przejść na drugą stronę miasta, pozwolić sobie na wolność i autonomię.

Rozpoznawalność logotypu uzyskaliśmy, tworząc lekko abstrakcyjny projekt. Zależało nam także, aby całość wizualnie wprawić w ruch i nawiązać tym samym do żywego rytmu miasta i dzielnicy. W tym celu sygnet został wypełniony poziomymi liniami, które w połączeniu z dynamicznymi zakończeniami nadały całości rytmiki.

Podróż po Pradze: kreowanie wizerunku Autonomii Praskiej

Po zatwierdzeniu koncepcji brandingu i stworzeniu kompletnego brandbooka inwestycji przyszedł czas na planowanie działań promocyjnych. Niezbędne w kreowaniu nowego wizerunku tego miejsca było odczarowanie dawnego, stereotypowego i krzywdzącego obrazu warszawskiej Pragi. W realizacji założonego celu mogły pomóc jedynie materiały ukazujące dzielnicę taką, jaką jest naprawdę. 

Dzięki sesji zdjęciowej zrealizowanej we współpracy z fotografem Filipem Bramorskim oddaliśmy nietuzinkową atmosferę Pragi, pokazując jej piękno — niepowtarzalną architekturę, utrzymaną w loftowej stylistyce oraz lokalne manufaktury, gdzie z pasją powstają rzemieślnicze produkty. Na podstawie scenariusza stworzonego w kooperacji z deweloperem powstał także spot reklamowy zrealizowany przez Michała Wiślickiego z Klasyk Films. Koncepcję oparliśmy na pokazaniu kobiety — mieszkanki Pragi, spędzającej swój dzień na odkrywaniu uroków dzielnicy. Główna bohaterka odwiedza klimatyczne, lokalne miejsca, a odbiorcy towarzyszą jej we wspólnej podróży po zakątkach nowej Pragi — dzielnicy, która tętni życiem, jest pełna fantastycznej architektury oraz ma swój wyjątkowy, indywidualny charakter. Dynamiczne kadry oraz prowadzona w naturalny sposób narracja, przybliżająca przemyślenia i uczucia, grające w duszy warszawianki, umożliwia widzom odkrycie głębszego przekazu — Autonomia Praska może stać się domem dla każdego, kto poszukuje unikalnych doświadczeń i autentyczności.

Współpraca marketingowa

Agencja Deweloperni odpowiadała za stworzenie spójnej strategii komunikacji, branding zaprojektowała Kinga Longa. Spot zrealizowaliśmy we współpracy z Michałem Wiślickim z Klasyk Films, a sesję zdjęciową z Filipem Bramorskim. Za project managment odpowiadała Agata Cierpich.


Szukasz pomocy w marketingu?

Zrozumienie Twoich wyzwań to nasz priorytet. Podziel się nimi z nami, a my dopasujemy dla Ciebie najodpowiedniejsze rozwiązania marketingowe. Wystarczy, że podasz nam swój numer telefonu lub adres e-mail - nasi specjaliści skontaktują się z Tobą, aby umówić 15 minutowe spotkanie, podczas którego opowiesz nam o swoich potrzebach i celach.

Pamiętaj, że zawsze możesz do nas napisać lub zadzwonić oraz umówić się bezpośrednio na spotkanie przez Calendly 🙂


Mail: [email protected]
Tel. +48 793 125 986



    ×