Chatboty jako wsparcie sprzedaży dla deweloperów

Sprzedaż

Chatboty są częstym elementem na wielu stronach internetowych, gdzie pełnią rolę wirtualnego asystenta. Doskonale sprawdzą się także przy sprzedaży inwestycji. W jaki sposób można wykorzystać ich potencjał?

Czym właściwie jest chatbot?
W najprostszej wersji chatbota można wyobrazić sobie jako narzędzie z wgraną listą pytań z odpowiedzi – coś w rodzaju bardziej rozwiniętej formy FAQ. W takim przypadku naszym zadaniem będzie przewidzenie jakie kwestie są dla klienta najważniejsze i dopasowanie do nich odpowiednich reakcji. Warto jednak zaznaczyć, że obecnie większość botów posiada sztuczną inteligencję. Dzięki temu wykraczają poza sporządzone przez programistów zasady i stale uczą się efektywniej komunikować z użytkownikami. Który typ będzie wystarczający dla naszych potrzeb? By się tego dowiedzieć, warto przetestować różne warianty.

Dlaczego chatboty zyskały popularność?
Wszyscy korzystają z komunikatorów. Trudno znaleźć osobę, która nie używa Messengera lub innej aplikacji tego typu. Piszemy do różnych usługodawców, mając wrażenie, że uzyskamy błyskawiczną informację. Konfigurując własnego bota, należy przewidzieć jakie pytania będą pojawiały się tam najczęściej i dopasować do nich właściwe odpowiedzi, by zaoszczędzić na czasie. Podpowiadamy, że do najczęściej poruszanych kwestii należą: cena jednego metra kwadratowego, data zakończenia budowy czy godziny otwarcia biura sprzedaży.
Użytkownik może otrzymać wsparcie zawsze – niezależnie od dnia tygodnia czy pory. Tradycyjne biuro sprzedaży ma swoje ograniczenia. Działa w stałych godzinach i niemożliwe jest uzyskanie informacji chociażby w niedziele i święta. Chatbot będzie dostępny przez całą dobę, a jeśli jego kompetencje przekroczą oczekiwania klienta i nie będzie potrafił sformułować odpowiedzi na dane zagadnienie, poprosi go o pozostawienie kontaktu. Pracownik wróci do tej kwestii, gdy pojawi się w biurze.
Chatboty zbierają informacje o klientach, profilują ich i na tej podstawie tworzą bazy danych, które są bardzo użytecznym narzędziem przy przyszłych działaniach marketingowych, na przykład mailingach.
Stale towarzyszy nam potrzeba automatyzacji. Koszty zatrudnienia pracownika stają się coraz większe, a dzięki inteligentnym rozwiązaniom wydatki te można znacznie zredukować. Z czasem maszyny będą brały na siebie coraz więcej zadań, dlatego warto inwestować w nowoczesne systemy.

Jak może wyglądać chatbot na Twojej stronie internetowej?
Zazwyczaj będzie to ikona – w prawym lub lewym rogu ekranu. Może towarzyszyć jej tekst zachęcający do skorzystania z chatu lub pierwsza wiadomość opatrzona zaczepnym pytaniem z opcjami odpowiedzi. Bot może pełnić rolę wirtualnego pośrednika sprzedaży nieruchomości. Dzięki serii pytań dobierze mieszkanie o oczekiwanych parametrach, rozjaśni wątpliwości, a także pomoże zarezerwować upragniony lokal.

Pozwól chatbotom się wyręczyć
Chatboty mogą przejąć sporą część Twoich obowiązków, dlatego warto rozważyć wdrożenie tego rozwiązania. Z pewnością przyniesie ono wiele korzyści — zarówno wizerunkowych, jak i finansowych.

Nie wiesz jaki chatbot wybrać?

My zaufaliśmy Tidio – polskiemu start-upowi. Proponowane przez nich rozwiązanie łączy najlepsze funkcjonalności chatu oraz botów. Sprawdź sam, czy Tidio okaże się odpowiednie również dla Ciebie! 

Udostępnij artykuł:

Marta Oziemblewska

Absolwentka dziennikarstwa i medioznawstwa na Uniwersytecie Warszawskim oraz copywriter w agencji marketingowej BrandMaster. Odpowiedzialna głównie za social media deweloperów.
0 komentarzy

Dodaj komentarz

avatar

Podobne wpisy

Szukasz pomocy

Wystarczy Twój mail, a skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24h!