Wprowadzenie na rynek nowej inwestycji to duże wyzwanie. Każdy projekt deweloperski jest bowiem skierowany do innej grupy docelowej oraz odpowiada na różne potrzeby i wyzwania. To z kolei wymaga indywidualnego podejścia, a tym samym stworzenia submarki, która będzie rezonować z przyszłymi mieszkańcami. Ten artykuł to podróż po kolejnych etapach pracy nad brandingiem, który opracowaliśmy dla dewelopera Dantex i inwestycji – Autonomia Praska.
Unikatowy, loftowy projekt deweloperski w dzielnicy pełnej kontrastów
Autonomia Praska to inwestycja położona na warszawskiej Pradze. Nowoczesny design budynku, inspirowany krajobrazem Pragi-Północ z przełomu XIX i XX wieku, wpisuje się nienagannie nie tylko w historyczne wspomnienia dawnej Warszawy, ale także w obecny praski pejzaż.
Praga, choć zachwyca wieloma urokliwymi zakątkami, zabytkami i unikatową, postmodernistyczną architekturą, wciąż przez niektórych postrzegana jest stereotypowo. Za cel przy kreowaniu wizerunku tego osiedla postawiliśmy więc odczarowanie dotychczasowego wyobrażenia na temat tej dzielnicy i zaprezentowanie jej jako tętniącej życiem, ukazując jej walory i wskazując na ciągły rozwój.
Manifest wartości, czyli nazwa i claim
Nazwa inwestycji, Autonomia Praska, to zestawienie dwóch nieprzypadkowych słów: warszawskiej Pragi, co bezpośrednio nawiązuje do lokalizacji oraz słowa autonomia, które oznacza zdolność do samodzielnego działania i decydowania, bez ingerencji innych osób i instytucji. Celem dewelopera było bowiem stworzenie nowego osiedla na warszawskiej mapie nieruchomości, które stanie się miejscem, gdzie każdy mieszkaniec będzie miał poczucie sprawczości, wolności i niezależności.
Nieodłącznym elementem każdego deweloperskiego brandingu jest claim, czyli przekazanie za pomocą słów konkretnej idei. Przekaz nowej inwestycji firmy Dantex został zamknięty w prostym haśle: „Twoja część miasta”, podkreślając po raz kolejny autonomiczny charakter osiedla. W ramach tej koncepcji powstały wariacje wokół hasła głównego, takie jak „Twoja okolica” czy „Twoja część osiedla”, które znalazły zastosowanie w kanałach Social Media oraz w materiałach promocyjnych podczas realizacji kampanii.
Proces tworzenia spójnego key visualu: Od misji do logo
Gdy wartości, misja i wizja zostaną ubrane w słowa, przychodzi czas na odwzorowanie ich w postaci graficznej i stworzenie spójnego key visualu, który stanie się dopełnieniem brandingu.
Dobierając odcienie do projektu identyfikacji wizualnej, postawiliśmy na uwydatnienie futurystycznego wizerunku inwestycji. W palecie barw znalazł się ciemny fiolet jako kolor bazowy, bordo jako kolor uzupełniający oraz pastelowy pomarańcz jako dodatkowy akcent.
Zadaniem sygnetu, umieszczonego w logotypie Autonomii Praskiej, było ponownie jak najlepsze odwzorowanie estetyki osiedla. Projekt powstał na bazie czterech znaków. Logo oparte zostało o wyrazisty sygnet zamknięty w formie litery „A”. W jego wnętrzu widoczne są wyraźne linie, wyglądem przypominające żebrowania bramy, co z kolei ma wydźwięk symboliczny — otwarcie na nowe lub wejście dla wybranych. Forma litery „A” ze względu na symetryczne rozłożenie dwóch nóg oraz obłe zakończenie w górnej części budzi optyczne skojarzenia z mostem, co w zestawieniu z symboliczną bramą sugeruje jej otwarty stan i tworzy spójny obraz, z którego da się odczytać przesłanie: Tutaj możesz przejść na drugą stronę miasta, pozwolić sobie na wolność i autonomię.
Rozpoznawalność logotypu uzyskaliśmy, tworząc lekko abstrakcyjny projekt. Zależało nam także, aby całość wizualnie wprawić w ruch i nawiązać tym samym do żywego rytmu miasta i dzielnicy. W tym celu sygnet został wypełniony poziomymi liniami, które w połączeniu z dynamicznymi zakończeniami nadały całości rytmiki.
Podróż po Pradze: kreowanie wizerunku Autonomii Praskiej
Po zatwierdzeniu koncepcji brandingu i stworzeniu kompletnego brandbooka inwestycji przyszedł czas na planowanie działań promocyjnych. Niezbędne w kreowaniu nowego wizerunku tego miejsca było odczarowanie dawnego, stereotypowego i krzywdzącego obrazu warszawskiej Pragi. W realizacji założonego celu mogły pomóc jedynie materiały ukazujące dzielnicę taką, jaką jest naprawdę.
Dzięki sesji zdjęciowej zrealizowanej we współpracy z fotografem Filipem Bramorskim oddaliśmy nietuzinkową atmosferę Pragi, pokazując jej piękno — niepowtarzalną architekturę, utrzymaną w loftowej stylistyce oraz lokalne manufaktury, gdzie z pasją powstają rzemieślnicze produkty. Na podstawie scenariusza stworzonego w kooperacji z deweloperem powstał także spot reklamowy zrealizowany przez Michała Wiślickiego z Klasyk Films. Koncepcję oparliśmy na pokazaniu kobiety — mieszkanki Pragi, spędzającej swój dzień na odkrywaniu uroków dzielnicy. Główna bohaterka odwiedza klimatyczne, lokalne miejsca, a odbiorcy towarzyszą jej we wspólnej podróży po zakątkach nowej Pragi — dzielnicy, która tętni życiem, jest pełna fantastycznej architektury oraz ma swój wyjątkowy, indywidualny charakter. Dynamiczne kadry oraz prowadzona w naturalny sposób narracja, przybliżająca przemyślenia i uczucia, grające w duszy warszawianki, umożliwia widzom odkrycie głębszego przekazu — Autonomia Praska może stać się domem dla każdego, kto poszukuje unikalnych doświadczeń i autentyczności.
Współpraca marketingowa
Agencja Deweloperni odpowiadała za stworzenie spójnej strategii komunikacji, branding zaprojektowała Kinga Longa. Spot zrealizowaliśmy we współpracy z Michałem Wiślickim z Klasyk Films, a sesję zdjęciową z Filipem Bramorskim. Za project managment odpowiadała Agata Cierpich.