Każdego dnia do Twoich odbiorców w social mediach dociera nadmiar informacji, które trudno przetworzyć. Nic dziwnego, że coraz trudniej Ci zainteresować potencjalnych klientów swoją ofertą nieruchomości. Wielu deweloperów zaczyna swoją komunikację w mediach społecznościowych od treści typowo sprzedażowych. Czy i Ty robisz podobnie? A czy pomyślałeś o tym, że Twoi odbiorcy mogą jeszcze nie być gotowi do zakupu? Świadomość tego, jak działa lejek sprzedażowy, pomoże Ci zbudować swój wizerunek i zaangażować obserwujących, budując długotrwałe relacje, prowadzące do transakcji.
Czym jest i jak działa lejek sprzedażowy w social mediach dewelopera?
Lejek sprzedażowy to najprościej mówiąc droga potencjalnego klienta, która rozpoczyna się w momencie zapoznania go z Twoją marką. Następnie ścieżka przechodzi przez wzbudzenie w nim zainteresowania ofertą i pożądania proponowanych nieruchomości na sprzedaż. Jej koniec to moment finalizacji zakupu i budowanie lojalności. Do każdego etapu marketerzy stosują inne wskaźniki skuteczności, które pomagają śledzić postępy kampanii sprzedażowej. Twoja strategia marketingowa powinna uwzględniać aktualną wiedzę klienta i stopniowo zapoznawać go z usługami.
Etapy lejka sprzedażowego w branży nieruchomości:
- zwiększenie świadomości odbiorców na temat marki – ogólne informacje o firmie, inwestycji i jej wyróżnikach,
- wzbudzenie zainteresowania ofertą – pokazanie siebie jako eksperta w branży, wyjaśnienie, jak krok po kroku skorzystać z usług,
- zaszczepienie pragnienia wybrania inwestycji – dzielenie się opiniami klientów, statystykami dotyczącymi transakcji, case study,
- zakup nieruchomości – posty informujące o etapach współpracy, przypomnienie o dostępnych formach płatności,
- lojalność klienta po transakcji – zachęty do wystawienia recenzji, wskazówki dotyczące dbania o zakupioną nieruchomość.
Daj się poznać
Za pomocą social mediów docierasz do osób, które nigdy nie miały styczności z Twoją marką czy produktem. W pierwszym etapie lejka liczy się zasięg Twoich postów. Skup się na tym, by odbiorca Cię poznał i zainteresował się Twoją firmą. Możesz to zrobić poprzez dostarczanie mu wartościowych treści edukacyjnych, rozrywkowych oraz nowinek branżowych. W ten sposób zwiększysz jego zaangażowanie, wzbudzisz sympatię i zaufanie. Staniesz się jego pierwszą myślą, gdy będzie potrzebował oferowanych przez Ciebie usług.
Nie lekceważ potrzeb obecnych klientów, którzy skorzystali już z Twojej oferty, są lojalni i polecają Cię innym. Odpowiadaj na często zadawane pytania, zbijaj obiekcje, wykorzystaj remarketing i daj im wartość. Postaw na mówione relacje na Instagramie, które przełamią dystans i dadzą odbiorcy poczucie, że lepiej Cię zna. Zaprezentuj swoją firmę za pomocą filmów. Pokaż w rolkach swoje usługi i wyróżniki. Spraw, by wzięli pod uwagę Twoją ofertę, jako potencjalne rozwiązanie ich problemu. W tym celu możesz wykorzystać przewodniki, webinary, e-booki, podcasty lub newsletter.
Prowadź do sprzedaży
Spraw, by Twoi klienci poczuli, że w wybranych postach kierujesz przekaz bezpośrednio do nich. Pamiętaj, że są oni na etapie rozważania zakupu. Zainteresuje ich wpis, wyjaśniający zapisy w umowie deweloperskiej oraz wskazówki, jakich błędów unikać przy odbiorze mieszkania. Staraj się zawęzić grono odbiorców, by treści były kierowane do konkretnych osób zainteresowanych Twoimi usługami – nie do każdego.
Dbaj o wiernych klientów
Czy wiesz, że pozyskanie nowego klienta jest o wiele trudniejsze niż zachęcenie do ponownego zakupu kogoś, kto już skorzystał z Twoich usług? Nie zapominaj o dawnych klientach. Zachęć ich do wystawienia opinii na temat Waszej współpracy. Dostarczaj im wskazówki dotyczące aranżacji wnętrz i informuj o najnowszych trendach, które pomogą im jeszcze lepiej czuć się we własnym domu. Pielęgnuj bliskie relacje, a z pewnością będą polecać Cię swojej rodzinie i znajomym.
Jak zbudować lejek sprzedażowy dewelopera w mediach społecznościowych?
Nikt nie lubi nachalnej sprzedaży, a social media kojarzą nam się z rozrywką, ciekawymi poradami i przyjazną formą edukacji. Nie pozwól, by Twój Instagram przypominał tablicę ogłoszeń. Skorzystaj z powyższych wskazówek i stwórz lejek sprzedażowy.
Media społecznościowe dają znakomitą sposobność do lepszego zrozumienia grupy docelowej. Dowiesz się, jakie problemy ją nurtują i jakie ma oczekiwania wobec Waszej współpracy. Lejek sprzedażowy sprawdza się w przypadku działań płatnych i bezpłatnych. Zacznij od drugiej grupy, czyli organicznych sposobów na dotarcie do Twoich potencjalnych klientów. Gdy odpowiednio przygotujesz profil, stopniowo uzupełniaj swoją strategię o płatne reklamy.
Potrzebujesz pomocy w ułożeniu skutecznego planu działania w mediach społecznościowych? Nie masz czasu lub pomysłu na prowadzenie profilu? Napisz do nas lub zadzwoń, a pomożemy Ci zadbać o tę marketingową stronę biznesu.