3 marketingowe fundamenty – od czego należy zacząć promocję inwestycji?

Solidne fundamenty to podstawa każdej rozpoczętej inwestycji — mówię tutaj zarówno o betonowej konstrukcji, jak i kluczowych działaniach marketingowych. Od czego powinieneś zacząć promocję powstającego osiedla? 

Branding i marka

Branding czyni Twoją inwestycję rozpoznawalną i sprawia, że efektywniej zapada ona w pamięć potencjalnych klientów. Nadaj jej atrakcyjną aparycję, chwytliwą nazwę oraz intrygującą osobowość (np. bazując na teorii archetypów marki). Na tym etapie warto stworzyć również pełną i profesjonalną strategię komunikacji, która usystematyzuje wszystkie najważniejsze zagadnienia. Składają się na nią analizy SWOT (mocnych i słabych stron inwestycji oraz szans i zagrożeń), grupy docelowej (z podziałem na segmenty i opisem person) oraz konkurencji (charakterystyka podobnych inwestycji wraz z prezentacją marketingowych dobrych praktyk). Do tego dochodzą cele i działania, dobór kanałów, ustalenie tonu i języka komunikacji oraz podział budżetu. 

Strona internetowa

Oczywiście nie każda inwestycja musi posiadać rozbudowaną stronę internetową — możesz ograniczyć się do prostego landing page’a lub podstrony w witrynie dewelopera. Najważniejsze, żebyś odpowiednio opracował architekturę treści i nie zapomniał o żadnym z istotnych elementów. 

Co moim zdaniem jest niezbędne?

  • Zachęcający opis inwestycji,
  • Informacje o lokalizacji wraz z czytelną mapką okolicy,
  • Wyszukiwarka mieszkań dowolnego typu (tabelkowa, graficzna lub hybrydowa – osobiście rekomenduję ostatni z wyliczonych wariantów),
  • Formularz kontaktowy.

Mile widziane będą:

  • Atrakcyjne wizualizacje (zarówno samej bryły osiedla, jak i przykładowe aranżacje poszczególnych lokali),
  • Miejsce na wpisy (zależnie od potrzeb możesz zdecydować się na podstawowe aktualności lub bardziej rozbudowany blog),
  • Oferta lokali usługowych (jeśli przewidujesz je na terenie inwestycji) 

Konfiguracja narzędzi i kampanii 

Następnym krokiem jest stworzenie kont w mediach społecznościowych i przygotowanie ich do komunikacji. Po wyborze odpowiednich platform (np. Facebook, Instagram i Google Maps) należy obrandować poszczególne profile  — w tym ustawić zdjęcia profilowe oraz grafiki w tle, uzupełnić niezbędne dane (adres, numer telefonu, mail) i zredagować przyciągające opisy. W dalszej kolejności trzeba stworzyć nowe konto reklamowe lub podpiąć profil do istniejącego, dobrać odpowiednie kreacje i typy reklam oraz ustalić budżety. I już! Marketingowe fundamenty przygotowane. Czym teraz się zajmiesz? 

Te trzy elementy uznaję za marketingowy fundament inwestycji. Może chciałbyś coś dodać do tej listy? Bez jakich działań Ty nie potrafisz się obejść? 


Szukasz pomocy w marketingu?

Zrozumienie Twoich wyzwań to nasz priorytet. Podziel się nimi z nami, a my dopasujemy dla Ciebie najodpowiedniejsze rozwiązania marketingowe. Wystarczy, że podasz nam swój numer telefonu lub adres e-mail - nasi specjaliści skontaktują się z Tobą, aby umówić 15 minutowe spotkanie, podczas którego opowiesz nam o swoich potrzebach i celach.

Pamiętaj, że zawsze możesz do nas napisać lub zadzwonić oraz umówić się bezpośrednio na spotkanie przez Calendly 🙂


Mail: [email protected]
Tel. +48 793 125 986