Na podjęcie ostatecznej decyzji o zakupie wpływa wiele czynników. Zanim dojdzie do transakcji inwestorzy niezwykle szczegółowo i dokładnie analizują co wchodzi w skład ceny mieszkania, a więc rozkład i lokalizację mieszkania, materiały wykończeniowe, a przede wszystkim opinię do deweloperze. Zobacz, na co zwrócić uwagę w strategii marketingowej, wystawiając inwestycję na sprzedaż.
Lokalizacja i cena
Niepodważalnie jednym z najważniejszych czynników decydujących o zakupie mieszkania są: lokalizacja i cena. Te dwie wartości od lat, królują wśród głównych powodów, dla których mieszkańcy wybierają daną inwestycję.
Nie ulega wątpliwości, że to cena, a właściwie zdolności finansowe i kredytowe decydują za inwestora o kupnie mieszkania. Niskie marże na kredytach hipotecznych i stabilność rynku nieruchomości sprawia, że Polacy coraz chętniej kuszą się na coraz większe powierzchniowo, a co za tym idzie, na coraz droższe mieszkania.
Według badania przeprowadzonego w 2017 „Marketing nieruchomości – po co to komu?” aż 46% kupujących mieszkania podkreśliło, że lokalizacja jest jednym z najważniejszych czynników decydujących o nabyciu lokalu.
Architektura i rozkład mieszkania
Oprócz lokalizacji duże znaczenie ma także to w jaki sposób mieszkanie zostało rozplanowane. Tu, z punktu widzenia marketingowego, szczególnie ważne jest dopasowanie odpowiedniego rozplanowania mieszkań do konkretnej grupy docelowej – zupełnie inne potrzeby mieszkaniowe wykazywać będzie młoda rodzina z trojgiem małych dzieci, a zupełnie inne 30-letni singiel ceniący sobie przestrzeń i swobodę.
Wybór powierzchni mieszkania uzależniony jest także od zdolności finansowych, jakie wykazuje kupujący. Niemniej jednak to właśnie deweloper z najbardziej przemyślanym planem zagospodarowania inwestycji wygrywa wśród konkurencji.
Wizerunek dewelopera i inwestycji
Z badania „Marketing nieruchomości – po co to komu?” jednoznacznie wynika, że drugą bardzo istotną determinantą decyzji o zakupie konkretnego mieszkania jest opinia o deweloperze. Fala nierzetelnych i bankrutujących deweloperów, która miała miejsce niecałą dekadę temu wciąż pozostawiła w inwestorach dużą dozę nieufności do deweloperów.
Dziś nim kupujący dokonają ostatecznej decyzji wielokrotnie upewnią się, że deweloper wywiąże się z podpisanej umowy, a inwestycja faktycznie powstanie. Budowanie wizerunku dewelopera za pomocą środków komunikacji społecznej odgrywa tu szczególną rolę w momencie, gdy inwestor podejmuje decyzje o zakupie tzw. „dziury w ziemi”, a więc gdy budowa mieszkań jest na bardzo wczesnym etapie lub też nie została rozpoczęta w ogóle.
Kupujący decydują się najczęściej na deweloperów z odpowiednim doświadczeniem, którzy mogą pochwalić się w swoim portfolio pomyślenie zakończonymi inwestycjami, a opinie o deweloperze, szczególnie te dostępne w Internecie przedstawiają go w pozytywnym świetle.
Jak wynika z przytoczonych badań dla kupujących dość spore znaczenie ma także wizerunek samej inwestycji, kreowany głównie za pomocą środków reklamowych. Aż 28% respondentów uznało, że na decyzję o kupnie mieszkania duży wpływ ma to, w jaki sposób przedstawiane są jej wizerunek i idea przewodnia.
Promocje, ekologia, inteligentne rozwiązania i inne udogodnienia
Mówiąc o wizerunku inwestycji, nie sposób nie powiązać go z niezwykle popularnymi ideami promowanymi na rynku nieruchomości, czyli ekologią i nowoczesnością. Na te czynniki, jak wskazuje Business Insider, zwracają w szczególności inwestorzy wybierający mieszkania z wyższej półki cenowej. Coraz częściej kupujący decydują się na wyższą cenę mieszkania, jeżeli posiada ono certyfikaty jakości zastosowanych materiałów, ekologiczne rozwiązania mające zapewnić lepszą jakość życia, a także nowoczesne rozwiązania technologiczne takie jak centralny, komputerowy system sterowania mieszkaniem.
Kolejnymi czynnikami, które choć mniej ważne, nie powinny zostać przeoczone przy przygotowywaniu strategii marketingowej dewelopera są: układ części wspólnych i dodatkowe udogodnienia, np. boiska, garaże podziemne, zielone dachy, przedszkola czy wybiegi dla psów.
Ostatnim czynnikiem wpływającym na decyzję zakupową, który powinien być nieodłącznym elementem strategii marketingowej są wszelkiego rodzaju promocje i zniżki cenowe. Wśród nich wyróżnić można np. wliczenie w cenę wykończenia mieszkania pod klucz, konsultacje z doradcą finansowym czy usługi projektanta wnętrz.
Chcesz wiedzieć, jak to zrobić? Skontaktuj się z Deweloperni.pl, poznaj naszą ofertę i plan sprzedaży Twojej inwestycji.