Podczas planowania kampanii w mediach społecznościowych, deweloperzy często popełniają błąd, targetując reklamę na zbyt szeroką grupę odbiorców. Wybranie za dużego obszaru może oznaczać kiepską skuteczność, słabą jakością leadów, zmarnowany czas i pieniądze… Hyperlocal targeting to metoda lokalizowania potencjalnych klientów z wykorzystaniem GPS, sieci WiFi czy nadajników telefonii komórkowej. Dzięki precyzyjnemu określeniu lokalizacji użytkownika, można efektywniej targetować reklamy i dostosowywać je do kontekstu miejsca, w jakim osoba się znajduje.
Czym dokładnie jest hyperlocal targeting?
Hyperlocal targeting mógł zaistnieć dzięki powszechności urządzeń mobilnych, popularności mediów społecznościowych i automatyzacji marketingu. Wymienione czynniki sprawiły, że ten typ targetowania stał się bardzo skuteczną strategią do pozyskiwania klientów i wartościowych leadów.
Dzięki tej metodzie możemy znaleźć klientów w określonym rejonie miasta, konkretnym budynku czy wręcz jego części. Hyperlocal targeting nie ogranicza się jednak wyłącznie do poszukiwania odbiorców w danej lokalizacji. Można tę grupę zawęzić, wykorzystując do tego takie kryteria jak chociażby płeć, zawód, dochód czy zainteresowania. W ten sposób trafiamy do upragnionej grupy odbiorców z komunikatami dopasowanymi do ich potrzeb i oczekiwań.
Dlaczego znajomość lokalnego rynku jest niezbędna?
Wielu klientów przyznaje, że to przede wszystkim lokalizacja wpływa na ich decyzję zakupową. Bliskość sklepów, przychodni, szkół i przedszkoli czy atrakcyjnych terenów zielonych to ogromne atuty osiedla. Deweloper powinien być ekspertem od otoczenia swojej inwestycji — prezentować okoliczne udogodnienia, informować o dogodnych połączeniach komunikacyjnych… Doskonale jeśli dla własnych celów sprzedażowych potrafi wykorzystać pobliską infrastrukturę. Może to zrobić dzięki hyperlocal targeting — kiedy klient pojawi się w danej strefie, na jego urządzeniu mobilnym wyświetli się odpowiednia reklama.
Hyperlocal targeting w social media
Facebook i Instagram dają możliwość dotarcia do klientów na określonym obszarze geograficznym lub w pewnym promieniu od wybranego punktu, a następnie pozwalają zawęzić otrzymany wynik do osób o określonym wieku, statusie czy pasjach.
Reklamy w mediach społecznościowych wykorzystujące hyperlocal targeting zwiększają zaangażowanie odbiorców. Komunikaty wyróżniają się na tle konkurencyjnych, dlatego treści w nich przekazywane odbiorcy uważają za bardziej osobiste.
Dzięki hyperlocal targeting łatwiej dotrzeć do klientów zainteresowanych danym obszarem lub konkretnym rodzajem nieruchomości. By czerpać maksimum korzyści z tej strategii, skontaktuj się z naszą agencją marketingową – BrandMaster.
Stworzyliśmy nową grupę na Facebooku – Marketing i Reklama Nieruchomości. Dołącz do niej, by dzielić się wiedzą i doświadczeniem z branży deweloperskiej.