Kto jest potencjalnym nabywcą Twoich mieszkań? – czyli dobór właściwych grup docelowych

Marketing

Młode osoby, które chcą się usamodzielnić? Rozwijające się rodziny? A może seniorzy? Do kogo należy kierować komunikację, by osiągnąć najlepsze wyniki sprzedażowe? Określenie grup docelowych — poprzedzone wnikliwą analizą rynku — to czynność niezbędna do podjęcia właściwych działań marketingowych. Warto wykonać ją na jak najwcześniejszym etapie budowy.

Jeśli coś jest do wszystkiego, to jest do niczego
Deweloper, który uparcie powtarza „Moje mieszkania są dla wszystkich” popełnia błąd — bo czy w samym centrum wielkiego miasta dobrze odnajdą się osoby starsze? Albo czy studenci wybiorą mieszkanie na przedmieściach ze słabym dojazdem na uczelnię? Na początku należy rzetelnie przeanalizować wszystkie zalety i wady inwestycji, jak również zidentyfikować konkurencję i jej poczynania.

Segmentacja potencjalnych klientów
Tworzenie person to jeden z najlepszych sposobów na segmentację klientów. Dzięki analizie cech socjodemograficznych potencjalnych nabywców, ich zainteresowań, potrzeb i zachowań tworzymy archetyp, który może wyglądać na przykład tak:

Michalina (29 l.) jest dziennikarką w redakcji ogólnopolskiego dziennika. Przyjechała na studia do Warszawy i życie w wielkim mieście okazało się strzałem w dziesiątkę! Często pracuje z domu, dlatego marzy o wnętrzu urządzonym według własnych zasad, na co dotychczas nie pozwalali właściciele wynajmowanych przez nią pokoi. Chce się usamodzielnić — oszczędności i staż pracy pozwalają jej już na zakup kawalerki. Michalina jest singielką, więc 30 m2 zdecydowanie jej wystarczy. Interesuje się aranżacją wnętrz i dużo podróżuje, dlatego bez problemu wyposaży swoje M w pamiątki z egzotycznych wyjazdów.

Taki opis można dowolnie rozwijać — trzeba jednak pamiętać, by był na tyle uniwersalny, aby persona reprezentowała określoną grupę docelową. Należy również oszacować jaki udział procentowy wśród wszystkich klientów ma rzeczona grupa.

Przy każdej branej pod uwagę personie należy zadać sobie przynajmniej cztery pytania:
– Jakie pragnienia ma dana persona?
– Jakie obawy mogą towarzyszyć jej w związku z zakupem inwestycji?
– Jakich szans upatruje w Twojej inwestycji?
– Jakimi komunikatami i poprzez jakie media możemy do niej dotrzeć?

Jakie korzyści daje określenie grup docelowych?
Wiemy jakimi kanałami dotrzeć do potencjalnych nabywców mieszkań. Wybieramy platformy, w które warto inwestować i odrzucamy te, w których komunikacja nie przyniesie pożądanych rezultatów. Dostosowujemy właściwe działania marketingowe do poszczególnych mediów.
Mamy świadomość jakich treści oczekują odbiorcy, dzięki czemu możemy tworzyć angażujące posty, przyciągające kreacje graficzne i efektywne kampanie.
Określamy ton komunikacji oraz temperaturę języka. W wyniku tego bez problemu dobieramy adekwatne formy i w odpowiedni sposób moderujemy dyskusję z obserwatorami naszych profili.

Jeśli jesteś zainteresowany stworzeniem profesjonalnej strategii komunikacji wraz z określeniem grup docelowych, odwiedź stronę naszej agencji marketingowej — www.brandmaster.pl.

Udostępnij artykuł:

Marta Oziemblewska

Absolwentka dziennikarstwa i medioznawstwa na Uniwersytecie Warszawskim oraz copywriter w agencji marketingowej BrandMaster. Odpowiedzialna głównie za social media deweloperów.
0 komentarzy

Dodaj komentarz

avatar

Podobne wpisy

Szukasz pomocy

Wystarczy Twój mail, a skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24h!