3 uniwersalne i ponadczasowe zasady marketingu nieruchomości

Rynek zmienia się na przestrzeni lat: zmieniają się preferencje klientów, trendy pojawiają się i znikają, a inne zadomawiają się na dobre. Mimo to pewne zasady pozostają stałe, niezależne od wszystkich innych czynników. 

Opisane poniżej zasady marketingu nieruchomości od lat pozwalały deweloperom skuteczniej sprzedawać swoje lokale. Nic nie wskazuje także na to, żeby miały one przestać działać. Oprócz swojej ponadczasowości są także uniwersalne dla wszystkich. Działają one zarówno dla największych firmy deweloperskich, jak i dla jednoosobowych inwestycji. Przejdźmy do rzeczy!

Skupiając się na klientach, pomagasz sobie

Marketing nieruchomości stał się bardzo schematyczny. Wystarczy rozejrzeć się, żeby dostrzec dziesiątki reklam takich jak: „Nowy etap sprzedaży” czy „15 lat doświadczenia”. Sprzedając nieruchomości, trzeba pamiętać, że pomaga się ludziom w dokonaniu największej transakcji w ich życiu, z którą zazwyczaj wiążą się ogromne emocje. Warto pomyśleć kim są te osoby, czego potrzebują i jak możesz im to zaoferować. Pokaż im swoją wartość i wyjaśnij w jaki sposób możesz ich wesprzeć na drodze do nabycia wymarzonego lokalu. Obsługa klienta i dobry sprzedawca, który potrafi wzbudzić zaufanie, to ważne elementy każdego biznesu. Mimo wszechobecnego e-commerce trudno jest wyobrazić sobie rynek nieruchomości, w którym większość transakcji zamykanych będzie bez bezpośredniego kontaktu z klientem.

Grupa docelowa to nie tylko dane demograficzne

Segmentacja klientów może być bardzo prostym zadaniem – wystarczy spojrzeć na kilka wykresów i podzielić odbiorców, uwzględniając przedział wiekowy, miejsce zamieszkania itd. Nie jest to błąd, ponieważ każda firma powinna mieć takie dane, ale należy podejść do tego także z innej strony, bardziej personalnie. Niezbędne będzie zrozumienie kim naprawdę są ludzie zainteresowani Twoją ofertą, w jakim momencie życia się znajdują, co robią… Zamiast skupiać się tylko na danych demograficznych, spójrz na klientów jak na ludzi. Być może masz do zaoferowania dom z dużym ogródkiem? Pomyśl czy nie warto zareklamować go jako idealne miejsce dla posiadaczy psów. Jeżeli Twoje mieszkanie ma dużą kuchnię, zmodyfikuj swój przekaz marketingowy i stargetuj go na ludzi, którzy lubią gotować. Może to samo pomieszczenie spełni oczekiwania kogoś, kto lubi zapraszać do siebie wielu znajomych? Postaw się na miejscu osoby szukającej miejsca do życia. Małe zmiany w sposobie promowania nieruchomości sprawią, że klient dostrzeże korzyści, których wcześniej nie był świadom. Jedna reklama dla wszystkich nie przyniesie lepszych rezultatów niż kilka reklam nakierowanych na mniej liczne grupy ludzi z konkretnymi zainteresowaniami, zwyczajami i marzeniami. Taki sposób segmentacji jest bez wątpienia trudniejszy, ale kiedy się z nim uporasz, zobaczysz, że potrafi zmienić bardzo wiele.

Rozwijaj biznes bez reklamowania nieruchomości

Niekiedy przekaz marketingowy nieoznaczony Twoim logo może być mądrym sposobem na budowanie firmy. Oczywiście marka ma ogromne znaczenie i nie można temu zaprzeczać, ale zamiast zawsze promować swoją ofertę, należy zaangażować się też w działania, które zwiększą Twoją wiarygodność i sprawią, że staniesz się godnym zaufania ekspertem w oczach potencjalnych klientów. Dobry marketing to przecież nie tylko badanie rynku i reklama. Warto robić więcej niż inni – utrzymuj dobre relacje z mediami i angażuj się w życie lokalnej społeczności. Istotne jest, żeby tego typu działania były subtelne, ale długotrwałe. Jeżeli wydaje Ci się, że nie masz na to czasu albo szkoda wydawać na to pieniędzy, bo mieszkania i tak się sprzedają, to jesteś w błędzie. W przypadku spowolnienia na rynku, ludzie zaufają tym markom, które uczestniczyły w ciekawych inicjatywach i wydarzeniach, pomagały społeczności i wspierały osoby w potrzebie. Wówczas będą mogły one liczyć na pomoc ze strony mediów. Takie akcje mogą zrobić wielką różnicę i sprawić, że zgromadzisz odbiorców, dla których będziesz dobrym wyborem na przyszłość. Wykorzystaj do tego potęgę mediów społecznościowych: nie musisz informować wyłącznie o kolejnych etapach sprzedaży – pokazuj ludziom wszystko, co może ich zainteresować i co uczyni Twoją firmę bardziej wiarygodną.

Niezależnie od tego czy sprzedałeś już tysiące mieszkań, czy dopiero zaczynasz swoją karierę zawodową, zwróć uwagę na te trzy kluczowe kwestie. Pomogą Ci one uporządkować najistotniejsze zagadnienia. Jeśli masz problem z optymalizacją działań, skontaktuj się z nami – wspólnymi siłami wprowadzimy niezbędne zmiany. 


Szukasz pomocy w marketingu?

Zrozumienie Twoich wyzwań to nasz priorytet. Podziel się nimi z nami, a my dopasujemy dla Ciebie najodpowiedniejsze rozwiązania marketingowe. Wystarczy, że podasz nam swój numer telefonu lub adres e-mail - nasi specjaliści skontaktują się z Tobą, aby umówić 15 minutowe spotkanie, podczas którego opowiesz nam o swoich potrzebach i celach.

Pamiętaj, że zawsze możesz do nas napisać lub zadzwonić oraz umówić się bezpośrednio na spotkanie przez Calendly 🙂


Mail: [email protected]
Tel. +48 793 125 986



    ×