Solidne fundamenty to podstawa każdej rozpoczętej inwestycji — mówię tutaj zarówno o betonowej konstrukcji, jak i kluczowych działaniach marketingowych. Od czego powinieneś zacząć promocję powstającego osiedla?
Branding i marka
Branding czyni Twoją inwestycję rozpoznawalną i sprawia, że efektywniej zapada ona w pamięć potencjalnych klientów. Nadaj jej atrakcyjną aparycję, chwytliwą nazwę oraz intrygującą osobowość (np. bazując na teorii archetypów marki). Na tym etapie warto stworzyć również pełną i profesjonalną strategię komunikacji, która usystematyzuje wszystkie najważniejsze zagadnienia. Składają się na nią analizy SWOT (mocnych i słabych stron inwestycji oraz szans i zagrożeń), grupy docelowej (z podziałem na segmenty i opisem person) oraz konkurencji (charakterystyka podobnych inwestycji wraz z prezentacją marketingowych dobrych praktyk). Do tego dochodzą cele i działania, dobór kanałów, ustalenie tonu i języka komunikacji oraz podział budżetu.
Strona internetowa
Oczywiście nie każda inwestycja musi posiadać rozbudowaną stronę internetową — możesz ograniczyć się do prostego landing page’a lub podstrony w witrynie dewelopera. Najważniejsze, żebyś odpowiednio opracował architekturę treści i nie zapomniał o żadnym z istotnych elementów.
Co moim zdaniem jest niezbędne?
- Zachęcający opis inwestycji,
- Informacje o lokalizacji wraz z czytelną mapką okolicy,
- Wyszukiwarka mieszkań dowolnego typu (tabelkowa, graficzna lub hybrydowa – osobiście rekomenduję ostatni z wyliczonych wariantów),
- Formularz kontaktowy.
Mile widziane będą:
- Atrakcyjne wizualizacje (zarówno samej bryły osiedla, jak i przykładowe aranżacje poszczególnych lokali),
- Miejsce na wpisy (zależnie od potrzeb możesz zdecydować się na podstawowe aktualności lub bardziej rozbudowany blog),
- Oferta lokali usługowych (jeśli przewidujesz je na terenie inwestycji)
Konfiguracja narzędzi i kampanii
Następnym krokiem jest stworzenie kont w mediach społecznościowych i przygotowanie ich do komunikacji. Po wyborze odpowiednich platform (np. Facebook, Instagram i Google Maps) należy obrandować poszczególne profile — w tym ustawić zdjęcia profilowe oraz grafiki w tle, uzupełnić niezbędne dane (adres, numer telefonu, mail) i zredagować przyciągające opisy. W dalszej kolejności trzeba stworzyć nowe konto reklamowe lub podpiąć profil do istniejącego, dobrać odpowiednie kreacje i typy reklam oraz ustalić budżety. I już! Marketingowe fundamenty przygotowane. Czym teraz się zajmiesz?
Te trzy elementy uznaję za marketingowy fundament inwestycji. Może chciałbyś coś dodać do tej listy? Bez jakich działań Ty nie potrafisz się obejść?