Działania z zakresu CSR (ang.: Corporate Social Responsibility, pl.: społeczna odpowiedzialność biznesu) mają na celu realizować interesy odbiorców. Do tej grupy należą inicjatywy proekologiczne, integracyjne, kulturalne oraz wszelkie inne akcje promujące pozytywne wartości. Te długofalowe działania muszą współgrać ze strategią i celami danej firmy. Jak wyglądają one w branży deweloperskiej?
Wsparcie medyków w czasie pandemii
Zacznę od tematu, który jeszcze niedawno budził w odbiorcach najwięcej pozytywnych emocji, choć nie był związany bezpośrednio z codzienną działalnością deweloperów. Szycie maseczek i kombinezonów, produkcja płynów do dezynfekcji, składki i darowizny oraz udział w akcji „Posiłek dla medyka” to tylko niektóre z przykładów. Szczególnie prężnie działały podmioty zrzeszone w Polskim Związku Firm Deweloperskich, o czym więcej możecie przeczytać tutaj. Nie są to jednak jedyne inicjatywy ukazujące dobre serce przedsiębiorców – deweloperzy przez okrągły rok angażują się w liczne akcje charytatywne, takie jak Szlachetna Paczka czy Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy.
Integracja sąsiedzka
Jeśli myślicie, że deweloperzy pragną jak najszybciej pozbyć się mieszkań, jesteście w błędzie. Wielu z nich przykłada ogromną wagę do budowania zgranej społeczności i tworzenia na osiedlu atmosfery życzliwości. Bardzo istotną rolę odgrywają miejsca wspólne, ulokowane na terenie inwestycji, takie jak chociażby place zabaw, wewnętrzne parki czy siłownie na świeżym powietrzu. Tego typu atrakcje dają większe pole do kontaktów między mieszkańcami niż kurtuazyjna wymiana uprzejmości w windzie lub na klatce schodowej. Ponadto deweloperzy często organizują imprezy, pikniki i grille mające na celu integrację sąsiadów. Poniżej możecie zobaczyć relację z „Parapetówki” zorganizowanej klika lat temu przez Osiedle Fi. W tamtym czasie była to koncepcja dość świeża, obecnie cieszymy się, że takie inicjatywy są coraz powszechniejsze.
Wspomaganie miejskich inicjatyw
Osiedla leżące w sąsiedztwie urokliwego parku czy w pobliżu plaży miejskiej są od początku niejako uprzywilejowane, ale dlaczego – jako deweloper – nie weźmiesz sprawy w swoje ręce i sam nie zadbasz o otoczenie swojej inwestycji? Oczywiście wielu atrakcji nie stworzysz od podstaw, ale zawsze możesz partycypować w kosztach – na przykład zadbać o zagospodarowanie zielonej przestrzeni czy małą architekturę. Skontaktuj się z władzami miasta lub dzielnicy i porozmawiajcie o dostępnych opcjach.
Działania proekologiczne
Ekologia zaczyna się na budowie – przejawia się ona w wysokiej jakości materiałach budowlanych, mających jak najmniejszy wpływ na środowisko, a także kolektorach słonecznych, systemach odzysku deszczówki czy panelach fotowoltaicznych. Następnie troska o środowisko powinna być widoczna w sposobie prowadzenia biura sprzedaży – deweloperzy rezygnują z papierowych broszur na rzecz dokumentów dostępnych online, butelki plastikowe zastępują dystrybutorami, a jednorazowe naczynia – porcelanowymi kubkami z logiem inwestycji. Przykładaj również wagę do edukacji klientów i przyszłych mieszkańców. Twórz inspirujące wpisy blogowe i ciekawe posty w mediach społecznościowych, ale poza tym pokaż w praktyce, że dbałość o środowisko w Twoim wydaniu to nie tylko puste słowa.
Czy w Twojej firmie realizuje się działania z zakresu CSR? Jeśli potrzebujesz pomocy w ustaleniu kompleksowej strategii i jej wdrożeniu, skontaktuj się z nami.