Jednym ze sposobów segmentacji klientów jest tworzenie person, ale nawet najskrupulatniej zaprojektowany archetyp nie będzie tak skuteczny jak Marketing Automation. Jest to narzędzie, które pozwala indywidualnie przyjrzeć się każdemu konsumentowi i dopasować do niego właściwe działania marketingowe.
Wybór narzędzia
Kluczem do sukcesu jest wybór narzędzia idealnie dopasowanego do Twoich potrzeb. Na rynku znajdziesz wiele ciekawych rozwiązań, między innymi: SalesManago, Hubspota czy GetResponse. Wszystkie posiadają wbudowany system CRM, który służy do magazynowania leadów. Każda odnotowana tam pozycja może być wzbogacona o informacje o różnym stopniu szczegółowości — chociażby o historię wizyt na Twojej stronie czy zapisy dotyczące podejmowanych interakcji (wykonanych telefonów, przesłanych maili i formularzy).
Rozpoznanie preferencji klienta
System śledzi użytkownika w sieci i rejestruje jego wzmożone zainteresowanie poszczególnymi kwestiami. Jeśli w jego wynikach wyszukiwania wielokrotnie pojawiają mieszkania o konkretnych cechach, będziesz wiedział jak skonstruować ofertę perfekcyjnie dopasowaną do jego potrzeb. Tylko to sobie wyobraź — klient poszukuje mieszkania z balkonem o wymiarach od 45 do 50 metrów kwadratowych. Czy nie będzie miło, gdy na Twojej stronie głównej powitają go lokale o pożądanych parametrach? Na podstawie tych samych danych można tworzyć również mailingi. Warto w nich zaprezentować upragnione mieszkanie w promocyjnej cenie lub specjalną ofertę możliwą do zrealizowania jedynie w określonym czasie.
Potęga remarketingu
Użytkownik jakiś czas temu zapoznał się z Twoją ofertą, ale nie podjął decyzji zakupowej? W takim razie najwyższy czas o sobie przypomnieć! Zainwestuj w spersonalizowane działania reklamowe, które będą tam, gdzie jest Twój potencjalny klient. Istnieje kilka rodzajów remarketingu:
- standardowy – wyświetla Twoje reklamy użytkownikom, którzy w przeszłości odwiedzili Twoją stronę,
- dynamiczny – na reklamach pojawiają się konkretne mieszkania, które osoba oglądała,
- wideo – na przykład typu „bumper ads” (kilkusekundowe materiały w serwisie YouTube).
Chcesz wdrożyć do swojej działalności Marketing Automation? Potrzebujesz pomocy? Skontaktuj się z nami!