Niekonsekwencja w działaniach, nieprzemyślane akcje promocyjne, zróżnicowane komunikaty… Przykłady marketingowych błędów można mnożyć bez końca. Jakie niedociągnięcia spotykamy najczęściej? Jak należy ich unikać?
1. Korzystanie ze zbyt wielu zróżnicowanych narzędzi
Czasami chcesz złapać zbyt wiele srok za ogon, więc testujesz rozmaite sposoby promocji. Często wynika to z nieznajomości dokładnego profilu nabywcy. Oczywiście przy dużych budżetach możesz pozwolić sobie na zróżnicowanie narzędzi i kanałów. Często jednak okazuje się, że szeroki marketing to nie tylko przepalenie dużych sum, ale także strata Twojego czasu. Precyzyjnie targetowane komunikaty to niższe nakłady finansowe i szybsze rezultaty.
2. Uparte powtarzanie schematów
Dany mechanizm świetnie sprawdził się przy Twojej poprzedniej inwestycji? Pewnie te same narzędzia będziesz chciał wykorzystać przy kolejnym projekcie…? Zastanów się dwa razy. Oczywiście to podejście nie zawsze musi być błędne. Kluczowy jest jednak charakter nieruchomości i jej grupy docelowe. Odpowiedni kierunek wskaże Ci profesjonalna strategia komunikacji.
3. Ignorowanie potrzeb klientów
Niektórzy deweloperzy starają się na siłę dopasować inwestycję do konkretnej osoby. Niewielu zadaje sobie trud, by zapytać potencjalnego klienta o jego faktyczne potrzeby. Nawet jeśli Twoja aktualna inwestycja nie jest w stanie na nie odpowiedzieć, nawiązujesz długoterminową relację. Być może inna nieruchomość z Twojego portfolio spełni komplet wymagań i sfinalizujecie transakcję w późniejszym czasie?
4. Fałszywe przedstawianie cech inwestycji
Często popełnianym błędem podczas sprzedaży jest zniekształcanie wizerunku nieruchomości, w tym przesadne jej upiększanie, zawyżanie jej wartości, ukrywanie wad czy innego typu przekłamywanie rzeczywistości. Co prawda możesz doprowadzić w ten sposób do sfinalizowania jednej czy drugiej transakcji, ale w dłuższej perspektywie czasu ryzykujesz stratą zaufania klientów.
5. Nieprofesjonalne materiały
Wysokiej jakości zdjęcia i materiały wizualne (np. spacery 3D) świadczą o profesjonalizmie dewelopera. Jeśli już na wstępie zrobią wrażenie na potencjalnym kliencie, łaskawszym okiem spojrzy na pozostałe treści. W związku z tym niezbędna będzie współpraca z doświadczonym fotografem i studiem specjalizującym się w nowoczesnych wizualizacjach architektonicznych. Sam przekonasz się, jak wpłynie to na liczbę wyświetleń i sprzedaż.
6. Nieobecność w mediach społecznościowych
Czy wykorzystujesz pełny potencjał mediów społecznościowych? Czy znasz wszystkie użyteczne platformy i ich funkcjonalności? Jeśli nie — czas zaistnieć! Zacznij od Facebooka i Instagrama — od klasycznych postów, poprzez relacje, aż po kampanie Adsowe. Następnie możesz spróbować swoich sił chociażby na YouTubie czy TikToku.