Wszyscy uwielbiamy historie. Zazwyczaj kojarzymy je z filmami lub książkami, ale prawda jest taka, że otaczają nas one na co dzień – chociażby w reklamach i przekazach marketingowych. Czy podobne opowieści można kreować z sukcesem także w branży nieruchomości?
Czym jest Storytelling?
Storytelling stał się jednym z najefektywniejszych marketingowych narzędzi. Wiele marek – szczególnie z sektora handlowego i lifestylowego – korzysta z niego w swoich komunikatach. W takich historiach ważniejsze niż cechy produktu stają się emocje i wartości. Przedsiębiorcy kreują wizję wygodniejszego życia, jakie czeka klienta po zakupie towaru. Umiejętnie poprowadzone narracje pomagają ludziom angażować się w przekaz i identyfikować się z marką.
Storytelling w branży nieruchomości buduje się wokół osobistych historii. Tylko to sobie wyobraź:
- para starająca się o pierwsze, własne mieszkanie
- młoda osoba porywająca się na niezależność
- duża rodzina szukająca domu, w którym będzie odpowiednia ilość miejsca dla pasji i zainteresowań wszystkich osób
To doskonały punkt wyjścia do porywającej opowieści!
Opisy mogą być beznamiętne:
Oferujemy 80-metrowe mieszkanie na trzecim piętrze. Lokal składa się z czterech pomieszczeń. Towarzyszy mu balkon, komórka lokatorska oraz dwa miejsca parkingowe w garażu podziemnym.
Mogą też wyglądać tak:
Szukasz przestronnego i funkcjonalnego mieszkania dla Twojej rodziny? Chcesz, aby każdy z jej członków miał miejsce na swoje zainteresowania i pasje? Sprawdź naszą ofertę! 80-metrowe mieszkanie czteropokojowe zapewni użytkownikom tak potrzebną prywatność, a wspólne przestrzenie – takie, jak salon z aneksem kuchennym czy balkon – będą doskonałym miejscem do integracji. Dwa miejsca garażowe pozwolą na wygodny postój aut obu rodziców.
Czuć różnicę, prawda? Chcesz tworzyć angażujące przekazy oparte na storytellingu? Postępuj według poniższych wskazówek. Na każdym z etapów zadaj sobie właściwe pytania i postaraj się znaleźć na nie odpowiedzi.
Zidentyfikuj grupę docelową i opracuj przekazy
Czy komunikaty i treści, które dotąd udostępniałeś były odpowiednie dla Twojej grupy docelowej? Czy skutecznie docierały one do odbiorców? Czy korzystałeś z właściwych narzędzi?
Przyciągnij uwagę
Co powinieneś zrobić, by zwrócić uwagę potencjalnych klientów? Jakie działania stosuje konkurencja? Czy wyróżniasz się na jej tle?
Opowiadaj historie
Jakie są pragnienia, potrzeby i obawy klientów? Jakie komunikaty trafiają do nich? Jakie emocje chcesz wywoływać w odbiorcach Twoich przekazów marketingowych?
Marketing inwestycji polega przede wszystkim na kreowaniu wizji wymarzonego życia. Własne mieszkania to nie tylko wygoda, to także zmiana statusu społecznego, niezależność, autonomia… Pokaż te wartości! Nie bój się emocjonalnych przekazów, ale nie przesadzaj z patetycznością. Jeśli potrzebujesz pomocy w stworzeniu przyciągającej opowieści, skontaktuj się z nami. Chętnie pomożemy!