Częste aktualizacje i niezapowiedziane zmiany w mediach społecznościowych, a w konsekwencji niedostateczna znajomość narzędzia niosą za sobą szereg problemów, z którymi borykają się na co dzień użytkownicy popularnych platform. Choć na samo medium nie mamy wpływu, możemy zadbać, aby po naszej stronie wszystko działało bez zarzutu. Jakie błędy popełniamy? Jak możemy się ich wyzbyć?
Brakuje Ci regularności?
Wstawiasz coś od czasu do czasu? Masz okresy, podczas których post wrzucasz przynajmniej raz w tygodniu, a potem miesiące, gdy Twoje konto jest nieaktywne? Takie przestoje negatywnie wpływają nie tylko na aktywność użytkowników, ale przede wszystkim na Twój wizerunek. W tej sytuacji niezbędne będzie przygotowanie harmonogramu publikacji. Facebook pozwala na planowanie postów z wyprzedzeniem, a Instagram umożliwia zapisywanie wersji roboczych. To ważne, by regularność weszła Ci w krew – w ten sposób zrobisz pierwszy krok ku profesjonalnej komunikacji Twojej marki.
Nie dbasz o spójny wizerunek?
Twoje posty sprawiają wrażenie przypadkowych publikacji? Każda grafika reprezentuje inny styl, a poszczególne opisy pochodzą z różnych rejestrów? Najwyższy czas, by uspójnić komunikację! Zdecyduj się na profesjonalną strategię lub sam postaraj się usystematyzować zagadnienia, takie jak wartości, archetyp marki, cele i działania, Big Idea i wiele więcej. Choć działanie to wydaje się pracochłonne, w przyszłości na pewno zaprocentuje. Dzięki ujednoliceniu materiałów promocyjnych Twoja marka stanie się bardziej rozpoznawalna.
Przesadzasz z postami sprzedażowymi?
Twoim celem jest sprzedaż kompletu mieszkań w jak najkrótszym czasie – to nie ulega wątpliwości. Popełniasz jednak błąd, jeśli tym epatujesz. Każdy post nie może bezpośrednio namawiać obserwatorów do kupna lokalu. Zamiast komunikować „Kup!”, skup się na wartościach, jakie otrzyma potencjalny nabywca. Szybki dojazd do centrum miasta? Szeroki wybór okolicznych punktów rekreacyjnych? Bliskość atrakcyjnych terenów zielonych? Pokazuj wszystkie udogodnienia i korzyści! Takie wpisy są „lekkostrawne” i nie będą traktowane jako nachalna próba sfinalizowania transakcji.
Działasz szablonowo i przesadnie ostrożnie?
Przychodzą Ci do głowy kreatywne pomysły, ale boisz się przekuć je w rzeczywistość, dlatego stale wybierasz przesadnie najbezpieczniejsze opcje? Zmień myślenie! Największy sukces odnoszą te marki, które robią coś zupełnie innego niż konkurencja. Nie stroń od humoru, kolorowych grafik i zaczepnych opisów oraz nie zapominaj o real time marketingu. Dzięki temu Twoje komunikaty będą lepiej widoczne wśród wielu szablonowych kreacji, a użytkownicy chętniej nawiążą kontakt z Twoją marką.
Nie podejmujesz interakcji z obserwatorami?
Wielu użytkownikom mediów społecznościowych zależy na szybkiej informacji, dlatego komentują Twoje posty lub wysyłają do Ciebie wiadomości. Nie ignoruj ich prób kontaktu i staraj się odpowiadać najszybciej, jak możesz. Zwykle obserwatorzy pytają o ceny mieszkań, standard wykończenia, godziny otwarcia biura sprzedaży… Możesz przewidzieć ich zachowanie i ułożyć formułki, które będziesz wklejać do komunikatora. Warto także pomyśleć o chatbocie z wgranymi odpowiedziami.
Nie wykorzystujesz potencjału reklam?
Skupiasz się wyłącznie na publikowaniu organicznym i dziwisz się, że osiągasz niezadowalające rezultaty? Nie przeznaczasz żadnego budżetu na działania promocyjne? To błąd. Nawet najciekawsze kreacje wymagają wsparcia. Dzięki temu możesz kierować posty bezpośrednio do swoich grup docelowych i zdobywać wartościowe leady. W przeciwnym wypadku Twój potencjał może zostać niedostrzeżony. Skontaktuj się ze specjalistą od reklamy on-line i zapytaj o plan działania dla Twojej marki.