Z kim przestajesz, takim się stajesz. Przysłowie to idealnie wpisuje się w realia panujące na rynku nieruchomości. Reklamowy beton w branży nieruchomości od czasu do czasu przełamują jedynie co odważniejsi, ale wypadkową rynku są zazwyczaj schematyczne komunikaty. Tak jest bezpieczniej. Klienci kupujący mieszkania za oszczędności swojego życia nie powinni widzieć w nas błaznów, a poważnych i godnych zaufania profesjonalistów. Czy to zmusza nas jednak do bycia nudnymi marketerami?
Co wspólnego ma ze sobą zakup mieszkania z zamówieniem posiłku w restauracji?
Na pewno znasz sytuację, w której idziesz do restauracji i zamawiasz danie, chociaż nie jesteś nawet specjalnie głodny. Kiedy w końcu dostaniesz swoje zamówienie i popatrzysz na talerz, czujesz jednak jak rośnie w Tobie apetyt. Tajemnicą każdego szefa kuchni jest to, jak z przeciętnych składników przygotować ponadprzeciętne danie. Olbrzymią rolę odgrywa tutaj to, w jaki sposób posiłek zostanie podany na talerzu.
Wiele osób odpowiedzialnych za marketing nieruchomości zapomina, że sama forma i odpowiedni czas publikacji komunikatu jest równie ważny jak jego treść. Jeśli z takich czy innych względów nie możemy pozwolić sobie na odważne kreacje reklamowe, to właśnie w sposobie przedstawienia treści powinniśmy szukać naszej szansy.
Uwaga. Proszę o uwagę!
Podobno statystycznie każdy z nas skroluje dziennie na ekranach smartfonów taką ilość informacji, jaka odpowiada wysokości wieży Eiffla. W ich gąszczu trudno przebić się do świadomości swoich potencjalnych klientów, zwłaszcza jeśli treść komunikatu sama w sobie nie jest ciekawa, śmieszna lub kontrowersyjna. W takim przypadku należy zastosować technikę, w której polujesz na klienta znajdującego się w określonym stanie emocjonalnym. Nie od dziś bowiem wiadomo, że emocje pozytywnie wpływają na zapamiętywanie. Możesz nie pamiętać co robiłeś wczoraj, ale najprawdopodobniej doskonale pamiętasz co wydarzyło się 20 lat temu, jeśli wiązało się to z jakimiś emocjami.
Chcesz wiedzieć więcej? Pełen artykuł ukazał się na łamach magazynu INMAG 1/2019
Link do artykułu: https://www.nieruchomosci-online.pl/porady/reklamy-nieruchomosci-szyte-na-miare-jak-targetowaniem-przechytrzyc-konkurencje-mimo-mniejszego-budzetu-10973.html
Link do całego magazynu: https://www.nieruchomosci-online.pl/publikacje/inmag.html#01-2019